Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukter av elementene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lukter av elementene

    Hvorfor lukter det svidd av elementene(lufta fra refleksrøret)? Hva er det som skjer? Er det "farlig" å fortsette å spille?
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Mye effekt som går gjennom spolen og den blir varm.
    Dette skjedde hver gang jeg skulle brife litt når jeg hadde 18" suben, røykla hele bilen
    Tror det er limet eller lakken på spola det blir røyk av? Er vel best å skru ned volumet

    Comment


    • #3
      Okay... Jeg trudde kansje det hadde noe å si hvist portene ikke var riktig "tilpasset" og/eller Kassa for liten/ikke rett volume.
      Jeg fikk ikke de DDaudio 12´erne til å spille i kassa på 120 ltr(de lukta litt+ at jeg kunne høre en svak ulyd fra det ene elementet.
      Så ble det HX380D. Ble noe helt anna
      Men de begynte å lukte etter ei stund og når jeg kjente på membranen helt innst var de varme. Ikke sånn vanvittig varm,men kansje 45-55 grader(er ingen xpert i å anslå varme,men en brant seg ikke på de)
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        Limet som ryker ja Er vel best og dempe volumet hvis du kjenner det lukter svidd, før spola løsner xD
        -Sondre

        Comment


        • #5
          Originally posted by Stianuno View Post
          Mye effekt som går gjennom spolen og den blir varm.
          Dette skjedde hver gang jeg skulle brife litt når jeg hadde 18" suben, røykla hele bilen
          Husker ikke det sto noe om det i salgsannonsen?
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Er normalt at elementer lukter litt under innspilling. Og enn kjører de litt hardt. Best å skru ned lyden litt da så de får kjøle seg ned
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Originally posted by Haakon O View Post
              Husker ikke det sto noe om det i salgsannonsen?
              Kansje han har hatt flere 18´ere...

              Men hvorfor blir det så varmt at limet til spolen smelter. Er spolen Limt forresten? Jeg trudde det var det belegget på tråden i spolen som laga den lukta. Merkelig hele greia.
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #8
                Heter ikke "Bass of love" for ingenting nei? Kanskje du må roe ned volumet litt.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  vet ikke om nån har sagt det, men det kan være for lite kraft på subbene også da
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    elementene min bjynte å lukte rett etter batteriet bak sluttet og ta imot noe særlig lading. hadde ikke dette mens batteriet var i orden uansett hvor hardt jeg spillte ene elemente døde desverre før jeg fikk råd til nye batteri bak....
                    har ikke kommet noe lukt av det resterende elementet etter jeg fikk inn nye batterier heller. så er en mulighet for at du ikke har nok strøm til forsterkeren. blinker det i lysa dine?
                    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

                    Comment


                    • #11
                      Tror kanskje det vegardxf sier, er verdt og sjekke.
                      Finn frem multimetret og mål på forskjellige plasser.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by vegardxf View Post
                        elementene min bjynte å lukte rett etter batteriet bak sluttet og ta imot noe særlig lading. hadde ikke dette mens batteriet var i orden uansett hvor hardt jeg spillte ene elemente døde desverre før jeg fikk råd til nye batteri bak....
                        har ikke kommet noe lukt av det resterende elementet etter jeg fikk inn nye batterier heller. så er en mulighet for at du ikke har nok strøm til forsterkeren. blinker det i lysa dine?
                        Du sier noe dær jah. Kansje på tide med ODYSSEY-POWER Får bli neste invistering.
                        Har vært en tur å "Loda"(cruiset) på det lokale tettstedet(kalt Finnsnes) og jeg syns det spiller bare bedre og bedre.
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Haakon O View Post
                          Husker ikke det sto noe om det i salgsannonsen?

                          Ehh, det var nokke annen sub det ja

                          æssa, ser spolen fin ut så er det da godt nokk.

                          Comment


                          • #14
                            Kan ryke litt før den tar kvelden

                            http://www.youtube.com/watch?v=-9rtGKu8eHo&feature=fvw

                            Comment


                            • #15
                              Kvalitet som rockford kan ryke lenge før det tar kveld ja

                              Comment

                              Working...
                              X