Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenge hjelp :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenge hjelp :(

    eg har ein dynaBel BF7501 forsterker, så trenger eg ein 12`` sub som eg skal ha i bagasjerommet, men sån at du ser den i midtien mellom settene bak liksom. vanskligt å forklara :S men det eg lure på er om noen kunne ver så snill å hjelpe meg me å finne ut kor stor sub eg kan ha, har ødelagt dei andre så vil ikke det skal sje igjen. så eg trenge ein 12`` noen så vil sei meg ka eg ska ha eller korleis eg ser ka eg kan ha?

  • #2
    12" er 12" så hvis du SKAL ha en 12" så skjønner jeg ikke helt spørsmålet ditt.
    Mener du at du skal ha den i hatthylla, mellom høyttalerene? eller skal du montere den slik at den synes i skiluka midt i baksetet? Skal du ha den midt i setet, så kan du igrunn ha så stort element som du får plass til baki bagasjerommet, men det du må passe på er at elementet ikke slår innat seteryggen, så da kan det være greit å lage noen avstands"klosser" eller lignende.

    Siden du har en såpass kraftig forsterker, så vil du trenge mere strøm hvis du laster den ned i 1ohm, og da snakker vi ekstra batteri og ny dynamo, så jeg vil anbefale deg å kjøpe et element med singel 4ohm spole. (evt 2+2ohm)

    Dette feks: http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=445

    Comment


    • #3
      ja det e vel i den skiluka eg meine. viste ikke det hadde noen ord ein gang eg :S tror du svarte på litt ja. lurte på om det va ein 12`` så tålte å bli spilt me den å ikke blei ødelagt etter ei stund tusen takk for svaret dit

      Comment


      • #4
        B2 Audio HD12 passe den ampen godt.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          DD2512 Kan brukes el Ground Zero GZNW12. Hva er budsjett?
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Jeg hadde først å fremmest bygd en annen kasse enn den du jobber med nå. Heller en bra båndpass kasse.
            Skal du ha maks effekt ut av den forsterkeren, så skal du ha dual 2 ohm spoler og da er det ganske gromme 12" subber du skal ha.

            Hadde heller satset på bra følsomme subber som du da kan koble i 4 ohm og ha bra med output.
            Skal det være rimelig, da kan ES12 kanskje være noe, skal det være grommt, da er HD12 eller RS12 tingen.

            Hvis du går etter ren SQ, da kan du se litt på AC12.

            Mvh

            Jay
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              spl dynamics xtr 12" har ikke sprengt min enda
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Alpine sine R og X serier vil jeg anbefale, disse spiller høyt, gangke pent å skal litt til å få hatt i hjæl


                BTW!!!!! navnet på tråden er ikke veldig bra. ha heller noe i duren " trenger ny 12" subb til Dynabel bla bla"
                Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Fryd1lund View Post
                  BTW!!!!! navnet på tråden er ikke veldig bra. ha heller noe i duren " trenger ny 12" subb til Dynabel bla bla"
                  Helt enig, lite informativ topic...
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment

                  Working...
                  X