Announcement

Collapse
No announcement yet.

Level på RCA utgang - spiller og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Level på RCA utgang - spiller og forsterker

    Et problem som av og til dukker opp ved tilkobling av bilstereo, er at RCA level på spiller er for høyt i forhold til forsterker.
    For eksempel at spiller har 6 volt rca utgang, mens forsterker har Input Sensitivity på 0.2 - 4 volt.
    Hva skjer hvis dette tilkobles, forsterker vil vel da bli ødelagt?

    Innspill ønskes!

  • #2
    Nope.. Du vil bare ikke kunne vri volumet helt på fullt på spilleren, før forsterkeren gir max ut... Spilleren "gir" ikke ut 6v hele tiden, men er det den kan klare å gi ut med volumet på fullt.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Er dette det vi snakka om Knut? Det med forsterkeren du kjøper av meg?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Originally posted by TakeTheTime View Post
        Er dette det vi snakka om Knut? Det med forsterkeren du kjøper av meg?
        Ja det stemmer.

        Dette vil da si at jeg ikke kan kjøre volumet på fullt på spilleren, og ved bruk av 2 ulike forsterkere må de begge justeres til samme inngangsnivå?

        Comment


        • #5
          Eh, jeg vet ikke helt. Men jeg ville ikke bekymra meg, og den MRP'en er en helt "normal" forsterker.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Originally posted by KnutR View Post
            Ja det stemmer.

            Dette vil da si at jeg ikke kan kjøre volumet på fullt på spilleren, og ved bruk av 2 ulike forsterkere må de begge justeres til samme inngangsnivå?
            Korrekt! Man skal jo uansett justere gain på samtlige forsterkere i et oppsett slik at de passer hverandre
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Så kan du jo stille så ditt "maks" volum er på f.eks. 30/35 (hvis det er Alpine du har dah).
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by Typhon View Post
                Korrekt! Man skal jo uansett justere gain på samtlige forsterkere i et oppsett slik at de passer hverandre
                Ja skjønner dette nå. Da er det altså ikke noe problem å bruke spiller med 6 volt RCA når det uansett ikke blir så mye når volumet ikke er fullt. Det eneste som skjer er jo at jeg "mister" en del av volumområdet på spiller, uten at dette har noe spesielt å si. Pioneer er det vel 62 trinn på volumet, da kan jeg bruke maks 4/6 av dette da? Noe som forøvrig blir 41.
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Så kan du jo stille så ditt "maks" volum er på f.eks. 30/35 (hvis det er Alpine du har dah).
                Spiller er litt usikkert enda. Får se hva jeg kommer over etterhvert, men blir nok mest sannsynlig Pioneer.

                Comment

                Working...
                X