Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et par kjappe spørsmål angående bilbatteriet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kremt... Ordet "pirkete" comes to mind.. hihi

    Godt noen passer på tingene sine!
    Joakim Skovlund
    dynaBel Tønsberg
    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
    www.dynabel.no -
    dynaBel Tønsberg på Facebook

    Comment


    • #17
      Originally posted by dynaBel.no View Post
      Kremt... Ordet "pirkete" comes to mind.. hihi

      Godt noen passer på tingene sine!
      Hahaha jada Joakim, ser den Men bedre å være litt pirkete enn å bare slenge ting rundt i bilen.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        du kan jo også ta ut sikringen på kabelen og så koble til kabelen og så sette tilbake sikringen... Anbefaler at du bruker en tang for å sette inn sikringen der. Kan hende den ryker, men da får du ikke merker på polen...
        Mvh. Damir

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dammed View Post
          Kan hende den ryker, men da får du ikke merker på polen...
          Den er grei Damir. Men de merkene på polen var mest fordi jeg trodde kanskje det ikke var bra for batteriet/polen?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #20
            er nok ikke bra for batteriet. Men det er ikke så farlig.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Men vil det uansett gnisse litt når man setter på kabelskoen på batteripolen igjen? Gjør det det på deg/dere også?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                jepp. det gjør det for meg i alle fall.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #23
                  Det er helt vanlig og helt ufarlig, men prøv å ta av klemma til jording neste gang, da vil du nokk se mindre gnister.

                  Comment


                  • #24
                    Den gnistringen som oppstår er vanskelig å unngå, det er jo en del elektrisk utstyr på bilene nå til dags, man kan forminske denne gnistringen ved å passe på at alle forbrukere er skrudd av føre man setter på batteri polen. Mener da taklys og om tenningen står på osv. det at bilen din bruker litt lengre tid på å starte er at motorstyreenhetens erfarings verdier blir "tilbakestilt" når du kobler ifra bateriet. Dette er ikke noe farlig og ikke noe å komme utenom desverre

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Stianuno View Post
                      Det er helt vanlig og helt ufarlig, men prøv å ta av klemma til jording neste gang, da vil du nokk se mindre gnister.

                      Hva er forskjell på gnister på minus polen kontra plusspolen?

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Stianuno View Post
                        Det er helt vanlig og helt ufarlig, men prøv å ta av klemma til jording neste gang, da vil du nokk se mindre gnister.
                        Det er som sagt den jeg tar hver gang.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Nils View Post
                          Hva er forskjell på gnister på minus polen kontra plusspolen?
                          Ingen forsjell på gnisten, men minuspolen har en tendens til å gnistre mindre en plusspolen.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Stianuno View Post
                            Ingen forsjell på gnisten, men minuspolen har en tendens til å gnistre mindre en plusspolen.
                            Jeg måtte bare spørre, for jeg får nemlig ikke dette til å stemme hverken i teori eller praksis

                            Comment


                            • #29
                              Det skjønner jeg, for rød/pluss er jo den som går direkte til forsterkere og resten av el-systemet - imens jording/minus går jo bare fra batteri til chassis på bilen.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by TakeTheTime View Post
                                Det skjønner jeg, for rød/pluss er jo den som går direkte til forsterkere og resten av el-systemet - imens jording/minus går jo bare fra batteri til chassis på bilen.
                                All strømmen går fortsatt gjennom minuskabelen også

                                Comment

                                Working...
                                X