Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye subbere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye subbere

    Hoi !

    Har 2 stk Rockford Fosgate T112 nå, å da bruker jeg en T1500-1bd forsterker på dem, og nå har jeg lyst på nye subwoofere.

    Kan kjøpe 3 stk Hertz HX250 billig, så lurte jeg på om dette var noe å satse på framfor RF subberene mine??
    Er de å anbefale, er det noen som har noen erfaringer med dem???

    Takknemlig for svar
    FOCAL- the spirit of sound!

  • #2
    HX250 er langt bedre enn RF m.t.p lydkvalitet. De låter mye penere og renere.
    Antageligvis vil de nok ikke spille like brutalt som det du har nå, men er nok ikke så veldig mye dårligere.
    Har selv HX250 og er meget godt fornøyd!
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Originally posted by Oekern View Post
      HX250 er langt bedre enn RF m.t.p lydkvalitet. De låter mye penere og renere.
      Antageligvis vil de nok ikke spille like brutalt som det du har nå, men er nok ikke så veldig mye dårligere.
      Har selv HX250 og er meget godt fornøyd!

      Aha
      Hvor mange har du da??
      Og har du portet eller lukka kasse?
      Og hvor stor er kassen din?
      FOCAL- the spirit of sound!

      Comment


      • #4
        Om det er 3 stk 10 tommere og forsterkeren er noen lunde grei, vil det bråke bra mye selv i lukket kasse.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Originally posted by Defus View Post
          Om det er 3 stk 10 tommere og forsterkeren er noen lunde grei, vil det bråke bra mye selv i lukket kasse.
          Oki, men synes med de RF jeg har nå ihvertfall så syns jeg det spiller best med porta kasse, men kan jo henne Hertz spiller annerledes og bedre i lukka, men det må en bare teste isåfall

          Trøkker dem noe bra de Hertz el?? Og kan man spille høyt med dem??
          FOCAL- the spirit of sound!

          Comment


          • #6
            Er det de nye HX250?
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Originally posted by GENEXXA View Post
              Er det de nye HX250?
              Hvis du ser på installbay.no, så er det dem innpå der, er ikke det de nye da, og åssen det??
              FOCAL- the spirit of sound!

              Comment


              • #8
                Er nye ja.
                Av erfaring spiller nye HX serien, høyt, dypt og pent. Men har dog kun erfaring med 12 og 15".
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Originally posted by GENEXXA View Post
                  Er nye ja.
                  Av erfaring spiller nye HX serien, høyt, dypt og pent. Men har dog kun erfaring med 12 og 15".
                  Skjønner

                  Men skulle jo tru 10" gjør det samme, når både 12 og 15" gjør det i samme serien, så vi får håpe på det
                  FOCAL- the spirit of sound!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjører per dags dato med 2 stk HX250 (2009 modellene) i lukka kasse.
                    De er ikke innspillt enda, men det lover godt! Jeg bruker lukka kasse i en sedan.
                    Derfor får jeg ikke all potensiell trykk inn i bilen, men endel. Og som sakt, det lover veldig godt!
                    Jeg skal oppgradere til åpen kasse senere. Om det blir bassrefleks eller porta vet jeg ikke enda.
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Oekern View Post
                      Jeg skal oppgradere til åpen kasse senere. Om det blir bassrefleks eller porta vet jeg ikke enda.

                      Vær snill å fortell meg hva som er forskjellen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Oekern View Post
                        Jeg kjører per dags dato med 2 stk HX250 (2009 modellene) i lukka kasse.
                        De er ikke innspillt enda, men det lover godt! Jeg bruker lukka kasse i en sedan.
                        Derfor får jeg ikke all potensiell trykk inn i bilen, men endel. Og som sakt, det lover veldig godt!
                        Jeg skal oppgradere til åpen kasse senere. Om det blir bassrefleks eller porta vet jeg ikke enda.
                        Aha, stemmer
                        Jeg tenkte å laga porta kasse til alle tre, så vil tru det kan bli greit med trøkk da, men lurer litt på hvor store kasser jeg burde bygge, noen som har no forslag??
                        Noen som har denne subwooferen i porta kasse, og som speller bra, så bare å skrike ut hvor mange liter den er på??
                        FOCAL- the spirit of sound!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stianuno View Post
                          Vær snill å fortell meg hva som er forskjellen
                          Eeeeem
                          Den bassworkx kassa jeg hadde har liksom et ekstra rom inne i kassa og den het bassreflex. Tenkte kanskje det var noe anna en kun en port ut av en helt tom kasse invendig.
                          Last edited by Oekern; 22-04-2010, 21:10.
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by dessarun View Post
                            Aha, stemmer
                            Jeg tenkte å laga porta kasse til alle tre, så vil tru det kan bli greit med trøkk da, men lurer litt på hvor store kasser jeg burde bygge, noen som har no forslag??
                            Noen som har denne subwooferen i porta kasse, og som speller bra, så bare å skrike ut hvor mange liter den er på??
                            I den kassa jeg hadde i før nå hadde jeg 1stk HX250 (Eldre modell).
                            Den var på 40L. Dårlig kasse (Ikke helt tett) samt porten var litt for liten (blåselyder)
                            Tatt dette i betraktning var trykket godt til og være fra en forholdsvis billig og mer SQ basert element.
                            Er sikkert en noen fler her som har hatt optimal kasse og kan komme med deres erfaringer
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

                            Comment


                            • #15
                              Åpen kasse = Freeair :P
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X