Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av 6*9 og frontsett!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av 6*9 og frontsett!

    hei

    Skal bestille meg 6*9 og frontsett fra iceaudio.no

    Men vet ikke hva jeg får plass til i dørene på en golf 3 92mod.. Noen som vet?

    Vertfall er max pris på 1200 pr sett gjelder 6*9 og frontsett.. Vil ha noe som spiller høyt og klart

  • #2
    Ground Zero?

    Du får forresten ikke bestillt med iceaudio, men du kan bestille hos oss.

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3346

    Du har plass til 4" i dashbordet, og normalt har de 6,5" i dørene. Dette må du sjekke.

    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1610
    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2074

    Comment


    • #3
      Har et demobrukt Hertz ESK 163. Det passer perfekt i Golf 3, hvis du har høyttalere i dørene, i tillegg til i dashbordet. Det skal jeg ha 1500,- for. Kenwood KFC-S6983 6x9" til 995,-. Da er du nesten innenfor budsjettet. Send meg en PM om det er aktuelt
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        elutstyr? Kan du gi meg en god pris på de 6*9 og de billigste komponentsettet du hadde linka til?

        Comment


        • #5
          Peis heller på med et skikkelig frontsett bake.
          Syns personlig 6x9 ødelegger lydbildet i bilen

          Comment


          • #6
            Originally posted by driftking1 View Post
            elutstyr? Kan du gi meg en god pris på de 6*9 og de billigste komponentsettet du hadde linka til?
            Du kan få det fraktfritt ved forhåndsbetaling.

            Ellers har vi også hsk 163 liggende, er usikker på om dette passer mtp magnetene, men da kunne du droppet 6x9 og fått lyd av en helt annen verden

            Comment


            • #7
              okey, jeg ombestemmer meg, skal ha 2 frontsett i stede.. Da burde vel frontsetta vere like sann det blir lik lyd både bake og framme?

              Comment


              • #8
                Du kan f.eks gå for ESK 163 i dørene og dashbordet foran. Også kan du bruke ESK 570 i hattehylla. Da får du membranareal i hattehylla dom gir god bass.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Morten-st View Post
                  Peis heller på med et skikkelig frontsett bake.
                  Syns personlig 6x9 ødelegger lydbildet i bilen
                  Eller bare ett skikkelig sett foran, som gir lyd i hele bilen!
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Bruk alle penga på et skikkelig 2 veis frontsett, 6.5 midbass i dørene foran og diskanten setter du i dashbordet. Som forsterker kan du for eksempel ha Dynabel BF 1502 link: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1832

                    Er ikke så viktig med høyttalere i dørene bak, er foran det teller mest. Hattehylla ville jeg ikke hatt noe i hele tatt, 6x9 er en grusom oppfinnelse. Skjønner virkelig ikke hvorfor alle skal ha noe der, har du et skikkelig frontsett med god effekt og forsterker så hører du ikke bakhøyttalerne uansett.

                    Comment


                    • #11
                      Enig, med et høyttspillende frontsett (med 6.5" + 1" på dashen, som Knut sa) vil de bak også ha plenty med lyd (snakker av erfaring).
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        hmm, jeg trenger vel ikke en forsterker til 2000 bare til et frontsett vel?? Kom med forslag til komponentsett! Så lenge det ikke er så sykt dyrt

                        Comment


                        • #13
                          Du kan jo kjøpe en forsterker til 10.000 til et frontsett.
                          Du får det du betaler for.

                          Har du ikke sett Djucie reklamen? "ikke alt som er billigt, er bra"
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by driftking1 View Post
                            hmm, jeg trenger vel ikke en forsterker til 2000 bare til et frontsett vel?? Kom med forslag til komponentsett! Så lenge det ikke er så sykt dyrt
                            Jeg kjøpte mine Genesis-forsterker (2 ja) til bare frontsettet, brukt, til 3500
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #15
                              Å si at 6x9" ødlegger lydbilde i bilen er bare tull. Det er plasseringen av høyttalerne som "ødelegger" lydbilde, ikke størrelsen eller formen på høyttalerne.

                              6x9" i hattehylla kan være helt kanon det. Liker du ikke full tone fra alle kanter, så klipp diskanten på høyttalerne bak, og bruk de som bass/mellombass. En 6x9" har membranareale til å spille ganske heftig bass. Så til en som ikke har planer om basskasse, så er 6x9" et helt ypperlig alternativ.


                              Skal du drive høyttalerne med spilleren, så se etter høyttalere med høy følsomhet.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X