Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker til frontsett og sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Øyvind View Post
    Kan da vel paralellkoble på en brokoblet kanal eller koble to subber på to kanaler. På en vanlig 4kanaler..

    husk at det er 2 4ohms subwoofere det er snakk om, paralellkobler man de blir det 2 ohm totalt, og det er det nesten ingen 4-kanalere som takler brokoblet

    Comment


    • #17
      Stemmer nok det...
      Øyvind Kalbækken

      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

      Comment


      • #18
        Originally posted by orios View Post
        kan du tegne et koblings skjema som viser hvordan man paralellkobler to subber




        noe sånt

        Comment


        • #19
          Originally posted by isak View Post


          noe sånt
          Takk for alle svar.
          Hvis jeg kobler slik vil det da fungere bra??

          Comment


          • #20
            Originally posted by orios View Post
            Takk for alle svar.
            Hvis jeg kobler slik vil det da fungere bra??
            hvis du kjøper en audison srx3, så ja, på en vanlig 4-kanaler vil det ikke gå, det er det som er problemet

            Comment


            • #21
              Har ikke vurdert noen subber med to 4ohm spoler, hvis det finnes mange slike?? Koble de i parallell og kjøre hver av de på hver sin utgang på 6kanaler'n fra dynabel? Og brokoble utgangene til frontsettet. Eventuelt seriekoble subbene som har koblet spolene i parallell og kjøre da brokoblet 4ohm.
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Øyvind View Post
                Har ikke vurdert noen subber med to 4ohm spoler, hvis det finnes mange slike?? Koble de i parallell og kjøre hver av de på hver sin utgang på 6kanaler'n fra dynabel? Og brokoble utgangene til frontsettet. Eventuelt seriekoble subbene som har koblet spolene i parallell og kjøre da brokoblet 4ohm.
                Dette hørtes "greit" ut, men nå har jeg jo allerede subbene. Men hvilke subber har to 4ohm spoler?? Hva betyr det??
                Er dette en slik sub ??
                http://www.iceaudio.no/index.php?fun...45ed0dcc334e2a


                Jeg vet at det blir mye nybegynner spørsmål, men jeg håper at dere har litt tålmodighet og kan hjelpe meg med svar.
                Setter stor pris på ALL hjelp.
                Last edited by orios; 11-09-2007, 08:20.

                Comment


                • #23
                  Den har to spoler på 4 ohm ja..
                  Øyvind Kalbækken

                  Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                  Comment


                  • #24
                    Det er mulig jeg er litt treg, men med enkle ord hvorfor kan jeg ikke bruke f.eks. Audison LRx 4.5 4x75W RMS. Kommer nok til å gå for Audison srx 3. Så slipper jeg unna mye "trøbbel"

                    Takker igjen for all hjelp

                    Comment


                    • #25
                      Hvis den tåler brokobling i 2ohm så er det jeg greit, hvis ikke må du bruke en bass per kanal enkeltvis, det blir muligens litt lite?... Uten at jeg har noen som helst erfaring med audison.

                      Gå for den tre-kanaleren du
                      Øyvind Kalbækken

                      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

                      Comment


                      • #26
                        Da blir det srx 3 på meg. Thank you

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by orios View Post
                          Da blir det srx 3 på meg. Thank you

                          har en sånn selv, kjempefin forsterker

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by isak View Post
                            har en sånn selv, kjempefin forsterker
                            Hvordan er det med signal kabel til denne. Holder det med en eller finnes det egen type til 3 kanaler? Kanskje litt dumt spørsmål men jeg lurer nå da..

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by orios View Post
                              Hvordan er det med signal kabel til denne. Holder det med en eller finnes det egen type til 3 kanaler? Kanskje litt dumt spørsmål men jeg lurer nå da..

                              har du 2 linjeutganger på cd-spilleren din bruker du 2 kabler, en til front og en til s/w

                              har du kun 1 utgang så går det ann å bruke 1 kabel

                              Comment

                              Working...
                              X