Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advarsel, til alle som bærer rundt på ett odyssey pc2150.Bruk vernesko!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Advarsel, til alle som bærer rundt på ett odyssey pc2150.Bruk vernesko!!

    Var få centimeter unna å gi føttene mine en real omgang juling i dag.Da jeg skulle flytte 4 stk odyssey batteri fra huset og ut i bilen.De 3 første gikk helt fint,men da jeg skulle flytte det fjerde batteri.Knektes bærehåntaket i 2 deler og batteriet gikk rett i parketten.Bare noen få centimeter unna tærne mine.

    Har flyttet rundt på disse batterien flere ganger og det har jo gått greit før liksom.Kommer derfor med en liten advarsel til alle andre med slike batterier.Man kan ikke stole på at bærehåntaket holder.Heldigvis gikk det greit med både gulvet,føttene min og batteriet.Tror neppe det er noe særlig digg å få ett batteri på 35 kg på føttene fra omkring en halv meters høyde og rett ned.

  • #2
    hva med å ta grep på undersiden av batteriet istedet for i plasthåndtakene?
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

    Comment


    • #3
      Originally posted by omegadti View Post
      hva med å ta grep på undersiden av batteriet istedet for i plasthåndtakene?

      Skulle jo tro de håndtakene holder, siden de er satt dit?

      Dessuten er det mye enklere/bedre å bære etter håndtakene.. Men jo da, ser den
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        hehe merket at de handtakene ikke er serlig sterke nei. så takk for tipset
        skal huske på dette ved fremtidige bæreøvelser
        Mvh Tony Andrè
        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

        Comment


        • #5
          Mhm, det er passelig dritskummelt det der.. :-| blir jo fort noen kilo på en plass der det ikke finnes mye til å ta imot for støyten, annet enn tynne bein... :| selv bærer jeg alltid batteri på skuldra. Finner det mye enklere, og ikke minst sikrere..
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Kan dra av en tå med mindre om det lander feil.

            Når jeg var mindre så fikla jeg med ett gammelt strykejern (av den typen man satt på ovnen for å varme opp). Klarte jo selvfølgelig å miste denne og rett på tåa. Endte med at tuppen (av tåa) gikk av og måtte til lege for å sy den på igjen. Tipper denne veide rundt 5-10kg.

            Comment


            • #7
              Fra nå av kommer jeg alltid til å ha begge hender under batteriet,når jeg skal flytte på dem.Grunnen til at jeg brukte bærehåntaket var fordi det var en grei måte å bære det på og at jeg trodde faktisk at det skulle holde.Tenkte derfor at det var greit å vite for andre også.Er ikke sikkert alle er like heldige som meg,om det skulle falle ned.

              Dette kan jo også være ett lite tips når det gjelder andre batterier.Er jo lett å si i ettertid at man burde jo ikke bære det kun i håndtaket,men regner med at det er flere enn meg som gjør det?

              Comment


              • #8
                Originally posted by chin View Post
                (...)selv bærer jeg alltid batteri på skuldra. Finner det mye enklere, og ikke minst sikrere..
                Ehm. Det kommer an på hvilken kroppsdel du mener det skal være sikkert for. Om du snubler/sklir i/på noe e.l. mens du har 35 kilo på skuldra, så kan du få både vondt i ryggen, hodet og føttene.

                Jeg skulle bære en svær og alt for tung kabeltrommel på skuldra i fjor vinter, og skled så jeg mistet balansen. Fikk en grei kink i ryggen da jeg måtte gjøre brå luftjokkebevegelser og sjonglering for ikke å gå på trynet. Gikk en ukes tid før jeg ble 100% igjen, men slapp heldigvis både sykefravær og varige mén.

                Om noe er tungt, så hold godt rundt det med begge armene/henda og bær det inntil kroppen. Sparer ryggen veldig, og du får bedre tak. Og er det for stort til å holde rundt, rull/slep det bortover bakken istedenfor å ta det på skuldra! :P

                Jobbet i godsavdelingen til Posten etter skolen da jeg var yngre, og det var mye fokus på riktig løfting osv. der. Det er faktisk ikke så dumt...

                Comment


                • #9
                  Hvordan gikk det med parketten?

                  Kunne godt riktig ille.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by GENEXXA View Post
                    Hvordan gikk det med parketten?

                    Kunne godt riktig ille.
                    Haha, du er så... omtenksom!
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Hehe,den gikk det ganske så greit med tror jeg Det lå ett teppe der batteriet ramlet ned.så har ikke sett under enda

                      Comment


                      • #12
                        Menneh... Ja, et bærehåndtak, er det laget for at man skal bære batteriet langt med det, eller er det bare for å løfte det ut og inn av batterikassa?

                        Om en produsent kunne ha svart på det, så hadde det vel blitt sistnevnte, vil jeg tro.

                        Ja klart, normal tankegang er å bære det i bærehåndtakene, eller er det bare løftehåndtak?
                        Men det har jo vist seg ved flere anledninger at de ikke holder til å bære et batteri i.

                        Bærehåndtak eller ikke bærehåndtak, det er spørsmålet.

                        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                        Comment


                        • #13
                          Skulle vært samme håndtak på pc2150 som pc1700, mye bedre
                          Btw, monterte disse 2 i en golf for 2 dager siden og det gikk fint, men holdt den ene hånda under 2150 for å være sikker:P
                          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                          Hifonics XX-Colossus II
                          Kinetik HC2400
                          Club 140dB +

                          Comment

                          Working...
                          X