Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kondensator til Dynabel BF4501?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kondensator til Dynabel BF4501?

    Hvilken kondensator ville dere anbefalt til forsterkeren Dynabel BF4501? har stusset litt på denne: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3351 da den er innen mitt budsjett:P På forhånd takk

    mvh longfellowdeeds

  • #2
    Vil tro at det etterhvert kommer til å hagle inn med anbefalinger om å droppe kondensatorer, og heller gjøre litt andre oppgraderinger

    Prøv å bruk søkeordene "kondensator","dynamo","big three" eller "batteri" på forumet, så tror jeg du vil finne mer enn nok av diskusjoner rundt emnet.
    Last edited by trustno1; 10-05-2010, 01:33.

    Comment


    • #3
      Originally posted by trustno1 View Post
      Prøv å bruk søkeordene "kondensator","dynamo","big three" eller "batteri" på forumet, så tror jeg du vil finne mer enn nok av diskusjoner rundt emnet.
      Søkefunksjon er et veldig bra redskap ja!
      TBT ville jeg har brukt penger først på. Og bare droppet kondisen.
      Kommer langt med 900,- når det kommer til kabel, og kabelsko. www.lydibilen.no , der får du 15m 53mm2 kabel til 999,- (Du trenger strengt tatt ikke mer en 4m max til TBT)

      Btw, skal du ha kondis pga du har disco i frontlysene? Eller hva er grunn?
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Sålenge du har skikkelige ledninger, bra jording, og da mener jeg BRA jording, slipa bort lakk og et skikkelig feste.
        Grei dynamo som leverer strøm som den skal, så har du bedre ting å bruke pengene på enn kondensator

        Comment


        • #5
          Originally posted by Morten-st View Post
          Sålenge du har skikkelige ledninger, bra jording, og da mener jeg BRA jording, slipa bort lakk og et skikkelig feste.
          Grei dynamo som leverer strøm som den skal, så har du bedre ting å bruke pengene på enn kondensator
          Helt enig, kunne ikke sagt det bedre.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Nå vet ikke jeg hva slags batteri du har, men spar heller pengene å kjøp deg et sikkelig agm batteri. Får nye mer utbytte at det sammen med sikkelig kabling.
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Om du har kun denne forsterkeren i anlegget, så vi ikke den ha noe hjelp av en kondensator - grunnet strømforsyningens oppbygning.
              Om du derimot har en eller flere klasse a/b forsterkere i tillegg, så vil disse ha god effekt av en kondensator ved musikkspilling - ikke burps.

              Men når det er sagt, så pass på skikkelig jording av alle komponenter! Oppgrader jording fra motor til karrosseri og fra minuspolen på batteriet til karosseri!!! Denne er viktig og blir alt for ofte glemt! Den orginale jordkabelen fra batteriet kan regnes å ha 6mm2 "reservekapasitet" til annet enn bilen, noe som vil si at man kan kun ha 40A sikring på +kabelen til anlegget, om man ikke oppgraderer minusen også.
              Joakim Skovlund
              dynaBel Tønsberg
              Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
              www.dynabel.no -
              dynaBel Tønsberg på Facebook

              Comment

              Working...
              X