Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stille in Deleflitre til 3000hz++

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stille in Deleflitre til 3000hz++

    Heisann

    Oppsettet er slik:

    P88RS
    Dynabel BF0804
    Seas PT27F

    Jeg deler aktivt via 4 kanaleren mellom 6,5" seas elementene og diskantene. Problemet er at HPF i forsterker går bare til 500hz, og HPF i spiller kun går til 200HZ. Dette blir for lavt for diskantene(?), finnes det en måte å få stilt HPF til rundt 3000 uten at jeg må inn med delefilter?

    Jeg har delefiltrene til Seas settet liggende, men ønsket å dele aktivt for å få brukt P88RS best mulig mht tidskorigering og muligheten av å kjøre innstillinger fra førersetet.

    Innspill noen`?

    Thanks!
    Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
    Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

  • #2
    Her er delemulighetene til spilleren din:

    Netværk (3-vejs netværkstilstand):
    HPF diskant:
    Frekvens ............................. 1,25/1,6/2/2,5/3,15/4/
    5/6,3/8/10/12,5 kHz
    Stejlhed .......................... –6/–12/–18/–24 dB/okt.
    Forstærkning ............ 0 til –24 dB/Mute (1 dB trin)
    Fase .......................................... Normal/omvendt
    HPF/LPF mellemtone:
    Frekvens (LPF) ................... 1,25/1,6/2/2,5/3,15/4/
    5/6,3/8/10/12,5 kHz
    Frekvens (HPF) ............ 25/31,5/40/50/63/80/100/
    125/160/200/250 Hz
    Stejlhed (LPF) .. 0 (Pass)/–6/–12/–18/–24 dB/okt.
    Stejlhed (HPF) .. 0 (Pass)/–6/–12/–18/–24 dB/okt.
    Forstærkning ............ 0 til –24 dB/Mute (1 dB trin)
    Fase .......................................... Normal/omvendt
    Lav LPF (stereo/mono):
    Frekvens ....................... 25/31,5/40/50/63/80/100/
    125/160/200/250 Hz
    Stejlhed ................... –12/–18/–24/–30/–36 dB/okt
    Forstærkning .......... +6 til –24 dB/Mute (1 dB trin)
    Fase .......................................... Normal/omvendt


    Så alt dette skal kunne stilles inn direkte på spilleren, det er nok bare å studere manualen litt nøyere, så finner du nok ut av det.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Du finner en bryter på siden av spilleren (må ta den ut av din ramma), der velger du mellom standard og nettverksmodus eller hva det heter.
      Du har den på feil.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Bruk HPF på spilleren ja. Anbefaler også å bruke HPF på forsterkeren, så sikrer du diskantene dine litt mer mot feiljustering, og eventuellt lavfrekvent støy som skulle komme på linjeutgangen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Legatia View Post
          Du finner en bryter på siden av spilleren (må ta den ut av din ramma), der velger du mellom standard og nettverksmodus eller hva det heter.
          Du har den på feil.
          så den skal stå på nettverk? mener jeg har den på standard
          Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
          Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

          Comment


          • #6
            Originally posted by trustno1 View Post
            Bruk HPF på spilleren ja. Anbefaler også å bruke HPF på forsterkeren, så sikrer du diskantene dine litt mer mot feiljustering, og eventuellt lavfrekvent støy som skulle komme på linjeutgangen.
            Uenig der gitt. Lavfrekvent støy forekommer ikke med mindre noe er galt, evt. så er ikke det løsningen på problemet. Evt. feiljustering hører man lenge før diskanten tar kvelden, noe den like gjerne kunne gjort om delefrekvensen er satt til 500hz. I tillegg må signalet gjennom flere komponenter, og de bidrar ikke akkurat til bedre lyd.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Originally posted by CS91 View Post
              så den skal stå på nettverk? mener jeg har den på standard
              Får gjenta meg selv da. Ja, den skal på nettverk eller hva det heter, ikke standard.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Legatia View Post
                Uenig der gitt. Lavfrekvent støy forekommer ikke med mindre noe er galt, evt. så er ikke det løsningen på problemet. Evt. feiljustering hører man lenge før diskanten tar kvelden, noe den like gjerne kunne gjort om delefrekvensen er satt til 500hz. I tillegg må signalet gjennom flere komponenter, og de bidrar ikke akkurat til bedre lyd.
                Nei, kommer jo ikke med mindre det er noe feil. Men dersom det faktisk er en feil så er det jo litt mindre tjangs for at diskanten ryker om man har en delefrekvens på 500hz enn 0 ville jeg tro. Si feks at en signalkabel skulle bli dratt av eller løsne. Da kommer det ofte noen lyder.

                Har iallefall flere ganger hatt to delefiltere etterhverandre uten at det (etter mine ører) har gitt no særlig degradering i lyden.

                Comment


                • #9
                  Takker for hjelpen. Måtte litt lesning til i boka for å finne ut at jeg måtte resette microprosessoren... (A)

                  Har nå fått stilt inn slik:

                  Low: LPF på 50Hz 18db steil
                  Mid:spiller fra 50Hz til 8K 12db steil
                  High: HPF til 3K 12db

                  Desverre ikke fått satt meg helt inn i steilhet funksjonene enda, men ble betraktlig sikrere mht å ikke sprenge diskant med for lave toner.

                  Takker for kjappe svar!
                  Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
                  Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by CS91 View Post
                    Takker for hjelpen. Måtte litt lesning til i boka for å finne ut at jeg måtte resette microprosessoren... (A)

                    Har nå fått stilt inn slik:

                    Low: LPF på 50Hz 18db steil
                    Mid:spiller fra 50Hz til 8K 12db steil
                    High: HPF til 3K 12db

                    Desverre ikke fått satt meg helt inn i steilhet funksjonene enda, men ble betraktlig sikrere mht å ikke sprenge diskant med for lave toner.

                    Takker for kjappe svar!
                    Et hett tips: Sett "low" til 24dB slope om bassmellomtonen har 12dB Dette har med fasevridning å gjøre. (du nevner kun hva steilheten er i toppen, så bare antar ut i fra det at den er det samme i bunn)

                    Hvorfor så stor overlapping av mellomtone og diskant forresten?
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment

                    Working...
                    X