Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp meg å velge rett forsterker til frontsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis du er ute etter budsjett anlegg er Hertz noe av det som gir deg mest for pengene... Broder'n kjøpte en Hertz EP5 og den er knall til høyttallere og sub av det billige slaget... Sier ikke at Hertz er best men når det kommer til kvalitet for en billig penge er både Hertz og Fusion i teten.... Jeg hadde absolutt vurdert Genesis forsterken Mye kraft og god lyd for en billig penge:P
    Last edited by Severin; 25-04-2010, 04:08.
    Citroen ZX 2.0 16v

    Comment


    • #17
      Nå har jeg muligens et problem til!
      Jeg tenkte på muligheten ved å bruke RF Punch 500.2 forsterkeren (som jeg bruker til subben) til å drive frontsettet, og i stedet handle ei monoblokk. Alle muligheter bør jo sjekkes.
      Og den har jo fine tall den, ved 13.8volt skal den yte 2x125wRms i 4ohm & THD<0.05% samt snr >100dB. Noe som høres ganske perfekt ut egentlig.

      Problemet er at jeg fant ut at jeg må kjøre i 4 ohm når jeg brokobler, da den ikke er stabil i 1 ohm i følge RF, og jeg kjører 2ohm på subben (2x4ohm spoler i paralell).
      Kontrollmålte i sta, håpa at jeg hadde kobla feil, eller huska feil, men det gjorde jeg ikke. Fluke'n viste 1,9ohm over spolen til subben.
      Har jeg skada forsterkeren min? Åssen kan jeg finne det ut?
      Har ikke merka noe. Husker ikke helt når jeg kobla det opp, men det er vel ca 2 år siden.

      "PROTECTIONNOMAD- Internal analog computer output protection circuitry limits power in case of overload." står det i manualen, er jeg en såpass heldig tosk at alt har gått bra?

      Kobla subben på kun høyre kanal i sta, og det spiller likt som da den sto brokobla.

      Comment


      • #18
        Nei den har nokk ikke tatt skade av dette.
        Selv om en forsterker ikke er stabil i 1ohm last brokoblet på papiret, betyr ikke det at den ikke tåler det i praksis.

        Comment


        • #19
          Da satser jeg på at det har gått bra siden jeg ikke har merka noe.
          Hva hadde skjedd hvis den ikke hadde tålt det?

          Comment

          Working...
          X