Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvordan er det å lage gjenger i støpeplasten??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvordan er det å lage gjenger i støpeplasten??

    topic sier vel det meste.
    noen som har prøvd dette?

  • #2
    hmm, har sett åssen støpeplast blir etter det har herda, og jeg hadde heller støpt inn noen gjengehylser av metall hvis du har lyst på gjenger.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Jeg ville også gått for metoden til dammed. Litt mer safe over tid.
      Men du kan fint støpefast en bolt og bruke en mutter. Støpeplasten holder igjen som fy.
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dammed View Post
        hmm, har sett åssen støpeplast blir etter det har herda, og jeg hadde heller støpt inn noen gjengehylser av metall hvis du har lyst på gjenger.
        Da har du blandet feil, så enkelt er det. Har gjenget i støpeplast og det går helt fint. Ikke for å lage nytt feste til slepekroken, men mindre ting går helt fint å skru fast. Er man usikker, så bruk en innslagsmutter som du setter på undersiden av det du støper. Eller støp den fast.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Originally posted by InstallBay View Post
          Da har du blandet feil, så enkelt er det. Har gjenget i støpeplast og det går helt fint. Ikke for å lage nytt feste til slepekroken, men mindre ting går helt fint å skru fast. Er man usikker, så bruk en innslagsmutter som du setter på undersiden av det du støper. Eller støp den fast.
          jeg tenkte selv på tanken med islagsmutter under til slutt.
          skal nemlig montere forsterkere

          Comment


          • #6
            Pål: Vil gjengene holde seg over tid?
            Jeg kan inbille meg at de blir dårligere og dårligere etter x antall ut og inn skruinger.
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #7
              Etter en mengde forskjellige prosjekter med gjenging i alle mulige forskjellige ymse materialer har jeg kommet til konklusjonen at Helicoil er tingen
              /////ALPINE Mobile media solutions
              Lotus by seas
              BR?X German car audio

              Comment


              • #8
                Originally posted by Oekern View Post
                Pål: Vil gjengene holde seg over tid?
                Jeg kan inbille meg at de blir dårligere og dårligere etter x antall ut og inn skruinger.
                Selvfølgelig, som i alt annet enn stål. Du kan skru maskinskruer rett i MDF, og det sitter sinnssykt godt. Men ut og inn noen ganger, så går gjengene i oppløsning.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Det ble blandet riktig. Og du kan lage gjenger i så si hva som helst. Men skal du skru ut og inn et par ganger så hadde jeg som sagt brukt en hylse med gjenger innvendig. Man vet aldri om man må løsne på det i ettertid og skru det fast igjen, og da er det kjekt at det er metall gjenger der slik at de ikke blir ødelagt med det første. Like greit å gjøre det skikkelig første gang når hylser koster nesten ingenting. Eller evt innslagsmutter som blir i prinsippet det samme.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Ja, hylsemutter var ingen dum ide. De sitter godt i støpen også, siden de er 6-kantet.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      ikke mulig å få noe i støpen da alt er ferdig støpt, men jeg gjenger opp og bruker islagsmutter under tror det bør holde

                      noen som vet hvor man kan få tak i høvel rasp? hvis dere skjønte hva jeg mente.... hehe

                      har en del støpeplast å rette ut og slipe ned jevnt

                      Comment


                      • #12
                        Jeg ville hørt på Damned

                        Hvis du bare borrer et bull til et rør med gjenger så treger du bare lime røret med litt støp og så er det klart. Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal klare å slå inn en innslagsmutter i hard støp. Jeg har ikke prøvd, men er skeptisk.

                        Comment

                        Working...
                        X