Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan bruker man "søk i dette forumet" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan bruker man "søk i dette forumet" ?

    Jeg har aldri klart å søke etter noe som helst i "søk i dette forumet". Jeg har lenge tenkt at snart skal det gå opp et lys , slik at jeg slipper å spørre om hvordan man gjør det, men det ser ikke ut til å skje. Hvis jeg klikker på søk så dukker all mulig drit opp. så det er ikke det jeg spør om. Det jeg spør om er å lære å søke effektivt. Feks bare i til salg delen av forumet.
    Jeg har nettopp startet en tråd i ønskes kjøp hvor jeg etterspør jbl gti 1200. når jeg så klikker på søk i dette forumet så får jeg til svar " beklager null treff. Why ????? jeg har jo selv lagt inn en tråd med ordene jbl gti 1200. Hvorfor kommer ikke min egen tråd opp som treff for dette søket i forumet ? Håper jeg er klønete og at ikke søkemotoren er helt elendig.
    Last edited by melancool; 26-05-2010, 04:19.

  • #2
    Wee, første svar.

    Vel, hvis du står i generell prat forumet, og bruker Søk i dette forumet, så søkes det kun i Generell prat delen av forumet. Men blar du helt opp, så vil du finne en meny linje under toppbanneret, der det står blandt annet hjem, chat, grupper etc.. der har du også en søkefunksjon. Når du bruker den, så vil den søke over hele forumet.. Dvs, du kan der inne på den søkefunksjonen, spesifisere hvilken del av forumet du vil søke på.

    Håper dette var forklarende.

    Mvh Sture
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Enig med deg at søke funksjon her suger balle. Er selv vant med og bruke "" og +

      Originally posted by Et Annet forum
      eple banan
      Finner innlegg som inneholder minst ett av ordene.

      +eple +juice
      Finner innlegg som inneholder begge ordene.

      +eple Röyksopp
      Finner innlegg som inneholder ordet “eple” men kommer høyere opp på listen om den også inneholder “Röyksopp”.

      +eple -Röyksopp
      Finner innlegg som inneholder ordet “eple” men ikke “Röyksopp”.

      +eple ~Röyksopp
      Finner innlegg som inneholder ordet “eple”, men om innlegget også inneholder ordet “Röyksopp” kommer den lengre ned på listen enn innlegg som ikke gjør det. Dette er litt "mildere" enn ett søk på '+eple -Röyksopp', hvor forekomster av ordet “Röyksopp” gjør at posten ikke kommer opp i søket i det hele tatt.

      +eple +(>kake <pai)
      Finner innlegg som inneholder ordene “eple” og “kake” eller “eple” og “pai”, men rangerer “eple kake” høyere enn “eple pai”.

      eple*
      Finner innlegg som inneholder ord som “eple”, “epler”, “epleslang” eller “epletre”.

      "noen ord"
      Finner innlegg som inneholder den eksakte frasen "noen ord" (for eksempel innlegg som inneholder "for noen ord du bruker" men ikke poster som inneholder "for noen stygge ord").


      NB! Alle søkeord kortere enn 4 tegn blir automatisk ignorert av MySQL
      Skulle vært slik her, men slikt er det ikke. Desverre.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        søkefunksjonen er ikke den beste nei, jeg pleier å bruke google til å søke på forumet. man får mye bedre treff da.

        manuelt så skriver du det du søker etter + site:bilstereoforumet.no

        f.eks: http://www.google.no/search?hl=no&lr...=&oq=&gs_rfai=

        Og der er ønskes kjøpt tråden din Melancool på første treff.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Grise bra svar..

          Originally posted by Dammed View Post
          søkefunksjonen er ikke den beste nei, jeg pleier å bruke google til å søke på forumet. man får mye bedre treff da.

          manuelt så skriver du det du søker etter + site:bilstereoforumet.no

          f.eks: http://www.google.no/search?hl=no&lr...=&oq=&gs_rfai=

          Og der er ønskes kjøpt tråden din Melancool på første treff.
          Takker og bukker. Dette gjør jo søk skikkelig bra. Kjipt at jeg ikke har klart å tenke ut dette selv. jeg får jobbe litt til med å få opp kreativiteten eller iq.

          Super takk. nå kanskje jeg finner det jeg leter etter i fremtiden. Har du flere lure triks så kom med dem.

          Comment

          Working...
          X