Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker ZX 400.1 og Kicker L5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker ZX 400.1 og Kicker L5

    Hei!
    Jeg har en Kicker ZX 400.1 og har fått tilbud om å kjøpe 2x Kicker L5 i ferdig kicker kasse.
    Jeg lurte på å parrarell koble de til 1 ohm, for og få strøm nokk..

    Noen som har prøvd dette før, eller innspill?


    Jon-Arne

  • #2
    I følge nettsiden til kicker så er denne forsterkeren bare 2 ohm stabil, så vet ikke helt om det er å anbefale å laste den noe lengre ned uten fare for å ta knekken på forsterkeren.

    Comment


    • #3
      Originally posted by trustno1 View Post
      I følge nettsiden til kicker så er denne forsterkeren bare 2 ohm stabil, så vet ikke helt om det er å anbefale å laste den noe lengre ned uten fare for å ta knekken på forsterkeren.
      Ja, men er det ikke at den bare går i protect mode? Ifølge det jeg har lest sålangt

      Comment


      • #4
        Vel, i teorien skal den vel det. Men vet ikke helt om jeg hadde belaget meg på det. Kanskje noen andre har mer erfaring med det.

        Comment


        • #5
          Originally posted by trustno1 View Post
          Vel, i teorien skal den vel det. Men vet ikke helt om jeg hadde belaget meg på det. Kanskje noen andre har mer erfaring med det.
          Hmm :s Jaa, vetke. Leste på et amrikansk forum at folk kjørte de helt ned i 1 ohm, men er litt nervøs. Trur ikke 400 watt RMS matcher 900 watt RMS?

          Comment


          • #6
            Hvor store L5 har du?

            Comment


            • #7
              Originally posted by trustno1 View Post
              Hvor store L5 har du?
              Subbene er 10"

              Comment


              • #8
                Originally posted by mzp View Post
                Subbene er 10"

                Fra http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/223593.html

                just got off the phone with kicker and they verified their zx series was only stable down to 2ohms like i thought.

                so just a heads up to anyone thats been told the same i was by a kicker dealer, they no longer make amps stable at 1ohm but the tech person at kicker said alot of amps have been returned to them for repair due to the first shipment of zx amps that were sent out were sent out with manuels saying their stable at 1ohm which they aren't. so know matter what a dealer says about it don't listen to them.
                Tror ikke jeg ville prøvd om du er redd for forsterkeren din. Men om du er villig til å ofre den, og eventuellt kjøpe en kraftigere om det skjærer seg, så kan du jo prøve på eget ansvar

                Bare vær klar over at en forsterker som blir for lavt lastet har en tendens til å bli fryktelig varm, så vær sikker på at du ikke har noe som kan ta fyr i nærheten

                Var jeg deg ville jeg heller kjøpt en identisk forsterker til, og koblet en på hver sub. Da får de korrekt last, samtidig som du ikke er så fryktelig langt unna effekten elementene tåler

                Comment


                • #9
                  Originally posted by trustno1 View Post
                  Fra http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/223593.html



                  Tror ikke jeg ville prøvd om du er redd for forsterkeren din. Men om du er villig til å ofre den, og eventuellt kjøpe en kraftigere om det skjærer seg, så kan du jo prøve på eget ansvar

                  Bare vær klar over at en forsterker som blir for lavt lastet har en tendens til å bli fryktelig varm, så vær sikker på at du ikke har noe som kan ta fyr i nærheten

                  Var jeg deg ville jeg heller kjøpt en identisk forsterker til, og koblet en på hver sub. Da får de korrekt last, samtidig som du ikke er så fryktelig langt unna effekten elementene tåler
                  Tusen hjertelig takk for svar. Ja, da må jeg spare litt, eventuelt gå for noe mindre

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by mzp View Post
                    Tusen hjertelig takk for svar. Ja, da må jeg spare litt, eventuelt gå for noe mindre
                    Du kan jo som en midlertidig løsning seriekoble disse da, og laste forsterkeren i 4 ohm. Du vil få endel lavere effekt, men dersom du har utstyret så har du iallefall noe som funker frem til du får råd til noe mer/bedre

                    Comment


                    • #11
                      Ja, det kan jo gå! Men har ikke kjøpt sub'ene enda. Så lurer om jeg skal finne noe mindre, som jeg kanskje kan bruke på forsterkern jeg allerede har. Ikke akkurat lagd av peng heller

                      Comment


                      • #12
                        Kan du ikke få L5 i 4 ohm også? Isåfall så kan du laste forsterkeren i 2 ohm med to stk.

                        Comment


                        • #13
                          Går fint ann og laste den lavere enn anbefalt. Men tror ikke garantien dekker det om det skulle skje noe.

                          Laster idag en forsterker i 1ohm. Og det står i manualen, min 2ohm. Kjører de ganske hardt.
                          Og hadde for noen dager siden lastet forsterkern i 0.5ohm. Og det funket fjell det også.

                          Men husk og ha god strømtilførsel. Slik jeg har lest meg frem til, krever lavere last, mere strøm.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #14
                            Ja, den skal gå å koble i 4 ohm og. Men vet ikke hvordan det er, når du kjøper de i ferdig kasse, med tanke på kobling inni kassen? Det er denne det er prat om, DS10L5

                            Og, så trur jeg ikke Kicker ZX 400.1 klarer og drive disse to, eller tar jeg feil?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by GENEXXA View Post
                              Går fint ann og laste den lavere enn anbefalt. Men tror ikke garantien dekker det om det skulle skje noe.

                              Laster idag en forsterker i 1ohm. Og det står i manualen, min 2ohm. Kjører de ganske hardt.
                              Og hadde for noen dager siden lastet forsterkern i 0.5ohm. Og det funket fjell det også.

                              Men husk og ha god strømtilførsel. Slik jeg har lest meg frem til, krever lavere last, mere strøm.
                              Da skal jeg ærlig innrømme at jeg har ikke aning om hvordan dynamo og batteri det er i bilen. Dynamoen er værtfall orginal. Batteri er byttet til nytt i januar, usikker på hvor stort.
                              Tenker jeg skal trekke 53 mm2 kabler for strøm.

                              Comment

                              Working...
                              X