Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da ser det ut til at det blir bytte av bil på meg.. :-D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da ser det ut til at det blir bytte av bil på meg.. :-D

    Da lexus'en mest sannsynligvis blir solgt til bergensområdet, så er jeg på utkikk etter "ny" bil. Det skal være en bil jeg kan bruke både i forbindelse med transportsarbeidet jeg utfører til daglig, samt i privat øyemed. Så, det jeg har sett på, og mest sannsynligvis bestemt meg for, er en VW Touran.

    Nå har jeg browsa nettet så godt jeg kan, men ikke funnet nevneverdig mange negative omtaler om denne bilen. Er den så "perfekt" som det ser ut som, eller? Jeg tenker da å gå for 2.0 tdi med 170hk, automat og litt ekstra utstyr. Vet ikke om jeg vil ha rattgiring og lignende, men jeg skal ringe på en bil i dag som har dette, for å se om jeg får en liten prøvetur hos han.

    Audio i bilen, er det noe problem å bytte spiller og generelt bygge anlegg i disse? Jeg vet Installbay har hatt dette som varebil ei stund, og har lest tråden hans. Men noen nevner cambus? Er dette en ting man MÅ ha, for å i det hele tatt få liv i spilleren? Jeg tenker å montere inn en JVC KW-AV810 spiller som jeg har stående her, skal visstnok være toppmodellen til JVC uten navigasjon. Jeg har i utgangspunktet ikke bruk for navigasjon, men så klart, det kunne jo kanskje vært kjekt.. Hvordan er det med plass i bilen? Regnes en stereoinstallasjon som fast innstallasjon i bilen, i henhold til regler om EU-kassa som skal ha plass baki bilen? Eller er det når bagasjerommet er "rent" uten noen form for innmat?

    Er det noen som vet av noen kjente feil på disse bilene? Bør jeg heller kjøpe en spill ny 2010 modell i stedet for å kjøpe brukt med tanke på kjente feil og lignende? Vet at ikke alt dette er stereorelatert, men siden det skal inn ett relativt stort anlegg etterhvert, så tenker jeg det kan være greit å starte her.
    Sture Vedal

  • #2
    hei. har jobbet mye me disse bilene, å de fleste er så nye at de ikke er noen fare for at de er utslitt, men sørg for at du får med et bra service hefte, å fortsetter å følge de, problemet me de bilene, er at motorene er sære på olja, å at den ikke liker longlife service... har overhalt noen topper på disse bilene, å de som ryker er at kammen blir rund, dyser blir dårlige, å sånne ting, men de er pga feil olje å longlife intervall..

    en kompis av meg hadde en a3 me 2liter tdi, å den var de 212hk å 450nm men hadde valgt 6tr. kasse fremfor automat... bedre holdbarhet

    mvh. lars ole
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #3
      Har to brødre og et søskenbarn som i løpet av de siste årene har kjøpt seg Touran og alle er veldig fornøyd med bilene i hvertfall
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Hva menes med ett longlife intervall? Vil det si oljeskift hver 20 000 km eller mer? Hvilken olje er å anbefale, og når bør oljeskift taes på disse, for å unngå de største problemene? Jeg står på randen til å bestille/kjøpe meg bil, men vet enda ikke hvorvidt jeg skal gå for helt ny bil eller en brukt 2007 modell.. klarer ikke å bestemme meg helt.. Det er jo noe med den nybilfølelsen også da..
        Sture Vedal

        Comment


        • #5
          longlife er 20000/2år ja, anbefaller 12-15k, tja, castrol slx perform, professional, castrol edge sport 0-30 å 5-30, er de vi bruker på jobben men uansett touran er ingen dårlig bil, å 170 hesteren går bra, kommer til å få mye glede av den men kjøper du brukt så sørg for at dervice heftet er fulgt

          lykke til
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

          Comment


          • #6
            Er DSG den eneste automatkassa touran har, eller er det tillegsutstyr på automatkasse? Jeg klarer ikke helt å finne ut av dette. :| Jeg vil gjerne ha automat, men jeg hører det er litt problemer med dsg'en på bilen. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for noe.. :-|
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              DSG er eneste, og makan til flott kasse Jeg hadde ikke vurdert manuell. Jeg hadde DSG på begge mine biler, og aldri noe trøbbel. Litt dyrt oljeskift på kassa, 3800 kr, men det gjøres kun på hver 60.000 km.

              Var jeg deg, ville jeg styrt unna 170hk, og heller kjøpt 140hk. 170hk er veldig tørst i forhold til 140, og den er fryktelig agresiv og jagete å kjøre. Skulle jeg kjøpt bil igjen, så hadde jeg ikke valgt 170 en gang til. Heller 140 med chip enn orginal 170. Jeg chipet aldri mine, da jeg syns 140 var mer enn nok, selv fullastet og med tilhenger på.

              Touran med DSG har en utveksling som gjør det til en drøm å kjøre på langtur. Hvordan manuell er vet jeg ikke, men antagelig ganske lik.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Ait, det beroliger jo bittelitt da.. :-) sitter å ser på helt ny bil nå, for jeg tror ikke jeg tar sjansen på å kjøpe noe brukt, hvor jeg ikke har garanti. Jeg driver med transport av små kolli, så da trenger jeg en liten, driftsikker bil som kan ta meg igjennom trondheim by på ett vettugt vis. Og såvidt jeg har klart å lese meg opp på ting, så er det ikke særlig mange andre som kan skilte med såpass lavt drivstoff forbruk som 170hk'en til touran. dvs, 0.8 på bykjøring, 0.66 på blandet, og det kan jeg virkelig leve med.. Jeg har i dag en stor varebil med 112hk og den bruker mer på mila enn det.. :-|
                Sture Vedal

                Comment

                Working...
                X