Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd oppgradering i Saab 93 SS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyd oppgradering i Saab 93 SS

    Heisann!

    Er ny her inne og lurte på om dere kunne gitt meg noen tips til oppgraderingen.

    Jeg har kobblet om de optiske kablene i orginal anlegget og kvittet meg med den orginale cd spilleren.
    Der har jeg montert en Pioneer DEH-P88RS II.
    I dørene foran har jeg plass til ett par 6,5".
    Oppe i dashbordet ett par 3,5" og diskanter. Vurderer Peerless V-line XT25SC90-04
    Er litt usikker på sub 1x12", 2x12" eller 1x15". Har alltid hatt 15" før men kassa blir kanskje litt stor. Problemet er en barnevogn som tar litt plass
    Trenger også tips til forsterkere. Er ute etter SQ men også litt trøkk.
    Budsjettet er jeg litt usikker på men ikke alt for dyrt.

    Håper dere har noen gode tips

  • #2
    Om du rekker det kan du jo stikke innom dynaBel i dag og høre med de

    De diskantene du lurer på låter helt sjef, så de er et trygt kjøp! Nå vet jeg ikke hvor mye penger du hadde sett for deg å bruke på dette her? Er 20 000 for drøyt?

    Som midbasser ville jeg sett på Scan-Speak sine Revelator eller Illuminator. Om du har plass til 7", samt deler aktivt via spiller, så vil du få et gromt oppsett foran!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Kommer nok til å kjøpe litt etter hvert. Har ikke dårlig tid så budsjettet kan nok være over 20 000.
      Har satt inn ett JBL GTO6583C 3-veis Komponentsett som jeg kjører på spilleren så jeg ihvertfall har noe å høre på inntil videre.
      Måtte lage baffel til 6,5" så jeg tviler på at jeg får plass til 7". Men kan jo prøve å bygge om baffelen. Det ser også ut til at de bygger en del inn i døra. Får ta av dørtrekket i løpet av helga så jeg får målt litt og sett hva jeg får plass til.

      Comment


      • #4
        Etter å ha sett på litt data blader så kan jeg glemme å se på Illuminator som bygger nesten 10 cm. Men Revelator derimot bygger ikke fullt så mye. Noen forslag til forsterker til frontsett?

        Comment


        • #5
          Skal du dele aktivt el passivt? Mosconi forsterkerene er ikke så værst . Focal FP.4.75 er også en kanon forsterker (skal du ha 3 veis er kanskje FP.2.150 å vurdere til midbassene)
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Det blir vel til at jeg deler aktivt via spilleren. Skal innom dynabel til mandag og skaffe meg ett sett Peerless V-line XT25SC90-04 . Samtidig som jeg skal forhøre meg litt om Scan-Speak sin Revelator serie. Så for jeg med meg litt om mosconi forsterkere i samme slengen.

            Comment


            • #7
              OCB, hadde hørt med Joakim først - for da jeg var innom på onsdag/torsdag så var det bare en stykk Peerless V-line diskant igjen. Regner med du trenger to?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                2 stk hadde vært en fordel

                Comment

                Working...
                X