Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny sub og ny 4 kanaler- valgets kval!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny sub og ny 4 kanaler- valgets kval!

    Hei! Subben min er på sitt siste vers I guess. (klirrer i elementet)
    kjøpte det brukt for en svært billig peng så ser ikke så svart på akuratt det. (han som hadde det før drev det med for liten forsterker (400w)

    Skal også ha en ny 4 kanaler. Da den jeg har nå er noe billig greier og rekner med jeg har mye og hente akuratt der på både lyd og trykk!

    jakter er startet. blir mest sannsynelig USA import da jeg har venner over der som kan sende så det er ikke noe og tenke på hvilken butikk jeg kjøper ifra!

    tips til sub - max 4000.- kr. max 13.5"
    4 kanaler. max 3500.- kr. Varm lyd signatur, eneste kriteriene egentlig.


    Jeg har sett meg ut noe selv såklart.

    JL Audio 13w7 er jo drømmen.(4000kr) men er den verdt 800kr fra 12w7 ? (3200.-) eller er 13w6 ett bedre valg ? (2600kr)
    Rockford Fosgate T2D212 nye Power Stage 2 serien ? ser vertfall ganske rå ut. (26kg ) (ca samme pris som 12w7)
    Kom også tilfeldigt over Alphasonik 15" 1000w sub til en latterlig billig peng (1700kr)
    som så grei ut på bilder! :P

    tips vil såklart bli vurdert!

    angående 4 kanal har jeg kun funnet JL Audio 300/4v2 som var i mitt prisleie. 450/4v2 er også innenfor budsjettet. men er ikke sikker på om den går nedi hjulbrønnen min.

    Har sett etter Genesis men finner ikke noen på amerikanske sider? anyone ?

    McIntosh er en drøm. men fant bare en til 10000.- NOK så vis noen vet om sider som selger det billigere!

    ellers blir tips tatt imot med stor takk her ! bare husk VARM lydsignatur !

    ble langt dette her :O men er vel all info som trengs!
    Håper noen har noen erfaringer og dele med de forkjellige merkene!

    Mvh Boyka
    Opel Corsa B Coupe

    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

  • #2
    Noen som kan forklare meg forkjellen på JL Audio 450/4v2 og JL Audio 300/4v2 ?

    Ser ikke helt hva som er forkjellen på desse bortsett fra størrelsen ?

    Har fått tips om Audison og Genesis som har varm klangkarakter. men finner ikke noe av det på nettet? kun norsk men det koster jo det samme som JL Audio gjør i norge. (dyrt altså)

    lite liv på nattskift så fint og ha noe og gjøre på !
    Opel Corsa B Coupe

    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

    Comment


    • #3
      den ene er kraftigere enn den andre
      kremforsterkere de JLene.
      Ang. Genesis så kan vell TTT svare på lyden
      meget pene forsterkere det også og kvaliteten er visstnok også veldig bra.

      hvorfor ikke 15" sub?
      eller veit jo egentlig hvorfor da er ganske liten plass i den corsaen.(har en selv)
      men fikk jo fint plass til 2x 15" freeair vel og merke.
      tror ikke du går feil vei med den JL subben heller skal vere meget gode elementer dette.

      eller så kan du jo se på
      Ground Zero
      Hertz
      Focal
      Digital Designs
      B2 Audio
      Fi Car audio
      Etc.......
      mange merker her på berget og enda flere på den andre siden.
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Rekner jo med at den 450'en er sterkere en 300'en. men på papiret har de ikke oppgitt det? (75w x 4 - 4ohm)

        Har prøvd og finne Genesis i statene da de har etter det jeg har lest har den varme klangen jeg er ute etter.
        men finner kun norsk forhandler som har desse! / vet Genesis er UK så kan vel være noe der. ?

        Tenker litt frem i tid også. så vil ha en 4 kanaler jeg kan oppgradere frontsettet med når den tid kommer ! Slik at jeg ikke trenger tenke på og bytte forsterker også pga nytt frontsett.

        B2 er også med i "konkuransen" her nå! HD12 og AC12 er begge med i vurdering!
        Edit : Vil en JL Audio 1000/1v2 klare og dra B2 HD12 ?

