Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audison VRx 2400 delefilter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Audison VRx 2400 delefilter?

    Mårn,

    Merket en stor forskjell når jeg bytta fra Dynabelen til audisonen, mye av mellombassen har forsvunnet. Jeg regnte jo med at lyden kom til og bli bedre, noe den ble i de øver tonelagene men så kommer spørsmålet om det går an og skru ned delefrekvensen? Jeg har skumlest gjennom manualen og der følte jeg at det var noe på undersiden som det skulle gå an og skru på men det viste seg og ikke være noe og skru på under (Jeg sjekket)

    Er det noen som vet om det går an, eller er jeg nødt til og gå tilbake til Dynabelen?

    Takker for all hjelp.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    Nå høres nok dette banalt ut om du har sjekket på rett plass, men det altså ikke på undersiden av forsterkeren justeringene sitter, men under den lista på toppen (trelist på de gamle, alulist på de nye(blå).




    Slik som den til høyre her.
    Last edited by Haakon O; 08-06-2010, 23:03.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Har sjekka under lista og under dekselet på undersiden. Men der er det ingen mulighet for å skru ned delefrekvensen
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Sikker på at de ikke bare er veldig små eller ligner på små skruer? Husker Adcom'en hadde sånne bittesmå, var vanskelig å se...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Slenger du ut et bilde av hvordan det ser ut under lista?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Skal ordne et bilde imorgen men er 99% sikker på at det ikke er der det er. Det står i manualen her derimot at det finnes såkalte extentions til 2 kanaleren. Jeg mener det er ganske tåpeligt og måtte kjøpe forskjellige tileggspakker til en forsterker for at den skal fungere 100%
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Har sjekket vrx manualen min nå, du trenger ikke poste bilde. Ser ut til at 2-kanalerene leveres uten delefilter, men at det kan settes inn som en modul for de som ikke har egne eksterne delefiltre eller deling i spilleren.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Balle, vet du hvor det går an og få tak i en slik modul?
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Har du ikke spiller du kan dele i da? Hvis ikke så slå til på Pioneer'en som er på supertilbud nå.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Sitter og sturer med Alpine CDA-105Ri, vurderer sterkt og gå for P88RS men har bursdag snart så skal prøve og hustle ut en ny spiller av far og mor ;p
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Ja det hadde nok jeg gjort også. Men er mer fan av Alpine jeg da, så sikkert 9887r eller noe da
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Nja, hva er tingen med 9887r? Hva er forskjellen mellom 9887r og cda-105ri bortsett fra fancy nytt display? Selv heller jeg litt over på Pioneer for øyeblikket, har veldig lyst og vite hvordan det høres ut.
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          9887r har jo muligeter for aktiv deling, tidskorrigering, parametisk EQ, osv. på samme linje som den jeg har. Eneste er jo at med Pioneer'en får du stereo-EQ...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har noen modul greier til vrx 2.400

                            Jeg har nok kanskje det du trenger, men jjeg ville heller brukt pengene på spiller med delefilter. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at dynabel har bedre midbass enn vrx. tror ingen andre her på forumet klarer å forestille seg det helller. (av de som har prøvd vrx da). Masse dynabel faans her som tror at dynabel er konge.
                            Betyr det at du kjører fulltone på vrx 2.400 nå ? Om du vil beholde spilleren din og kjøpe moduler av meg så si ifra.

                            Comment


                            • #15
                              Meget intresert i moduler jeg. Liker og kunne styre på på forsterker siden uten å være avhengig av for mye elektronikk. Melancool, tror du misforstod meg litt mtp dynabel vs vrx. VRxen har en mye klarere lydbilde gjengivning en det dynabelen har men pga moduelene som jeg mangler så har mellombassen forsvunnet ergo hele lydbildet er der ikke. Hvor mye hadde du tatt for en slik modul slik at jeg kan sette nedre delefrekvensen til 60-100? Aktiv deling kommer så snart bursdagen er rundt hjørnet
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment

                              Working...
                              X