Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt bilbatteri? hvilket??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nytt bilbatteri? hvilket??

    skal ha nytt bilbatteri nå, og da lurer jeg på hva dere anbefaller.
    det skal brukes som bilbatteri og ikke som ekstra stereobatteri, altså starte en bil x antall ganger om dagen osv.

    vet det er mange tråder om dette men kommer ikke klart frem hva som er bra som bilbatteri samt å levere godt med strøm til stereoen syns jeg. godt jeg er treg i toppen men det trenger vi ikke prate om

    kom gjerne med noen gode tilbud til meg dere som driver butikke her inne også

  • #2
    Hvordan bil skal dette inn i?

    Odyssey PC1500 er et meget habilt batteri for både start og stereo. Det gjelder alle Odyssey PC modellene.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      skal inn i en volvo 940

      Comment


      • #4
        Jeg skal snart handle selv batterier. Og det står mellom Northstar og Odyssey. Det blir enten NSB 75 foran og to 125 bak eller Odyssey 925 foran og to 2150 bak. Batteriene koster like mye og dem blir handlet fra Norge. Noen som har erfaring fra begge merker? Noen som har tips til et sted hvor jeg får disse batteriene til under 9500kr samlet?
        Last edited by Dammed; 25-05-2010, 02:44.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Har hatt både Northstar nsb75 og har nå flere Odyssey 2150s.Northstar batteriet syns jeg var et møkkabatteri.Syns det leverte helt elendig.Skal jeg være helt ærlig, må det ha vært det dårligste batteriet jeg har hatt til nå.Mulig det kan ha vært noe feil med de jeg hadde,men da får det bare være med det.Kommer ikke til å handle flere Northstar batteri jeg i allefall.Odyssey har jeg bare gode erfaringer med.Har nå 4 stk 2150s og ett pc1200.Har hatt de fleste av de i snart 2 år og de har fungert meget bra for min del.Dette er batterier som virkelig har imponert meg.

          Jeg syns også det er fryktelig trist fargekombinasjon på de Northstar batteriene.Ikke at det har noe med saken og gjøre i det heletatt, men de minner meg litt om slike batterier man bruker i elektriske rullestoler og slikt.Nå er vel jeg litt for pirkete og har samtidig lagt Northstar for hat,da jeg var meget misfornøyd med 2 av de Nsb75 modellene.Uansett,smaken er som baken og noen liker dattra,andre liker mora.Slik er det med bare

          Comment


          • #6
            såpass ja. NSB 75 er jo ganske annen klasse enn 2150. Sammenligna du det batteriet mot andre av lik str eller åssen vet du at det ga veldig dårlig strøm fra seg?

            Har egentlig bare lest gode ord om NSB og flere som driver med DB Drag i statene har skrevet at NSB er veldig bra batterier for det og bassrace.

            Utseende er trist ja, men helt ærlig så bryr det meg ikke. Batteriene bak blir ikke synlige og det foran er kun synlig når jeg popper opp panseret.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Man kan nok ikke sammenligne ett Nsb 75 og odyssey 2150 sånn helt uten videre nei.Med tanke på at det er som du sier, 2 forskjellige klasser.Syns ikke de klarte å holde spenningen like godt oppe som andre batterier og at de samtidig bare ikke ville levere noe særlig.Sammenlignet med andre batterier jeg har prøvd før av nogen lunde lik str.Har en kompis som også satt igjen med samme erfaring og byttet de ut til fordel for noe annet.

              Har hørt i ettertid at Northstar batteriene skal lades helt opp og tappes helt ut ca 4 ganger før de yter maksimalt.Noen som kan bekrefte om det virkelig er slik? For det gjorde i allefall ikke jeg.
              Last edited by Vinje; 25-05-2010, 03:41.

              Comment


              • #8
                har ikke sett noen nevne det med 4 ganger tømming og lading før... Høres ikke helt sunt ut i alle fall.

                Jeg er fortsatt veldig skeptisk, har lest mye fram og tilbake angående begge merkene. NSB 125 har en del mer Ah enn 2150, men ellers så er oppsetta ganske like. Kan det hende du hadde kun noen mandagsprodukter?
                Mvh. Damir

                Comment


                • #9
                  Jepp,syns det var en ganske så merkelig måte det skulle gjøres på.Hadde nesten vært morro å fått bekrefta om det virkelig er slik.For meg så høres det jo helt på jordet ut,men kan godt være det er slik.

                  Ja,er ikke alltid så lett å velge mellom flere produkter.Det viktigste er jo at man blir fornøyd med det valget man tar.kan godt være det var noen mandagsprodukter jeg hadde.Hadde de ikke særlige lenge,da jeg rett å slett ikke klarte å bli fornøyd med dem.

                  Comment


                  • #10
                    ble ett stinger batteri på meg så får håpe det lever opp til prisen

                    Comment


                    • #11
                      stinger og odyssey skal være like batterier mener jeg. Det er i alle fall det mange tror, men er ikke 110% sikker på at jeg har lest en bekreftelse på det.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Stinger er nok ett godt valg ja.Er nok ett batteri som du kommer til å bli fornøyd med.Har også hørt at Stinger og odyssey er så og si det samme batteriet.Bare at Stinger sine batterier er noen kroner dyrere liksom.

                        Comment


                        • #13
                          Stinger batterier produseres av Odyssey. Om du ser på 1500, 1700, og 2150 så er de klin like bortsett fra logoen
                          Honda Civic
                          Audison Thesis

                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                          Comment


                          • #14
                            Enersys, men ja det er det ryktene sier ja.

                            Ser ut som det blir Odyssey på meg. Men skal sjekke litt til. NSB løsningen gir meg ca 100Ah mer, og det er jo ikke akkurat noe man kan overse.
                            Mvh. Damir

                            Comment

                            Working...
                            X