        Ground Zero er utelukket pga de har typisk 10000w rms.
        Digital Designs har en 12'er som jeg har lyst på, men utelukket pga prisen! (DD9512g)


        Planen er jo en JL Audio 1000/1v2 i August. så denne må kunne dra subben! kanskje grei info ? selv om det er 2 måneder frem.

        Jeg er litt sånn "tung og dyp" fanatiker! når det gjelder sub altså! Liker følelsen av kvalitet (slik som T212D4 sub'en jeg har nå er) (26kg)
        Last edited by Boyka; 05-06-2010, 03:09.
        Opel Corsa B Coupe

        Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

        Comment


        • #5
          Originally posted by Boyka View Post
          Rekner jo med at den 450'en er sterkere en 300'en. men på papiret har de ikke oppgitt det? (75w x 4 - 4ohm)

          Har prøvd og finne Genesis i statene da de har etter det jeg har lest har den varme klangen jeg er ute etter.
          men finner kun norsk forhandler som har desse! / vet Genesis er UK så kan vel være noe der. ?

          Tenker litt frem i tid også. så vil ha en 4 kanaler jeg kan oppgradere frontsettet med når den tid kommer ! Slik at jeg ikke trenger tenke på og bytte forsterker også pga nytt frontsett.

          B2 er også med i "konkuransen" her nå! HD12 og AC12 er begge med i vurdering!
          Edit : Vil en JL Audio 1000/1v2 klare og dra B2 HD12 ?

          Ground Zero er utelukket pga de har typisk 10000w rms.
          Digital Designs har en 12'er som jeg har lyst på, men utelukket pga prisen!


          Planen er jo en JL Audio 1000/1v2 i August. så denne må kunne dra subben! kanskje grei info ? selv om det er 2 måneder frem.

          Jeg er litt sånn "tung og dyp" fanatiker! når det gjelder sub altså! Liker følelsen av kvalitet (slik som T212D4 sub'en jeg har nå er) (26kg)
          Tenker at du ikke finner Genesis noe billigere i statene, da e produseres i UK. Men de er verdt pengene her i Norge også..
          __________________________________________________ __________
          Kristoffer Kåsin
          Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

          Comment


          • #6
            Av det du nevner her, så må jo JL Audio 13w7 være midt i blinken, det er et skikkelig bra element med plenty trykk og nydelig bassgjengivelse i hi-fi klasse.

            Og hvis du synes RF elementet du har nå spiller pent, så kommer du til å få deg en kraftig overraskelse med detJL elementet, for det er mange ganger bedre enn noe fra rockford

            Hva skal du bruke 4 kanaleren til?? (please ikke si at du har høyttalere i hatthylla!!)

            Comment


            • #7
              Originally posted by cossiemk1 View Post
              Av det du nevner her, så må jo JL Audio 13w7 være midt i blinken, det er et skikkelig bra element med plenty trykk og nydelig bassgjengivelse i hi-fi klasse.

              Og hvis du synes RF elementet du har nå spiller pent, så kommer du til å få deg en kraftig overraskelse med detJL elementet, for det er mange ganger bedre enn noe fra rockford

              Hva skal du bruke 4 kanaleren til?? (please ikke si at du har høyttalere i hatthylla!!)
              er 13w7 og B2 HD12 det egentlig står mellom nå. fordelen med B2 er at jeg slipper og vente i 4 uker. og har en forhandler i norge og forholde meg til!

              har vel bare sagt jeg liker kraftige element :P noe RF'en er . den trykker godt i Corsaen, men min er jo ikke helt i vater så jeg får ikke sammenligna den med noe

              Nabo og bestekompis har 2 stk JL Audio 10w3 i en kasse fra JL Audio og det er vanvittig fin bass.

              At Genesis er verdt pengene tviler jeg ikke på. men har ikke 8000.- og bruke desverre. (eller vilje )

              jeg har høytalere jeg kan sette i bak, men har liksom ikke følt behovet ! :P
              men 4 kanaler er for sikkerhets skyld!

