Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående jbl decade T595

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående jbl decade T595

    lurer på en ting om det er lurt å bruke dele filter på jbl decade t595..for den har 2 utganger..
    1 HPF og 1 LPF...blir det bedre lyd av å koble på delefilter ? har egentlig ikke behov for mye bass i disse når jeg spiller så..er det da best å bare koble opp på HPF ?

  • #2
    er det ikke en "bro" mellom koblingene på decadene? den må klippes først vertfall.

    Comment


    • #3
      Om du kun kobler til HPF vil basselementet være helt dødt. Ergo kunne du likegodt montert inn et par totommere + diskanter... Jeg vil ikke anbefale det altså. Driver du dem med en forsterker? Dersom den har innebygget høypassfilter (noe de fleste har) kan du prøve å sette det på ~70-80 hz. Kanskje du foretrekker høyere eller lavere delefrekvens, det finnes ikke noe fasitsvar på det

      Comment


      • #4
        driver decadene med forsterker ja jeg vil egentlig kun bruke de til bare diskant også så det er bare det jeg lurer på om det blir bedre lyd med delefilter da

        Comment


        • #5
          bruke bare diskantene på dem du mener???

          Comment


          • #6
            altså diskantan på decadan ja trenger ikke å bruke woofer på de...har dårlig erfaring med det :P

            Comment


            • #7
              da kutter du den bøylen som ser ut som en U. så kobler du påder det står high. husker ikke om det er det det står, men du skjønner. da er det kun mellomtonen og diskanten som spiller, men du bør dele dette veldig høyt ellers varer ikke dette lenge.

              Comment


              • #8
                okok for nå så har jeg koblet det fra forsterker og rett på HPF

                Comment


                • #9
                  Hva F*** skal du med de høyttalerene da?? du har dem vel i hatthylla også da vel? med sub baki..?
                  Få deg et skikkelig frontsett du, og selg decadene dine til noen som vil bruke dem.

                  Btw, når du klipper koblingen mellom høy og lav på decade, så har de fortsatt det orginale "delefilteret" inntakt, så noe ekstra filter er ikke nødvendig. Når det er sagt, så deler dette veldig høyt, så du vil mangle MASSE mellomtone.

                  Du sier du har dårlig erfaring med decade, hva mener du egentlig med det? de er jo nærmest udødelige ved riktig bruk...

                  Comment


                  • #10
                    hallo! les det over en gang til!! dårlig erfaring med å bruke wooferen mye på de...!! ikke med decadene...tror du virkelig jeg hadde hatt 2 par decade om jeg har dårlig erfaring me de? les over ting 2 ganger FØR du skriver:P

                    Comment


                    • #11
                      bruk HPFen på forsterkeren som epifant skrev. Sett den gjerne høyere hvis du ønsker å kutte ut bassen.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        okok var bare det jeg lurte på takk skal du ha

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Mo3 View Post
                          hallo! les det over en gang til!! dårlig erfaring med å bruke wooferen mye på de...!! ikke med decadene...tror du virkelig jeg hadde hatt 2 par decade om jeg har dårlig erfaring me de? les over ting 2 ganger FØR du skriver:P
                          Da har jeg lest det om og om igjen, og jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal med et par decade hvis du ikke skal bruke woofer delen av elementene... Det er jo ikke kun sub som spilles der heller, men det mest av mellomtonen også. Uten å bruke dette så blir det jo ikke stort igjen, og da kunne du med fordel kjøpt feks et 4" komponensett. Det er jo nettopp wooferdelen i decade som gjør dette til en av de beste 6x9" på merkedet

                          "mellomtonen" og diskanten kan foresten skrus av høyttaleren, så sparer du endel plass, også kan du jo selge resten

                          Comment


                          • #14
                            Kjøp heller Kenwood KFC-X712, så får dere noe som tåler litt deng og spiller brutalt med bass, til størrelsen
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              hva er prisen på det da ?

                              Comment

                              Working...
                              X