Announcement

Collapse
No announcement yet.

220 Amo dynamo på 1.6L motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da skal jeg være forsiktig med og sette in større dynamo i bilen min, da den går rau ifra før av... hehe

    og hvordan subber er det? aldri sett før
    '97 VW Caravelle 2,4d
    Alpine | Dynabel | Installbay

    Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

    Comment


    • #17
      Bilen min går også som ett dass, men det får bare være Hehe.
      BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
      VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

      Comment


      • #18
        Var det jeg tenkte å. Bilen går dårlig. Og det hjelper ikke akkurat på å fylle den med stereo. Så om jeg taper noen hester på større dynamo. So be it he he
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #19
          Å mye må du gi for en slik dynamo?
          Kompisen min handler svær bilstereo nå til en golf 3 joker 1,6L. 70A dynamo blir noe lite liksom:P
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

          Comment


          • #20
            Originally posted by shammers View Post
            Var det jeg tenkte å. Bilen går dårlig. Og det hjelper ikke akkurat på å fylle den med stereo. Så om jeg taper noen hester på større dynamo. So be it he he
            Men har ikke du 1.8 GDI? Den skal jo egentlig være forholdsvis sprek? Jeg har kjørt en slik GDI, med litt heftig lyd pga hull i potta.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Originally posted by CV-Gunnar View Post
              Å mye må du gi for en slik dynamo?
              Kompisen min handler svær bilstereo nå til en golf 3 joker 1,6L. 70A dynamo blir noe lite liksom:P
              husker ikke nøyaktig, men var under 4000kr med frakt og mva
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #22
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Men har ikke du 1.8 GDI? Den skal jo egentlig være forholdsvis sprek? Jeg har kjørt en slik GDI, med litt heftig lyd pga hull i potta.
                nope, 1,6 gær lat (GL)
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #23
                  Okei. Da har du 90hk'eren da. Jeg har også 1.6 men de nyere modellene har 103hk.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Kunne det vært en idee å hatt en knapp under gasspedalen slik at dynamo pluss kabelen ble brudt med ett relee ved maks pådrag? Det ville ikke hindret dynamoen i å snu rundt, men man forsikrer seg iallefall i mot at den ikke er belastet når man gir på

                    Comment


                    • #25
                      Hvorfor skulle man gjøre det? Bilen er fullt kjørbar fordi om dynamo drar alt i fra 1-15 hk.For å si det slik, så drar et Ac anlegg også noen hk.Så er bare å spille musikk og kjøre som vanlig.Det er ikke noe problem i det heletatt.Man må også huske at musikk er dynamisk,så du belaster ikke dynamo maksimalt hele tiden.

                      Comment


                      • #26
                        Nei, hvorfor er vel ett godt spørsmål. Samme som man kan spørre hvorfor man chiptrimmer en bil.

                        Var vel igrunn bare en idee til hvordan man enkelt kunne hentet ut litt ekstra hester

                        Comment

                        Working...
                        X