Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av sub

    Har no handla det meste til anlegget utenom sub. Har til no handla dette:
    Pioneer DEH-P88RS
    Hertz ML1600 mellomtoner + Hertz Space diskanter
    Audison lrx 1.1k og 4.1k

    Klarer ikkje å bestemme meg for kva sub eg skal velge. Har tenkt å gå for 1x12" for å spare litt plass (skal i ein Polo 6n) og fordi det koster meir for f.eks 2x10" (ein mulighet visst det kjøpes brukt). Vil ha ein sub med god lydkvalitet, men som alikevel kan trykke bra!
    Dei eg har sett på til no: Hertz HX300D, JL 12w6v2, B2 AC12" WC og diverse andre, nokon som har erfaring med nokon av desse? Det må være element(er) som passer bra til den forsterkeren. Tenker og på å kjøpe brukt (kan vente til ting kommer på markedet, har ikkje nokon hast) så pris har forsåvidt ikkje så mykje å sei, bare dei ikkje er skam dyre.
    Audison, JL Audio, Hertz, Vifa, Pioneer, Stinger

  • #2
    Use this: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=5898


    Hertz HX-serien er en sikker vinner
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      JL 12W6 er jo et knakende godt element. Har hørt det i forskjellige biler, og det stikker seg aldri ut på noen negativ måte. Dukker opp på bruktmarkedet fra tid til annen også.

      Om du er villig til å kjøpe brukt i Norge, er du kanskje villig til å kjøpe nytt i USA også? 12W6 får du til ca. 3500,- pr stk nye fra eBay, inkl. frakt og mva.

      Comment


      • #4
        Trur det no står mellom HX300D og AC 12 WC til no, nokon som veit koss dei er i forhold til kvarandre? Syns sjølv b2 suben virker meir spennende men har ikkje sitt så mange her som har den, er det nokon som har erfaringer med den? Er dei best egna i porta eller lukka kasse? Er sjølvsakt og åpen for nye forslag
        Audison, JL Audio, Hertz, Vifa, Pioneer, Stinger

        Comment


        • #5
          AC12 høres spennende ut ja. Men ser du har vurdert JL w6? Det er en knallbra subwoofer, bruker den selv, og jeg kan sterkt anbefale den!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            AC12 høres spennende ut ja. Men ser du har vurdert JL w6? Det er en knallbra subwoofer, bruker den selv, og jeg kan sterkt anbefale den!
            Har hørt det om JL subene at siden dei har oppheng i skum matriale og derfor ikkje varer så lenge? Correct me if i'm wrong... Men alltid åpen for erfaringer med forskjellige suber
            Audison, JL Audio, Hertz, Vifa, Pioneer, Stinger

            Comment


            • #7
              Det har jeg ikke hørt noe om?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Defus har erfaring med AC 10. Tror ikke det er den alt for store forskjellen på AC 12 WC og AC 10. Du får høre med han.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Jeg vet at B2 AC danker ut Hertz HX lett men den JL suben har jeg ikke hørt.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Myself123 View Post
                    Har hørt det om JL subene at siden dei har oppheng i skum matriale og derfor ikkje varer så lenge? Correct me if i'm wrong... Men alltid åpen for erfaringer med forskjellige suber
                    Tidligere skumoppheng morknet bort etterhvert, men nyere skum har nok ikke samme problemet. Uansett er det snakk om en periode på 15-20 år, så sannsynligvis har du kvittet deg med subben leenge før det blir noe problem.

                    Comment


                    • #11
                      du vet hva jeg mente. En 12W6V2 og evt en til senere.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Myself123, kompis av meg selger JL w6 (12"): Link.
                        Det var faktisk han som opprinnelig hadde den jeg har,
                        han hadde kjøpt begge to av en som hadde importert dem.
                        Begge var bare innspilt, og go4life har ikke brukt den han har.

                        Edit: Du får altså mye for pengene der. Go4life er en hyggelig ung kar også,
                        og jeg har sett denne JL'en så jeg kan forsikre deg om at den er helt strøken...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har jl sin W6 serie i 10" og kan ikke si annet enn att jeg er knall fornøyd. Brukt mine i 2 år og ikke noe problemer med de. de spiller også overaskende bra på lave frekvenser og er ett veldig SQ ellement men spiller faktisk også ganske høyt!
                          Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                          Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                          Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                          Comment

                          Working...
                          X