Announcement

Collapse
No announcement yet.

2/4 kanal forsterker + mono eller en 5-kanaler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2/4 kanal forsterker + mono eller en 5-kanaler?

    Hva er best:

    En stk. 2 eller 4 kanaler og en mono forsterker. Eller burde man velge en 5-kanaler. For eks. Audison Lrx.5.1K. Har 10K å bruke forsterker(e).

    Skal drive et Focal Frontsett(Litt usikker på hvilket som sitter i bilen), 2 stk Morel Elate 10". Spiller: Pioneer DEH-7200SD.

    På forhånd Takk for hjelpen!

  • #2
    Om du er ute etter en veldig bra forsterker, så har jeg en LRx3.1MT liggende. Det er egentlig en 4-kanals forsterker til "surround" i bil. Med 3x100 watt + 1x460/800 watt. Men den fungerer helt ypperlig som en 3-kanaler.

    Veil kr 9999,-. Tilbud på den ene vi har igjen til 4500,-.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by InstallBay View Post
      Om du er ute etter en veldig bra forsterker, så har jeg en LRx3.1MT liggende. Det er egentlig en 4-kanals forsterker til "surround" i bil. Med 3x100 watt + 1x460/800 watt. Men den fungerer helt ypperlig som en 3-kanaler.

      Veil kr 9999,-. Tilbud på den ene vi har igjen til 4500,-.
      Sikker på at det ikke var 10000,- ? Men hva mener du med "surround"-anlegg i bil egentlig?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Originally posted by InstallBay View Post
        Om du er ute etter en veldig bra forsterker, så har jeg en LRx3.1MT liggende. Det er egentlig en 4-kanals forsterker til "surround" i bil. Med 3x100 watt + 1x460/800 watt. Men den fungerer helt ypperlig som en 3-kanaler.

        Veil kr 9999,-. Tilbud på den ene vi har igjen til 4500,-.
        Takk for tilbudet. Høres interessant ut.

        Hva er best: ha en mono forsterker og en 2/4kanaler eller en 5 kanaler når det gjelder lyd og effekt?

        Comment


        • #5
          det kommer litt an på hvordan forsterkeren er bygd opp.. Grovt sett kan man vel dele det inn i to kategorier:
          1. 5-kanalere som egentlig er en 4-kanaler som man bare har lagt på en ekstra kanal til sub.
          2. 5-kanalere som egentlig består av en separat 4-kanaler og en monoblokk i samme chassi.

          5-kanalere som går under punkt 1. har ofte en strømforsyning osv som er beregnet kun på effekten til 4-kanaler, derfor vil den 5. kanal få litt ompf.. Dette er ofte tilfelle i de billigste utgavene, fordi det er en billig måte og produsere på.

          pkt. 2 forklarer seg jo egentlig ganske bra selv.. hehe..

          Genesis serie3 five-channel ligger jo akkurat innenfor ditt budsjett da. og det er en veldig god forsterker
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • #6
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            Sikker på at det ikke var 10000,- ? Men hva mener du med "surround"-anlegg i bil egentlig?
            Nei, det er 9.999,-

            Surround med 5.1 er ikke spesielt utbredt. Og etter min mening, bare tull, i en bil. I en god multimediabil så benyttes tidskompensering for å sentrere lydbilde foran, og da blir behovet for senterkanal borte.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by gooner87 View Post
              Takk for tilbudet. Høres interessant ut.

              Hva er best: ha en mono forsterker og en 2/4kanaler eller en 5 kanaler når det gjelder lyd og effekt?
              Det er få 3- og 5-kanalere som kan måle seg med LRx. Jeg sier ikkeingen], men . De er konstruert for å være akkurat det de er, en kruttpakke med et lite fotavtrykk. Med veldig kraftig basskanal og en stor strømforsyning. Forsterkere i denne klassen kan fint sammenlignes med løsninger med separat 2- eller 4kanaler og monoblokk. Men generellt er 5-kanalere et dårligere valg enn å kjøre hver for seg.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Hvis man skal sammenligne Audison Lrx.5.1K og Genesis serie3 five-channel hivlken bør man velge?

                Comment


                • #9
                  Audison ampen 4500,-
                  Genesis 9798,-

                  Da er vel valget enkelt

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stianuno View Post
                    Audison ampen 4500,-
                    Genesis 9798,-

                    Da er vel valget enkelt
                    hehe, ikke så enkelt:

                    Audison LRX.5.1K koster 9999kr.
                    Audison Lrx.3.1k koster 4500kr
                    Genesis koster 9798kr.

                    Hva vil fordelen være. Å betale for en tre kanaler eller en 5 kanaler? Fordeler/ulemper?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by gooner87 View Post
                      hehe, ikke så enkelt:

                      Audison LRX.5.1K koster 9999kr.
                      Audison Lrx.3.1k koster 4500kr
                      Genesis koster 9798kr.

                      Hva vil fordelen være. Å betale for en tre kanaler eller en 5 kanaler? Fordeler/ulemper?
                      Rettelse, det er LRx3.1MT jeg har tilbud på. Ikke 3.1K.

                      Sammenligner du pris, er ikke valget vanskelig. Men det får bli opp til deg
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        Rettelse, det er LRx3.1MT jeg har tilbud på. Ikke 3.1K.

                        Sammenligner du pris, er ikke valget vanskelig. Men det får bli opp til deg
                        Ja enig i det du sier. Når jeg tenker på pris vil jeg selvfølgelig slå til på den billigste. Men jeg vil ikke skuffet i senere tid. Da ender det med at jeg må selge den litt billigere og kjøpe en bedre forsterker. Da vil jeg heller bruke litt mer penger og bli fornøyd.

                        Derfor jeg vil høre med dere om fordeler/ulemper ved å velge en 3-kanaler istedenfor 5-kanaler?

                        Comment


                        • #13
                          Skulle du ikke bare drive eit front sett da? trenger jo ikke 4 kanaler da
                          vis du skal kjøre aktivt så er det vell like greit å kjøpe en grei 2 ch som ikke har så mye watt til å drive diskanter da dei ikke trenger så mye.

                          Vil tippe det vil bli eit billigere alternativ en dei 5 ch'ne..
                          Audi A6.
                          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                          Comment


                          • #14
                            Kan med hånden på hjerte anbefale Audison LRX serien. Har selv en 4.1k som driver et MB Quart frontsett og en Alpine Type-R 12 , dette spiller meget bra med denne forsterkeren. Kjør på med Audison, du vil ikke bli skuffet.
                            1993 BMW 318is coupe

                            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Grumpyferal View Post
                              Skulle du ikke bare drive eit front sett da? trenger jo ikke 4 kanaler da
                              vis du skal kjøre aktivt så er det vell like greit å kjøpe en grei 2 ch som ikke har så mye watt til å drive diskanter da dei ikke trenger så mye.

                              Vil tippe det vil bli eit billigere alternativ en dei 5 ch'ne..
                              Enig i det du sier. Skal bare drive et frontsett. Da blir det en 3-kanaler på meg.

                              Takk for hjelpen alle sammen

                              Comment

                              Working...
                              X