Announcement

Collapse
No announcement yet.

Søtt lite basselement...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hmm.. Interesting
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #17
      epifant har du lyst kosedille litt med simulering av dynaBel PA1880 - 18" PA SUBWOOFER
      Eg har ikke peilig på dette, men tengte eg skulle prøve med en 70 liter kasse. vett ikke hva som er grei tuning på dette elemente.
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #18
        Lurer på om jeg ikke har kjørt noen simuleringer på den og kommet frem til at den ikke egner seg. For lite nivå nederst, for høy Q og for lite slaglengde mener jeg å huske. Men jeg kan prøve å få sett på den i løpet av kvelden.

        Comment


        • #19
          At den ikke egner seg til porta kasse? eller at den ikke egner seg generelt?
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #20
            Prøvde å simulere litt med Precision Devices PD2150 men får bare søplegrafer.. Vet ikke hvorfor
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #21
              Grumpyferal: mener å huske at den var litt lite egna generelt. Jeg føler meg ikke helt stabil på reflekssimulering ennå, så det er mulig jeg tar feil. EDIT: simuleringen ser faktisk ganske grei ut, rent bortsett fra at Xmax setter begrensningen tidlig. Dette er altså elementet for de som er villig til å bytte bort heftige lydtrykk mot stram, kontrollert bass og høy følsomhet.

              Defus: med eller uten roomgain? Uten roomgain kan det se litt tynt ut i de lavere frekvensene, men det er jo der roomgain kommer til unnsetning og skaper nydelige kurver (i simulert teori, i praksis ser det betydelig mer kaotisk ut...). Skal se om jeg kan vispe sammen en kurve på PD-elementet også.
              Last edited by epifant; 04-05-2010, 00:05.

              Comment


              • #22
                OK.
                Joakim kjøre vell dette i en lukka kasse. men an har endel større volum en eg kommer til å få i min bil.
                Vett ikke helt om eg skal ha luket eller porta..
                Audi A6.
                Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                Comment

                Working...
                X