Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feil på delefilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feil på delefilter

    Hei!

    På mine enorme PA høyttalere har angivelig en kondensator røket. Et par dager etter jeg mottok dem, begynte en slags skrape/skurrelyd å komme ved moderate volumer, helt ut av det blå på kun den ene høyttaleren. Så jeg koblet diskanten på denne ut og har spilt i filler alt rundt meg med dem uten at det samme skjedde på andre siden, så det må ha vært en produksjonsfeil. En meget dyktig kar her inne mente at platene inni en av kondensatorene må ha begynt å resonere, og denne må derfor da byttes ut.

    Nå har det seg slik at jeg har blitt lat disse dager etter å ha byttet utall med delefiltre og elementer på de gamle høyttalerne mine, og ønsker ikke å skru opp disse store høyttalerne og ta ut delefiltrene med alt det innebærer slik som lodding, demontering, montering, kjøpe ny kondensator med samme verdi etc etc etc. Også greit å ha garanti på en slik jobb, da utstyret er stort og dyrt.


    Så spørsmålet da er jo om noen vet om et selskap/foretak som er kyndig nok til å ta en slik jobb? Et hvilket som helst elektroselskap vet gjerne ikke så mye om høyttalere/hifi/PA så om det finnes noe riktig kyndige noen hadde jo det vært flott
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    I ditt område vet jeg ikke akkurat hvilken sjappe som er bra/dårlig, men enhver radio-/tv-service-sjappe bør kunne utføre jobben enkelt og greit. De fleste har egne "hifi"-reparatører.

    Comment


    • #3
      radio og tvsenteret rett ved rundingen på lund henrik! som jeg sa til deg tidligere i dag :P
      mvh Sindre Carlsen

      Comment


      • #4
        Jepp, har snakket med dem sindre

        Men hadde jo vært greit om det fantes noen som dedikerte seg på kun rep av Hifi/lyd utstyr, men han virket flink han karen så skal se om jeg får levert høyttaleren inn der i dag.
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #5
          Som skrevet, så er det vanligvis dedikerte HiFi-folk på disse serviceverkstedene. På grunn av nødvendigheten for ekspertise på de forskjellige områdene.

          Og du skal bytte en kondensator med en tilsvarende. Fyren trenger ikke være hverken rakettforsker eller audiofil. :P

          Comment


          • #6
            haha well said, mini

            Men ja, er jo bare litt bekymret for at noe skulle gå til helvete om en hifi-uerfaren begynner å demontere og rive ting ifra hverandre istedenfor en som har gjort det før lissom. Men går sikkert helt fint, bare meg som ikke lengre orker å gjøre slikt kjedelig arbeid må jo lodde ut filteret, finne tilsvarende kondis, 500 skruer for å få ut et av 21" elementene med gitter og alt som følger med. Så nå skal jeg fornedre meg nok til å sette bort en enkel stereojobb til kyndige
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Værst for den uerfarne det, om ting ikke blir som det skal.
              Er uansett verkstedet som må dekke eventuelle feil-reparasjoner etter at de har gjort en jobb
              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

              Comment

              Working...
              X