Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt teknisk hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt teknisk hjelp

    Driver å eksperimenterer litt om dagen, og lurer på følgende:

    Ved å kjøre to signaler (fra forskjellige kilder) inn i samme signalinngang på forsterkern, kan jeg da bruke dioder på hvert signal for ikke å skape krøll i signal kildene?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    Det vil nok skape problemer i og med at signalet etter en DAC er vekselspenning. Det man ender opp med er å få kun den ene halve delen av en sinuskurve siden den leder strøm den ene veienmmen ikke den andre - kort fortalt

    Men dropper du diodene vil det ikke skape noen problemer. Regner med signalkildene skal kun opereres en av gangen?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Det vil nok skape problemer i og med at signalet etter en DAC er vekselspenning. Det man ender opp med er å få kun den ene halve delen av en sinuskurve siden den leder strøm den ene veienmmen ikke den andre - kort fortalt

      Men dropper du diodene vil det ikke skape noen problemer. Regner med signalkildene skal kun opereres en av gangen?
      Ja, var det jeg også trodde...
      Nei, de skal opereres samtidig. Er derfor jeg lurte på en måte å stenge signalet fra å komme i retur.
      Ideas?
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Ser for meg at det ikke er skadelig for utstyret hvertfall, hvis ikke James har noe å piske meg med der da

        Bare å prøve? Men skjønner at du er betenkt ja.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          riktig nok som tony nevner: dioder er ikke riktig medisin denne gangen

          men bruk et mostand på 1kohm på fra hver kilde så er du sikker -ellers skal ikke være noe problem så lenge du ikke har en direkt DC utgang ifra kilden
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment


          • #6
            Originally posted by matador View Post
            riktig nok som tony nevner: dioder er ikke riktig medisin denne gangen

            men bruk et mostand på 1kohm på fra hver kilde så er du sikker -ellers skal ikke være noe problem så lenge du ikke har en direkt DC utgang ifra kilden
            Flotte greier, takk.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment

            Working...
            X