Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til kasse for mine subber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til kasse for mine subber?

    Heisann!
    Bygger litt anlegg i min Golf 3 for tiden, ett veldig enkelt spm, hva mener dere er den beste kassen jeg kan bygge til disse 2 x av disse subbene Pioneer TS-W3002D4 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 ..
    Tar imot alle tips

    MVH Marius
    BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
    VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

  • #2
    Står kasse forslag på den siden du linker til, bygg ut i fra det.

    Comment


    • #3
      Lag den litt større enn anbefalt. Og bruk 4" port.
      Er stor sjangse at man får blåselyder utav en 3" port.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Ok, noen som har erfaringer med vegger inne i kassen og lignende? Like greit å bare ha en åpen kasse med 4" porter? Og blir det betydelig bedre om man putter noe inne i kassen? Har alltid bare hatt MDF plater og ikke gidda putta noe inne i kassen.. Men som sagt, har lyst til å gjøre det litt mer skikkelig denne gangen.
        Subbene står i bilen nå, men i en helt feil kasse med noen 3" porter, spiller veldig dårlig synes jeg. Så håper på å få bedre resultat etter å ha bygd ny kasse, pluss att jeg skal inn med større dynamo og større kabler fra den til batteri da
        BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
        VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

        Comment


        • #5
          Og ha dempematrialer i kassen for penere lyd, er bortkastet.
          Under 80hz (tror jeg det var), så har ikke dempematrialer noe effekt. Men du kan bruke det for og kompensere litt volum i kassen.

          Vegger inni kassen? Mener du to kammer?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Var kammer jeg tenkte på ja
            BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
            VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

            Comment


            • #7
              Originally posted by GENEXXA View Post
              Lag den litt større enn anbefalt. Og bruk 4" port.
              Er stor sjangse at man får blåselyder utav en 3" port.
              Si meg, hva er det du prater om?

              Blåselyder med en 3" aeroport på den 12" suben, hadde det vert 2 så hadde jeg vert enig.
              Skal du ha 2 elementer så må du seff bruke 2stk 3" porter eller gå for 1 større port.
              Port anbefalingen er basert på et element.
              Skyting fra hofta er helt unødvendigt.

              Du trenger ikke dele opp kassa i 2 kammer, men det stiver opp kassen en del mer.

              Husker jeg hadde en JBL w10gti mk3, det er en sub som flytter mye luft, jbl anbefalte 3" port og det var IKKE noe blåselyder der.
              Last edited by Stianuno; 22-04-2010, 20:18.

              Comment


              • #8
                Anbefalt kassestørrelse (portet) 34 Liter med 1 stk 3" port à 8,9 cm
                Blir ikke tuningen på rundt 55-60hz med denne porten i den kassestørrelsen?? Merkelig forslag...
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stianuno View Post
                  Si meg, hva er det du prater om?

                  Blåselyder med en 3" aeroport på den 12" suben, hadde det vert 2 så hadde jeg vert enig.
                  Skal du ha 2 elementer så må du seff bruke 2stk 3" porter eller gå for 1 større port.
                  Port anbefalingen er basert på et element.
                  Skyting fra hofta er helt unødvendigt.

                  Du trenger ikke dele opp kassa i 2 kammer, men det stiver opp kassen en del mer.

                  Husker jeg hadde en JBL w10gti mk3, det er en sub som flytter mye luft, jbl anbefalte 3" port og det var IKKE noe blåselyder der.

                  Det er 2 stk jeg har ja , det står jo skrevet i det orginale spm jeg la inn
                  Kommer nokk bare til å lage en kasse uten kammer tenker jeg, litt usikker på om jeg skal ha 3 x 3" eller gå for 2 x 4". Gjør dette noe vesentlig forskjell?
                  BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
                  VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

                  Comment


                  • #10
                    52hz blir vel det, ja det var jo helt på tryne

                    21cm lengde blir vel ca 35hz

                    Comment


                    • #11
                      Anbefalt kassestørrelse (portet) 34 Liter med 1 stk 3" port à 8,9 cm
                      Sikkert veldig dumt spm folkens, men ett sted må man begynne...
                      Det de skriver der er for 1 element, dobbler jeg det bare når jeg har 2 elementer??
                      Så den opptimale kassen vill bli 68L med 2 stk 3" ?
                      BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
                      VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

                      Comment


                      • #12
                        Det som er, går du over fra 3" rør til 4" rør så må du ha jævla mye lengere porter for å få samme tuning, frykteligt upraktisk.
                        Så ser ingen spessiel grunn til 4" porter i stede for 3"

                        3" port har et port areal på 44,15cm2 en 4" port har nesten det dobbelte 78,5cm2

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mbendiksen View Post
                          Sikkert veldig dumt spm folkens, men ett sted må man begynne...
                          Det de skriver der er for 1 element, dobbler jeg det bare når jeg har 2 elementer??
                          Så den opptimale kassen vill bli 68L med 2 stk 3" ?


                          Ja det stemmer

                          Comment


                          • #14
                            Konge, og de 3" rørene bør være 21cm så det blir ca 35hz?
                            Takker for veldig god hjelp til alle som har svart! Greit att det er slike forum så det går an å få litt hjelp
                            BMW E30 Cab 90 mod (Prosjekt sommerbil)
                            VW Golf 3 97 mod (Bruksbil)

                            Comment


                            • #15
                              Ja det stemmer blir ca 35 hz

                              Comment

                              Working...
                              X