Announcement

Collapse
No announcement yet.

dempingsfaktor DD m1b?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dempingsfaktor DD m1b?

    noen som vet hva dempingsfaktoren på m1b ligger på? det står ingenting i den rubrikken på sia deres
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

  • #2
    Det er ikke så mange som oppgir dempningsfaktoren, fordi den ikke er så viktig alene.

    Så ikke no' for det!

    Comment


    • #3
      Et annet problem, er så mye morsommere å poengtere det negative i dag, er at folk måler dempingsfaktoren forskjellig.

      Damping factor (...) is probably one of the all-time least important and over used non-specification for an amplifer.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Originally posted by ugn View Post
        Et annet problem, er så mye morsommere å poengtere det negative i dag, er at folk måler dempingsfaktoren forskjellig.

        Damping factor (...) is probably one of the all-time least important and over used non-specification for an amplifer.

        Man må nesten oppgi kilde når man skal gi et sitat av den typen.

        Hvis det er bestemoren din som har sagt det så driter vel de fleste idet. men om det er en kjent lyd guru du refererer så bør du få med navnet.
        hvem sa dette ?

        Comment


        • #5
          Lurer på hvorfor bassen låter tigtere og mer kontrollert i en amp med høy dempningsfaktor i forhold til en med lav dempningsfaktor?
          Jeg vet bare at en amp med høy dempningsfaktor låter bedre en en med lav, men det er kanskje andre grunner?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stianuno View Post
            Lurer på hvorfor bassen låter tigtere og mer kontrollert i en amp med høy dempningsfaktor i forhold til en med lav dempningsfaktor?
            Jeg vet bare at en amp med høy dempningsfaktor låter bedre en en med lav, men det er kanskje andre grunner?
            Når dempningsfaktoren er høy, er gjerne komponenter og design av høyere kvalitet enn når dempningsfaktoren er lav. Det er et tall som følger designet, ikke et tall de jobber aktivt mot å øke. Såvidt jeg har fått med meg. Samtidig har jeg lest en artikkel som er basert på tester, fra en ganske respektabel fyr.

            Og: Som ugn sier, så er det jo i tillegg forskjellige måter å måle på, og noen produsenter lyver jo regelrett, akkurat som med watt-oppgivelser..., og det er umulig å sammenlikne epler og bananer.

            Om ikke det er nok, så kan høyttalerkablene også fucke med dempningsfaktoren.

            Uansett. Read: http://www.bcae1.com/dampfact.htm

            Comment


            • #7
              10 poeng til Ugn som skriver dempingsfaktor riktig!
              Altså; dempingsfaktor, ikke dempningsfaktor.
              Dempingsfaktoren er bare et forholdstall mellom impedansen på utgangen av forsterkeren og belastningsmotstanden på det man kobler den opp mot.
              Alt over 25 er bra nok.
              Forskjellen på 500 og 5 i dempngsfaktor gir en forringelse/lagg på et hundredels sekund elns.

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dag Johansen View Post
                10 poeng til Ugn som skriver dempingsfaktor riktig!
                Altså; dempingsfaktor, ikke dempningsfaktor.
                Dempingsfaktoren er bare et forholdstall mellom impedansen på utgangen av forsterkeren og belastningsmotstanden på det man kobler den opp mot.
                Alt over 25 er bra nok.
                Forskjellen på 500 og 5 i dempngsfaktor gir en forringelse/lagg på et hundredels sekund elns.

                Mvh
                Dag Johansen
                Skal passe på 10'ern godt!
                Men, dempngfaktor sarru?

                Originally posted by melancool
                Man må nesten oppgi kilde når man skal gi et sitat av den typen.

                Hvis det er bestemoren din som har sagt det så driter vel de fleste idet. men om det er en kjent lyd guru du refererer så bør du få med navnet.
                hvem sa dette ?
                Richard Dick Pierce skrev det 'sitatet' der.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dag Johansen View Post
                  10 poeng til Ugn som skriver dempingsfaktor riktig!
                  Altså; dempingsfaktor, ikke dempningsfaktor.
                  Dempingsfaktoren er bare et forholdstall mellom impedansen på utgangen av forsterkeren og belastningsmotstanden på det man kobler den opp mot.
                  Alt over 25 er bra nok.
                  Forskjellen på 500 og 5 i dempngsfaktor gir en forringelse/lagg på et hundredels sekund elns.

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  da vil jeg og ha 10 poeng les første post/topic:P

                  men er det noen som har kjennskap til hvordan disse forsterkerne låter?
                  har ikke fått plukka min ut av eska å inn i bilen enda, men har i allefall litt forhåpninger når jeg ser på den er litt småsexy og ser noe bedre sammensatt ut enn en del andre jeg har sett på..

                  tenkte på å koble på ad12'ene i 8 ohm å se hva som skjer
                  Last edited by omegadti; 09-06-2010, 19:56.
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Har DD M1 (A tror jeg(, er iallfall ingenting å utsette på ytelsene.
                    Fulgte med ett "birth Certificet" med min, der det sto litt av hvært
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                    Comment


                    • #11
                      Det certifiet som R-SportRF snakker om mener jeg skal følge med til deg og Omegadti
                      Jeg vet jeg sendte med noen papirer som tilsier tilstand og specs på blokka i alle fall
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                      Comment


                      • #12
                        Men står ikke noe om dempningsfaktor da
                        Glemte å nevne det.
                        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                        Comment


                        • #13
                          joda J.T specsheet og alt ligger her det var bare jeg som lurte på noe som ikke sto der. skal stappe alt inn i en gammel passelat ser det ut som, sitter bare litt på gjerdet og venter på svar om noen brock b1 så får man vel få fart i ting å tang(er en sånn som ikke liker å ta det i etapper men heller kjører på med alt på en gang)
                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                          Comment

                          Working...
                          X