Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trekking av glassfiber-støpt dørkasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trekking av glassfiber-støpt dørkasse

    Hei

    Jeg driver å støper en høytalerkasse i dørtrekket. Denne skal jeg trekke med skai. Det jeg lurer på er om noen har anbefalinger om å lime noe under før man trekker på skai for å gjøre overflaten litt mykere?

    Orginalt så ligger det gjerne noe tynn skumplast/skumgummi under. Noen som har anbefalinger om hva som er best å bruke, og hvor man får tak i det?

    Jeg skal også støpe ett lite pyntedeksel i sporet nederst som man kan se på bildet. Noen forslag om hvordan dette bør festest på best mulig måte? Det må være avtagbart da dette tekker over skruehullene til dørtrekket.

    Vurderer borrelås, men redd det kanskje bygger litt mye.
    Funderer også på tynne kraftige magnetplater.Er slikt å få tak i noe sted?
    Eventuelt noen andre forslag?

    Last edited by trustno1; 21-05-2010, 01:49.

  • #2
    Den "vanlige" magnetfolien vi brukte til magnetskilt der jeg jobbet før bør være mer enn sterkt nok til sånt. Det er ikke store kraften du trenger, ettersom arealet er såpass stort. Altså; løp til nærmeste bildekorsjappe, så ordner de det for deg.

    Comment


    • #3
      http://www.parts-express.com/wizards...TOKEN=61307218

      Comment


      • #4
        takker for forslagene

        Noen anbefaling angående materiale til å legge under skai trekket?

        Comment


        • #5
          Jeg har brukt tynn skumgummi under alcantara, og det fungerte bra og føltes greit. Det er ikke veldig tykt man trenger, mener det var 4mm jeg brukte.

          Comment


          • #6
            Syns tynn skumgummi er et must når jeg trekker, men det er sikkert fordi jeg er så ræva på grunnarbeidet...

            Men det gir jo liksom litt OEM-følelse, ettersom det stort sett er litt soft-feel på flatene i interiøret originalt.

            Comment


            • #7
              Hvor kan man få kjøpt slik skumgummi?

              Comment


              • #8
                Slike som handler med tekstiler eller driver med omtrekking av møbler har garantert sånn, i flere forskjellige tykkelser og utgaver.

                Comment


                • #9
                  Salmaker har skumgummi i forskjellige tykkelser og hardheter. Selv ville jeg heller valgt en tynn celleplast. Skumgummi gir seg på kanter, slik at alle kanter blir harde, mens flatene blir myke. Celleplasten kan du legge helt ut i kantene, så kan du slipe kantene runde. Resultatet blir mye bedre, syns jeg.

                  Alternativt så kan du teipe opp det området du skal ha en brytning, så legger du 1-2 lag med glassfiber der. Vent på tørk. Kutt til rett form, og slik det glatt. Legg det på dørsiden også sparkler du inntil med glassfibersparkel. Da får du en fin nedsenkning til brytningspanelet. Så trekker du det på ønsket måte, og i foretrukket tekstil. Limes så fast med noen strategisk plasserte klatter smeltelim. Kan senere enkelt "brekkes" løs om du skal trekke om el.l.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Takker for tipsene. Var hos byggern i dag å kjøpte meg en rull med skumplast beregnet på å legge under gulv. ca 3 mm tykt.

                    Kjentes veldig riktig ut når jeg la det i mellom en hard flate og skai'n

                    Comment


                    • #11
                      takk for tipset. stakk til maxbo og fant det samme

                      Comment


                      • #12
                        Parkett underlag?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by stiffmast View Post
                          Parkett underlag?
                          Yes, stemmer

                          tror den kosta rundt 180 kr. En diger rull på mange meter, så har nok til de fleste prosjekter i de nærmeste år

                          Comment

                          Working...
                          X