Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sinus Live 3505

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sinus Live 3505

    Mårn, det har seg nå slik at jeg har en Sinus Live 3505 liggende her, har ingen papir eller noe på den whatsoever, så da lurer jeg på hva slags forsterker dette er? billig? dyr? bra? SQ? SPL?
    Slik jeg har inforstått meg er det en 5 kanaler. I følge storebroren min var Sinus Live "gydd shit" i "the good ol days"

    For øyeblikket fungerer den ikke men jeg har mistanke om at det er noen transistorer som har røket. Skal nok få gang på den hvertfall.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

  • #2
    Mårn du liksom. Go natt heter det :P

    Om dette er til hjelp: http://translate.google.com/translat...e_3505__703233
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Er det en "old-school" sak så kanskje det er noe ala Adcom'en min? Verd å teste hvertfall, kanskje det er skikkelig "SQ-saker".
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Skal visstnok være det. TTT, eneste problemet for øyeblikket er at den ikke lever helt enda. Som sagt så suspekter jeg at noen transistorer har røket, skal få avionikerne på skolen til og sjekken imorgen var planen. Jeg går flymekanisk liksom ;p
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Skal du bruke den hvis du får den til å funke? Isåfall, på hva? Morro med flere som satser på noe old-school...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Nja vi får se hva den blir brukt til. For øyeblikket planlegger jeg og bruke audisonen og hifonicsen jeg nettopp kjøpte.
            Testa noen billige 6x9" på audisonen, fy faen det hørtes bra ut på 150 kr elementer. Bytta tilbake til rockford fosgaten dritten vi bruker i russebilen. Merket klart forskjell på forsterkerne.

            Menne jeg skal nå hvertfall se hvordan lyden er i Sinus Liven, kunne vært morro og prøvd og aktiv deling om lyden ikke er for stor forskjell fra audisonen. Tror ikke jeg har så mye og hente fra aktiv deling enn fra en skikkelig forsterker. Kan jo eventuelt lage et eget passivt delefilter.
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Da var feilen funnet. Hvertfall to transistorer som er gåne. Lurer litt på om det kan være en til.
              Er vel ikke noen som vet hvor det går an og bestille transistorer? ;p
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                prøv og se om elfa.se har. De har utrolig mye rart der.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Jeg er redd jeg må skuffe deg litt, for sinus live er ikke i nærheten av audison verken i oppbygging eller lydkvalitet.
                  De lages på samlebånd i kina, og SinusLive SL A-1500 feks, er en tro kopi av soundmagus x-1500, dog med litt bedre innmat

                  Comment


                  • #10
                    Hmm leit da. Jaja skader aldri og ha en ekstra forsterker. Jeg kommer uansett til å bruke audisonen til konkuranse anlegget.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Jeg er redd jeg må skuffe deg litt, for sinus live er ikke i nærheten av audison verken i oppbygging eller lydkvalitet.
                      De lages på samlebånd i kina, og SinusLive SL A-1500 feks, er en tro kopi av soundmagus x-1500, dog med litt bedre innmat
                      per i dag ja, men de kan da ha blitt produsert et annet sted før slik som de fleste forsterkere og subwoofere
                      han snakka jo om at dette visstnok skulle være noe gamle greier, å da kan det jo tvert i mot være at han blir overrasket når dette kobles til noe
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                      Comment


                      • #12
                        For endel år siden var Sinus live noe bedre enn nå.
                        Hørte rykter om god lyd å gode forsterkere
                        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                        Comment


                        • #13
                          husker nemlig også at det var noen lodere som skrøt av at de hadde sinus live en gang i tia, men er jo ikke nødvendigvis at de hadde rett.
                          den gangen i tia var det flere i gata som investerte i godlyd enn nå synes jeg i allefall, men det er jo før spl og watthysteriens tid..
                          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                          Comment


                          • #14
                            Sinus live var litt forut alle andre en stund (kan på en måte sammenlignes med RF, som også gikk for å være BRA saker før, men som nå bare lever på navnet, noe sinus live ikke gjør i like stor grad), men det har utjevnet seg nå.
                            Jeg sa ikke at det var skikkelig ræva saker, men sammenlignet med audison så kommer den til kort
                            Blir det billig å fikse den, så gjør du selvfølgelig det, kan jo hende du blir gledelig overrasket.

                            Comment


                            • #15
                              Mr.Cossiemk1.
                              Kan du forklare hvorfor RF har tapt seg?
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X