Announcement

Collapse
No announcement yet.

ascendant audio vs. fi audio vs. spl dynamics?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dammed View Post
    siden du skriver helst 2x4 ohm, skal du da beholde MTXen, eller skal du kjøpe ny forsterker?

    Hvis du skal beholde MTXen så hadde jeg gått for ca samme subben som jeg har kjøpt, en Fi Q 15", dual 1 ohm, cooling og spider oppgraderinger. Da vil den tåle 1300-1600W rms uten problemer. Subben vil da koste $300, noe som er absolutt en grei pris for en SQ 15" sub som tåler opp til 1600W rms.

    Grunnen til jeg anbefaler deg den er fordi dette er en subwoofer som skal lage veldig pen lyd i tillegg som den har ingen problemer med å håndtere 1500W rms, noe som vil igjen gi deg mer enn nok bass med den riktige forsterkeren. Den optimale porta basskassen på 110liter er også innenfor dine krav. Tune basskassa lavt så vil du få veldig bra sub opplevelse (28-32hz).

    Jeg har ennå ikke fått testet mine Fi Q 18", men det er en grunn til at jeg kjøpte dem og det er at alle som har brukt Q subbene har skrevet at de er utrolig fornøyde mitt sitt kjøp og at subben lager veldig fin lyd.

    Hvis du er mer ute etter trøkk og ikke så mye SQ, så hadde jeg gått for Fi BL 15" subben.

    tja, er usikker på om jeg skal beholde den egentlig, eller flytte den over i saaben sammen me gamle subben om de blir handling, men de subbene jeg har sett på bør den fungere greit i allefall, har sett på ascendant arsenal 15", fi ssd og bl serien i 15", spl dynmics 15" 2x4 ohm, å b2 audio hs 15mk2?
    åde burde egentlig fungere greit me forsterkeren min og riktig kasse
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #17
      Du får nesten vurdere selv, du har jo brukt den MTXen, så du vet hvor mye power den gir. Hvis du har lyst på mer så er jo valget klart det. Jeg hadde ikke sett på SSD hvis du skal gå for Fi. Tåler litt for lite effekt. Hadde heller gått for BL eller Q, da er du litt mer på den trygge siden, hvis du beholder Mtxen.

      Hvis du skal kjøpe ny forsterker, så hadde jeg gått etter en 2000W rms monoblokk, og sett på Fi BTL, SSA Xcon: Link, Inscriminator Audio Death Penalty 15": Link, Sundown Audio Nightshade 15": Link

      Jeg hadde gått for noe man ikke ser så ofte. Og som jeg vet så er det ingen / veldig få som har subbene jeg linket til over. Men de er ikke like, Xcon er en såkalt SQL sub, mens Death Penalty og Nightshade er mer SPL subber.
      Last edited by Dammed; 24-05-2010, 17:00.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dammed View Post
        Du får nesten vurdere selv, du har jo brukt den MTXen, så du vet hvor mye power den gir. Hvis du har lyst på mer så er jo valget klart det. Jeg hadde ikke sett på SSD hvis du skal gå for Fi. Tåler litt for lite effekt. Hadde heller gått for BL eller Q, da er du litt mer på den trygge siden, hvis du beholder Mtxen.

        Hvis du skal kjøpe ny forsterker, så hadde jeg gått etter en 2000W rms monoblokk, og sett på Fi BTL, SSA Xcon: Link, Inscriminator Audio Death Penalty 15": Link, Sundown Audio Nightshade 15": Link

        Jeg hadde gått for noe man ikke ser så ofte. Og som jeg vet så er det ingen / veldig få som har subbene jeg linket til over. Men de er ikke like, Xcon er en såkalt SQL sub, mens Death Penalty og Nightshade er mer SPL subber.

        den er ganske sterk, drar spl dynamics xtr 12" ern min fint ut nå me tett kasse... så den orker en del
        var mye nice der, blir enda mer frista nå:P spørs om de ikke blir mye svart jobbing fremover
        Lars Ole Spitalen
        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
        anlegg: DD, mtx, kenwood
        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

        Comment


        • #19
          ja de vil nok klare å dra en av de subbene jeg linket til også uten problemer. Og hvis du syns det blir for lav lyd så kan du bytte monoblokk i etter tid. Ja dem er helt rå. Jeg går mest sannsynlig for to Death Penalty 18" eller to Xcon 18" hvis 3000W rms blir for lite, noe jeg tviler på, men man vet aldri.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #20
            Originally posted by Dammed View Post
            ja de vil nok klare å dra en av de subbene jeg linket til også uten problemer. Og hvis du syns det blir for lav lyd så kan du bytte monoblokk i etter tid. Ja dem er helt rå. Jeg går mest sannsynlig for to Death Penalty 18" eller to Xcon 18" hvis 3000W rms blir for lite, noe jeg tviler på, men man vet aldri.
            hen får du plass til de i en celica da? kommer jo til å blåse ut alt som heter ruter
            er bra me ekstra input før man handler når skal celicaen være klar da?
            Lars Ole Spitalen
            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
            anlegg: DD, mtx, kenwood
            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

            Comment


            • #21
              Den blir nok aldri ferdig. Men kassa jeg bygger nå blir nok ferdig i løpet av juni. Mye rart som kommer senere, carputer, ny motor, soting, styling etc etc. Nå venter jeg på batteriene og så må jeg sote vinduene og bytte støtdemperne før jeg forsetter med kassen.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #22
                Originally posted by Dammed View Post
                Den blir nok aldri ferdig. Men kassa jeg bygger nå blir nok ferdig i løpet av juni. Mye rart som kommer senere, carputer, ny motor, soting, styling etc etc. Nå venter jeg på batteriene og så må jeg sote vinduene og bytte støtdemperne før jeg forsetter med kassen.
                ja leser igjennom prosjekt tråden din nå blir heftig de blir rundt juni/juli jeg skal bygge og hvis de blir noe
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                Comment


                • #23
                  bare å komme me input på hva dere har erfaring me/hørt
                  Lars Ole Spitalen
                  bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                  anlegg: DD, mtx, kenwood
                  skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                  Comment

                  Working...
                  X