Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett i 98 corolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett i 98 corolla

    Er det noen som har erfaring med frontsett i denne bilen?
    er 6,5" der org. som er nagla fast i døra..
    Vil det gå enkelt og få det tett med 5,25"?
    Installasjonen ser jo meget grei ut org. Håper på kjappe svar! takk!

    Dette er en 3dørs bil med cd speller øverst i dash på toppen.
    Om noen vet hvordan man tar av hele den greia hvor cd speller sitter tae´s dette imot med takk også
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

  • #2
    Har et problem her..
    Skulle prøve og spille etter oppkobling av høytaler. Fikk bare bass ut av frontsettet når jeg kjørte det på forsterkern.
    Brukte jeg de org. høytalerkablene ble det bass og mellomtone. Diskanten ble spillt fra de org. i a-stolpen.
    Prøvde og klippe over høytalerkablene bak cd spiller og kjøre fra forsterker igjen, kun bass i frontsett..

    Hva er gærent? Det eneste jeg kan tenke meg er at forsterkeren ikke er fulltone. Det er en 2.kanaler så den skal jo være det.
    Rakk desverre ikke og prøve de 6x9 høyt. og prøve det..
    Noen ideer?
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Er det en gammel forsterker med lavpass-modul, kanskje? Eller en liten switch vippet mot "LP", "lowpass" e.l.?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Miniboom View Post
        Er det en gammel forsterker med lavpass-modul, kanskje? Eller en liten switch vippet mot "LP", "lowpass" e.l.?
        Det er så man kan velge mellom LP, HP (80HZ) og off (fulltone ?)
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #5
          Off på filteret er fulltone. Sjekket opp spilleren. Da er det altså ikke forsterkeren, skulle en tru.
          Noen flere innspill?
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #6
            Da har vi prøvd med EP4´ern min. Fortsatt kun bass i frontsettet. Dobbeltsjekka koblinger til delefilter, alt korrekt.
            Så prøvde vi og kjøre 6x9 rett på forsterker, kun bass der også. Da er der ratt signalkabelen som er synderen, får jo ikke vært noe annet. Det jeg fortsatt undres over er hvordan det da kommer bass i høytalerne, om signalkabelen er defekt.
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #7
              Originally posted by Oekern View Post
              Da har vi prøvd med EP4´ern min. Fortsatt kun bass i frontsettet. Dobbeltsjekka koblinger til delefilter, alt korrekt.
              Så prøvde vi og kjøre 6x9 rett på forsterker, kun bass der også. Da er der ratt signalkabelen som er synderen, får jo ikke vært noe annet. Det jeg fortsatt undres over er hvordan det da kommer bass i høytalerne, om signalkabelen er defekt.
              Høy kapasitans mellom skjerm og leder = lavpassfilter!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Pappa View Post
                Høy kapasitans mellom skjerm og leder = lavpassfilter!
                Litt vanskelige ord for meg, men det du sier er at kabelen enten er defekt og får da høy kapasitans (Hva betyr dette/vil dette si?), eller at kabelen er laget slik?
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

                Comment


                • #9
                  Koblet signalkabel på feil linjeutgang fra spilleren? Evt valgt "sub" istedenfor "rear" når du har konfigurert linjeutgangen? Noen spillere har valg ut ifra hva du skal gi signal til.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Koblet signalkabel på feil linjeutgang fra spilleren? Evt valgt "sub" istedenfor "rear" når du har konfigurert linjeutgangen? Noen spillere har valg ut ifra hva du skal gi signal til.
                    Kun en linjeutgang på spellern
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #11
                      da spørst det om det er noen instillinger på spilleren som bør skiftest/stillest på.
                      hørest ut for meg at dere har koblet phonokablene inn på en sub utgang på spilleren.
                      les manualen til spilleren og se om det er noen mulighet for å endre fra "Sub" til "Rear" på spilleren.
                      Mvh Tony Andrè
                      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                      Comment


                      • #12
                        Det er uansett noen spillere med enkel linjeutgang som har subfilter i spilleren, og det står gjerne som default, så man må inn i menyen og skifte det. Noen Pioneer-spillere er iallfall sånn, og der må man inn i menyen for "spesialfunksjoner" for å stille om, dvs man måtte slå av spilleren og holde inne en av knottene i 5sekunder, så slo den seg på og man kom direkte inn i menyen. Hvilken spiller som står i bilen?
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #13
                          Har prøvd med ny phono kabel nå. Samma greia. Har gått igjennom alt av inst. på spillern, hjelper ikke.
                          I instruksjonsboka står det at man kan koble til enten subwoofer eller bakhøytalere ved hjelp av linjeutgangen, så da skal ikke den være begrensa til kun sub heller (selvom jeg velger og tru det) Kjørte en sub kasse på den og det spillte som bare det..

                          Det kan hende du er inne på noe Haakon O, om det er noe sånt man må gjøra. Det er en Pioneer DEH-3100UB mener jeg og huske. Finner kun 3200 men spesifikasjonene er veldig like. Kan hende dette er en eldre modell bare.
                          http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

                          Hadde vært flott om noen kunne kommet med tips asap. Har kun 13% batteri igjen og lader´n ligger på skolen!
                          Om det er noe rart vi ikke hadde fått til hadde vi sluppet og ta turen innover for og skjelle ut bilextra og sleppe flauhet.
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

                          Comment


                          • #14
                            Jada. Du hadde riktig Haakon O. Måtte holde inn en knapp karatelenge for og få opp den menyen man valgte hvordan signal den utgangen skulle sende.
                            Litt kjipt at den går på rear, men men. Nå er det iallefall fulltone lyd
                            Takk for hjelp
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Miniboom View Post
                              (...)Evt valgt "sub" istedenfor "rear" når du har konfigurert linjeutgangen? Noen spillere har valg ut ifra hva du skal gi signal til.
                              Dette var ikke tydelig nok for deg?

                              Comment

                              Working...
                              X