              Mvh.
              Opel Corsa B Coupe

              Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

              Comment


              • #8
                Med 4 kanalern, kan du dele aktivt.

                JL Audio har importør i Norge. Mener det er Audiocom.no
                www.golyden.no mener jeg tar inn JL Audio.

                Men begge subbene er "vil ha" subber for meg. Men tror jeg hadde valgt B2, mtp kundeservicen Jay yter. Og hjelper gladelig til med det man lurer på.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Originally posted by GENEXXA View Post
                  Med 4 kanalern, kan du dele aktivt.

                  JL Audio har importør i Norge. Mener det er Audiocom.no
                  www.golyden.no mener jeg tar inn JL Audio.

                  Men begge subbene er "vil ha" subber for meg. Men tror jeg hadde valgt B2, mtp kundeservicen Jay yter. Og hjelper gladelig til med det man lurer på.
                  Ja har lest en del om aktiv deling. Er jo greit og ha muligheten til det vis jeg en dag skulle ville prøve det!
                  tenkte også greit og ha vis jeg en dag skulle kjøpe meg ny bil da nyere biler ofte har ok høytalere, som blir mye bedre med en forsterker.

                  Vet at JL Audio har importør , det er Audiocom. men så var det prisene da


                  Tror ikke jeg blir skuffet ved noen av subbene! og er jo umulig for noen og si hva som blir best .
                  så jeg er ute etter generell info om desse 2 subbene!

                  Har på en måte slått meg til ro med tanken på JL Audio (forsterker) . enten 450/4v2, eller 300/4v2, (ettersom hva jeg har plass til)

                  JBL GTO1004 er også en jeg har sett litt på. hvordan blir den sammenlignet med JL Audio ? (har mer power på papiret) men tenkte på lyd signatur/oppløsning etc. eller er JL Audio i en helt annen liga ?
                  Last edited by Boyka; 05-06-2010, 02:06.
                  Opel Corsa B Coupe

                  Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                  Comment


                  • #10
                    Sitter på jobb og kjedermeg ! så tenkte og lufte noen tanker .

                    Har sett litt og vurderer og gå opp i pris og kjøpe en B2 Quattro 4 kanaler , og B2 HD12 Sub.

                    Noen her som har erfaring/tanker om Quattro'en?

                    HD12 er ganske bankers at jeg går for. mye pga. dette er noe nytt og spennende for meg. Og det ser ut som en meget lovende sub som jeg har tro på ! + kort leverings tid og norsk forhandler!

                    Men dillema'et er nå hvilken 4 kanaler!

                    Quattro vs 450/4v2

                    Mvh
                    Opel Corsa B Coupe

                    Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

                    Comment


                    • #11
                      Husker jeg ikke feil, så har dibbern Quattro fra B2 audio. Men kan hende jeg er litt og ror.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        Forresten - det ligger en ganske så fet Soundstream 4-kanals forsterker i Til Salgs-delen av forumet.

                        Comment


                        • #13
                          Vil anbefale deg og kjøpe 12W7 faktisk, fordi da kan du kjøpe high end kassen til JL audio http://mobile.jlaudio.com/products_e...=1&prod_id=294

                          Har hørt en 10w7 i en slik kasse og må si at jeg ble MEGET overrasket over hvor høyt men samtidig pent det spilte
                          - Opel Astra Turbo -
                          - Jl audio 13w7 -

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            Husker jeg ikke feil, så har dibbern Quattro fra B2 audio. Men kan hende jeg er litt og ror.
                            Det stemmer desverre ikke. Jeg skulle gjerne hatt quattro, men har ikke fått kjøpt den enda!
                            Men jeg har fått høre veldig masse bra om denne forsterkeren, og det er den jeg skal kjøpe etter at jeg får den neste HD12`en min i løpet av måneden her.
                            Andreas Dibbern
                            Ford Fiesta
                            Takk til B2Audio
                            B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

                            Comment


                            • #15
                              Denne 12" en spiller helt rått i jl kassen. 13,5" spiller også helt rått. har du plass ville nok 13,5 en spille høyere men tipper 12" i jl kasse spiller penere
                              Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                              Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                              Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                              Comment

                              Working...
                              X