Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny på veien og dårlig peiling på anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny på veien og dårlig peiling på anlegg

    Jeg har nettopp fått lappen og fikk bil i 18 års gave.

    Bilen er en Volvo 460 - 94 Model
    I bilen er det en spiller - panasonic cq-c1405n og orginale høytalere fra 94.

    Noen som har noen tips til hva jeg bør ha i bilen.
    Prismessig vil jeg helst ligge under 10K.

  • #2
    Hei du.

    Om jeg var deg så ville jeg i allefall kikket på www.dynabel.no sine sider og fått mye bra utstyr for en billig penge, samt at de har gode merkevarer. Også har de fraktfritt for varekjøp over 2000.- ved bestilling på nett

    Hva er det du har tenkt av utstyr da, spiller? høytalere? kun bass? eller helst så mye utstyr som mulig?
    Mvh
    Tufte's hotline

    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

    Comment


    • #3
      Den siden var jo bra da!

      DEt jeg har tenkt av utstyr er en høytaler på hver av sidene i frontdørene, jeg vet ikke helt målet på hva som passer her, men det må jeg finne ut. Også vil jeg ha to nye i hattehyllen, en forsterker og kanskje to subber

      Comment


      • #4
        Du får mest valuta for pengene hvis du handler fra utlandet. Og siden du ikke har så stort budsjett så hadde jeg holdt meg til en subwoofer. En 15 eller 18" ville vært et bra valg.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Litt off-topic, men jeg hadde en volvo 440 som førstebil. KJEMPEBIL!

          Jeg hadde mye rart anlegg i den, men det jeg syns trykket best, var da jeg hadde 3stk RF punch 10" i en lukket kasse. Dynabel sine monoforsterkere er forresten veldig bra

          Når det gjelder fordørene dine, så er det 5 1/4" som står der. Jeg brukte et komponentsett foran, med midbassen nede i original montering, og diskanten monterte jeg øverst på døren. Bare borret et hull med ett hullborr og satt den fast med medfølgende klips. Dette er 8 år siden

          Lykke til!
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Hei Mags92.

            Du kan jo se om du finner noe interessant på www.lydibilen.no
            Vi har lager i Bergen, så varer kan hentes der etter avtale.
            Mvh
            Torje Hop
            Hop Audio - www.lydibilen.no
            LIB, XS Power

            Comment


            • #7
              Takk for svar, skal sjekke og kanskje jeg kan prøve det du sa Defus!

              Skal også ta en titt på lydbilen.no

              Har du Dammed noen gode utendlandske sider jeg kunne prøvd?

              Comment


              • #8
                www.woofersetc.com

                www.sonicelectronix.com

                Per Kristian Parken
                BMW e39 528IAT

                Comment


                • #9
                  aboslutt.

                  http://www.x-rates.com/calculator.html for valuta beregning

                  bra butikker (USA):
                  www.sonicelectronix.com
                  www.woofersetc.com
                  www.onlinecarstereo.com
                  http://ssaudio.com/store
                  www.parts-express.com

                  beste og billigste frakt fra usa:
                  www.jetcarrier.com

                  Og så er det selvsagt:
                  www.ebay.com
                  www.amazon.com

                  summen blir utregnet slik: US pris ---> x-rates --> Norsk pris * 1,25 (moms) + frakt fra jetcarrier + innenlands frakt i USA + evt innenlands frakt i Norge.

                  Jetcarrier kan være litt pes for noen, men det er ikke noe problem når du har gjort et par ganger. Alt er forklart på hjemmesiden. Det er vanvittig mye å spare ved å bruke dem. '

                  Og noen varer kan bli helt opp til 1/3 av norsk pris selv etter frakt og moms er medregnet. Så det er en god del å spare på noen ting. ANdre ting som batterier er nesten samma pris.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Jeg bruker www.importalen.no for og regne ut eventuelle avgifter. Gir deg en viss peile pinne på hva du får på regningen fra Tollvesnet.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Enig i at man får mer for penga om man handler i utlandet. Husk bare at det ofte kan bli litt mer tuklete når det gjelder reklamasjon og slikt.

                      Men når man får ofte ting til halv pris så er det verdt risken uansett etter min mening. Om man i værste fall må kjøpe nye komponenter, så har det fortsatt ikke blitt dyrere

                      Comment


                      • #12
                        sendte en cd spiller i retur, kosta meg 450kr. Og det ble tilbakebetalt til meg innen 2-3 uker fra jeg sendte det. Jeg måtte fylle ut et skjema, og litt styr på postkontoret med proforma skjema o.l. men ble ingen problem. Var egentlig enklere enn jeg trodde.
                        Mvh. Damir

                        Comment

                        Working...
                        X