Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av Hertz HX250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av Hertz HX250

    Hoi

    Har 3 stk Hertz HX250, og jeg skal bruke en Rockford Fosgate T1500-1bd på dem.
    Det jeg lurte på, non som har no forslag til åssen jeg kan koble dem??
    Burde jeg parallel koble eller serie koble, eller kjøre 2 av dem i 2ohm og en i 4ohm, eller hva??

    Takknemlig for svar
    FOCAL- the spirit of sound!

  • #2
    Er det singel eller dual?

    Singel:



    Dual:

    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Originally posted by GENEXXA View Post
      Er det singel eller dual?

      Singel:



      Dual:

      Det er singel, glemte jeg nevne. hehe
      Det må bli 1,34 ohm, fant ut av det sjøl og, men lurte på, vil det funke å kjøre dem i det da??
      FOCAL- the spirit of sound!

      Comment


      • #4
        Det blir NICE Tøft oppsett forresten.
        Her er også en link til en grei veiledning http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp men Genexxa har jo forklart deg MEGET fint åssen mulighetene er
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bassoflove View Post
          Det blir NICE Tøft oppsett forresten.
          Her er også en link til en grei veiledning http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp men Genexxa har jo forklart deg MEGET fint åssen mulighetene er
          Tja, vi får da håpe
          Ja det er på rockford sida jeg og har miksa og prøvd litt

          Men det er jo to kanaler på RF ampen, så skal jeg bare koble den ene subben i den ene og de to andre i den andre, eller skal jeg koble alle sammen i en koblig også koble to ledninger ut fra den og en i hver av kanalene på forsterkeren, noen meninger om det ??
          FOCAL- the spirit of sound!

          Comment


          • #6
            Rockford T1500-1bd er ei MONOBLOKK. Dvs EN kanal. men du blir sikkert skeptisk da den har A og B på høytalerutgangen. Spiller ingen rolle hvor du putter ledninga inn hen,bare du kobler +&-rett
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bassoflove View Post
              Rockford T1500-1bd er ei MONOBLOKK. Dvs EN kanal. men du blir sikkert skeptisk da den har A og B på høytalerutgangen. Spiller ingen rolle hvor du putter ledninga inn hen,bare du kobler +&-rett
              Nei det jeg og har tenkt litt på og, for på info på monoblokker så står det alltid en kanal, og når dem skriver om rms effekt og sånn i forskjellig ohm, så er det i en kanal har jeg sett, så da bare plugger jeg dem i jeg så får vi håpe det blir lyd

              Men det vil funke fint å bruke de hertz i 1,34 ohm, el? det jeg hadde tenkt hvertfall
              FOCAL- the spirit of sound!

              Comment


              • #8
                Har du en sub i hver sitt kammer,eller står de å spiller i samme rom?
                Single kammer: Dra ledning fra hver sin kasse/kammer og til Amp. Da har du 3 + ledninger og 3 - ledninger påkoblet T1500´en
                Samme kammer: Dra en ledning fra + og en ledning fra - på hvert av elementene. Jeg ville kansje ha brukt en gjennomgangsbolt med skruen stikkende fra innsia av kassa og ut med først skive og mutter til å sette dette fast. Så har du skive å mutter på der igjen når EN tykk ledning er festa(med ring-kabelsko) til den ytterste mutter.
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bassoflove View Post
                  Har du en sub i hver sitt kammer,eller står de å spiller i samme rom?
                  Single kammer: Dra ledning fra hver sin kasse/kammer og til Amp. Da har du 3 + ledninger og 3 - ledninger påkoblet T1500´en
                  Samme kammer: Dra en ledning fra + og en ledning fra - på hvert av elementene. Jeg ville kansje ha brukt en gjennomgangsbolt med skruen stikkende fra innsia av kassa og ut med først skive og mutter til å sette dette fast. Så har du skive å mutter på der igjen når EN tykk ledning er festa(med ring-kabelsko) til den ytterste mutter.
                  Jeg har laget en kasse, med skillevegg til hver sub
                  Men hvis jeg drar så jeg har 3+ og 3- ledninger, vil dem ikke da spelle i 4 ohm alle sammen?

                  Ja tenkte litt på det, og ha gjennomgamgsbolt
                  FOCAL- the spirit of sound!

                  Comment


                  • #10
                    Var bare forslaget jeg beskrev for å gjøre det enklest mulig,og minst kabel-rot. Men har du høytaler-trminaler eller har du ikke laget hull for det enda?
                    Sjekk siste bildet fra Genexxa´s prosjekt-tråd. Der er et bildet som viser ei god løsning(tilsvarende jeg forklarte deg)
                    Det er mange måter å gjøre dette på. En tredje forslag er å borre hull til ledningene fra de "ytterste" elementene og få de inn i det midterste kammeret før du kobler de sammen inne i kassa. da har du bare behov for 2 stk bolter som skal gå ut og vidre med tykk ledning til Amp
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Nå må du tusle ut å bygge ferdig kassa du nå, Dess Ikke somle inne her!

                      Hehe, neida. Detta blir gromt oppsett trur jeg
                      Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bassoflove View Post
                        Var bare forslaget jeg beskrev for å gjøre det enklest mulig,og minst kabel-rot. Men har du høytaler-trminaler eller har du ikke laget hull for det enda?
                        Sjekk siste bildet fra Genexxa´s prosjekt-tråd. Der er et bildet som viser ei god løsning(tilsvarende jeg forklarte deg)
                        Det er mange måter å gjøre dette på. En tredje forslag er å borre hull til ledningene fra de "ytterste" elementene og få de inn i det midterste kammeret før du kobler de sammen inne i kassa. da har du bare behov for 2 stk bolter som skal gå ut og vidre med tykk ledning til Amp
                        Ja så det, var no sånt jeg også tenkte på
                        Så spørs om det ikke blir å lage bolter i skilleveggene inni kassa, også parallel koble, slik at jeg ender opp med bare 1+ og 1- utenfor kassa
                        Men funker det å spille dem i 1,34 ohm??
                        FOCAL- the spirit of sound!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Arvid André View Post
                          Nå må du tusle ut å bygge ferdig kassa du nå, Dess Ikke somle inne her!

                          Hehe, neida. Detta blir gromt oppsett trur jeg
                          Hehe ikke så my igjen på`n gitt.

                          Ja vi får da håpe det vil gi no lyd fra seg
                          FOCAL- the spirit of sound!

                          Comment


                          • #14
                            Funker å laste dem i 1.34 ohm jah, tror RF ampen takler det fint også.
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by R-SportRF View Post
                              Funker å laste dem i 1.34 ohm jah, tror RF ampen takler det fint også.
                              Okay
                              Ja den er stabil ned til 1 ohm, så burde funke det da
                              FOCAL- the spirit of sound!

                              Comment

                              Working...
                              X