Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal bestille bilstereo fra USA + noen spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal bestille bilstereo fra USA + noen spm

    Hei..

    Tenkte på og bestille meg 2 stk SSA Xcon 12" 1ohm og en Sundown 3500d monoblokk om ca 2 mnder. Så må jeg finne meg en ny spiller som har 4V linjeutganger og har sin egen subwoofer utgang, front og rear. Noe å anbefale ? vill helst kjøpe spiller i Norge. Noen som vet en billig plass i Norge og kjøpe ring terminaler til 50mm2?


    Noen som vet noen andre bra bilstereo nettbutikker i USA som man kan bruke Paypal på ? Får ikke legge til en sekundær adresse på Visa så må bruke Paypal.

    Så kommer vell kasse bygging inn, må vell bruke 22mm spon på grunn av at det ikke finnes MDF her hvor jeg bor. har lest litt rundt at 130L skal vell holde på disse subbene, så kommer tuning på porten. tenkte på at den sku være på rundt 30hz, og bruke 2 stk aeroporter så vell finne ut lengde og hvor mye tommer disse skal være på for og få tuning jeg er etter.

    Så kommer strøm inn, skal ta og gjøre "the big 3" løpet av uken, så må også kjøpe meg nytt batteri. Tenkte på denne http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2065 og kanskje en til og ha i bagasjerommet. Har en dynamo på ca 80 - 90A men skal kjøpe nytt fra USA men ikke med det samme.

    Når man parallell kobler subbene er det samme hva slags positiv eller negativ poler man parallell kobler ?
    DCpower Dynamo 270a
    2stk Fi BTL n2 12"
    RF 2500.1 bdcp
    XSpower D3400

  • #2
    Kenwood KDC-5047 har 3stk 2,5v utganger, KDC-6047 har 3stk 4v utganger. Begge er billige i Norge, og jeg har de på lager. Søk på ABI i nettbutikken, så finner du ringterminaler i skikkelig kvalitet.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Om det fortsatt er tilbud på DEH-P88RS II hos dynaBel, er det ikke noe å lure på... 2500,- for den spilleren er fantastisk billig.
      Sjekk det før du snuser andre steder, er min oppfordring.

      Comment


      • #4
        Den DEH-P88RS II så sexy ut og ser veldig bra ut, se om jeg skal slå til på den

        Men takk for svar!
        Last edited by dvx; 07-06-2010, 10:51.
        DCpower Dynamo 270a
        2stk Fi BTL n2 12"
        RF 2500.1 bdcp
        XSpower D3400

        Comment


        • #5
          Du bør slå til. Det er en knallgod spiller, og til halv pris er det jaggu USA-pris.

          Comment


          • #6
            Stort bedre spiller får man ikke til en så latterlig lav penge. Skal selv hente et eksemplar etterpå som havner i konebilen!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Slo til på den, fant den på finn.no hos Dynabel. 2,498kr. Men lest at denne ikke har USB? må vell da kjøpes en adapter, men er ikke så farlig
              DCpower Dynamo 270a
              2stk Fi BTL n2 12"
              RF 2500.1 bdcp
              XSpower D3400

              Comment


              • #8
                P88RSII er en bra spiller, men for dagens behov så er det en gammel spiller. For folk flest som ikke trenger en SQ cd spiller så hadde jeg heller gått for 7200, pga mangel av USB, ++.
                Last edited by Dammed; 07-06-2010, 16:14.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Hmm. Dammed har et poeng.

                  Men om lydkvalitet er viktigere, så er det ikke så mye som slår den til den prisen. På den annen side. Om trådstarter ikke kan justere noe særlig, må han jo få noen til å justere for seg.... og så videre. Hirr...

                  Comment


                  • #10
                    Hehe, er jo sant, men er ikke så farlig at det gjør noe, er mest SQ jeg skal bygge mot, siden Xcon er bygget med SQ i tankene. Får vell kjøpe en adapter for 1,200kr hos bilradiospesialisten, hvis det ikke finnes en plass billigere.

                    får bruke iphone gjennom AUX til man får tak på den adapteren.
                    DCpower Dynamo 270a
                    2stk Fi BTL n2 12"
                    RF 2500.1 bdcp
                    XSpower D3400

                    Comment


                    • #11
                      bare så du er klar over det så er ikke usb grensesnittet så bra. Du kan kun velge neste/forrige sang/mappe. Du har ikke en list funksjon hvor du kan hoppe over mange mapper på en gang og du kan ikke lete etter en ny sang mens en annen spiller samtidig. Blir noe ala vanlig CD. Så hvis du skal bruke en minnepenn med mer enn 16gb så blir det for tungvint syns jeg. (har hatt samme spiller med usb adapteren).
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Har lest litt rundt så er klar over det, men er ikke så farlig. har aldri mere en 100 sanger på USB. Spilleren holder til neste år, får vell se hva som kommer da.
                        DCpower Dynamo 270a
                        2stk Fi BTL n2 12"
                        RF 2500.1 bdcp
                        XSpower D3400

                        Comment


                        • #13
                          Jeg hadde gått for P99RS hvis du kan spare de til det. Koster en del mer, men den har skikkelig USB grensesnitt og den trenger ikke en adapter. Men så koster den rundt 9-10.000kr.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Sånn, nu har jeg fått spillern og testet en del, er meget fornøyd og det som overasket meg mest at den har voltmeter. Men får ikke til og velge språk eller skru av den alarm tingen den har. lest i brukermanualen men får ikke opp den menyen som det står i den hehe.

                            Men så treng jeg litt hjelp med aeroport tuning.

                            Xcon 12"
                            http://www.soundsolutionsaudio.com/s...7B47%7DD2.html

                            kassen blir på rundt:
                            H: 41cm
                            D: 47cm
                            B: 88cm

                            Tenkte på og bruke 22mm spon, siden MDF må bestilles og blir og koste en del.
                            I følge en kalkulator jeg har brukt så blir vell kassen på 130L.

                            Tenkte på 2 stk http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

                            Så, klare ikke å finne ut hvor lang dem skal være, som jeg har forstått det så er jo lengden som bestemmer tuning. Tenkte på rund 30hz tuning.
                            DCpower Dynamo 270a
                            2stk Fi BTL n2 12"
                            RF 2500.1 bdcp
                            XSpower D3400

                            Comment


                            • #15
                              Du bør laste ned WinISD beta, der kan man regne ut sånt + at du får se responskurven for kassa (uten room/car gain).

                              Men iflg WinISD er 130 liter og 30hz med to 10cm porter = 32,22cm portlengde (pr. port).

                              Vet ikke om du har mulighet, men om du har, så er 6" port lettere å holde på med + ser tøffere ut. Og da slipper du unna med én port. Den må i såfall være 38,9cm for samme tuning. Tror den i pakka fra Bilradiospes er ca. 45 eller noe... Husker ikke eksakt.

                              Har den selv, og liker looken den gir. Men det blir jo så klart ikke symmetrisk med ett element og én port. :P

                              Comment

                              Working...
                              X