Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til forsterker til Focal 165KRX2 og bakhøyttalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til forsterker til Focal 165KRX2 og bakhøyttalere

    Bil: Nissan 200sx S14a

    Frontsett: Focal 165KRX2 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...&katid=649&id=

    Bakhøyttalere : Noe tips?

    Forsterker til Frontsett og Bakhøyttalere
    www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

  • #2
    Passiv eller aktiv deling..?

    Prisklasse på forsterker..?

    Comment


    • #3
      Pris klassen må vel være på 0 til 5000 nå veit jeg ikke helt priser på de forsterkeren men ikke over 10.000

      Hva er forskjellen på de ?
      Passiv eller aktiv deling..

      Tenkte og kjøre forsterkeren rett i DVD spilleren da jeg har utgang der til front,back og sub
      Last edited by knutarn; 18-08-2015, 19:02.
      www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

      Comment


      • #4
        Bruk ikke pengene på baksett, dropp de. Forsterker er minst viktige ledd i kjeden spar penger på merke men ha godt med effekt. Passiv eller aktiv? Aktiv deling foregår før forsterkeren grovt forklart, i spilleren, via en DSP enhet eller på en forsterker som har dette. Elektronisk justering av deling. Passiv er type liten boks med kondensatorer, spoler osv som kobles til høyttalerkablene. Aktiv gir flere muligheter, mer gøy, ofte penere lyd og mer effekt til høyttalerne. Passiv er lettere å forholde seg til, ferdig, klart, koble. Aktiv er veien å gå hvis du vil ha det gøy med bilstereo, ikke så vanskelig som d høres ut.

        Comment


        • #5
          Audison LRx4.1k - 2x130 watt til diskant + 2x250 watt til midbass

          Comment


          • #6
            Originally posted by Robefa View Post
            Bruk ikke pengene på baksett, dropp de. Forsterker er minst viktige ledd i kjeden spar penger på merke men ha godt med effekt. Passiv eller aktiv? Aktiv deling foregår før forsterkeren grovt forklart, i spilleren, via en DSP enhet eller på en forsterker som har dette. Elektronisk justering av deling. Passiv er type liten boks med kondensatorer, spoler osv som kobles til høyttalerkablene. Aktiv gir flere muligheter, mer gøy, ofte penere lyd og mer effekt til høyttalerne. Passiv er lettere å forholde seg til, ferdig, klart, koble. Aktiv er veien å gå hvis du vil ha det gøy med bilstereo, ikke så vanskelig som d høres ut.
            Sånn som de boksene som er med der? : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...&katid=649&id= er det passive
            Last edited by knutarn; 25-08-2015, 20:22.
            www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

            Comment


            • #7
              Kjøper du komponentsett, så er det med passive delefilter, sånne som du ser på bildene der ja. Men du bruker ikke disse delefilteret om du skal dele aktivt.
              Alpine 137BTi
              B² Audio = Lyd


              '97 E39 528

              Comment


              • #8
                aah oki da bare montere jeg de av? men hva anbefales da når det er originale filtere som er med?
                www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

                Comment


                • #9
                  Om du skal kjøre aktiv deling så lar du bare være å bruke dem. Da blir det direkte kobling av diskant og mellomtone og eventuelt midbass direkte på forsterkeren
                  Alpine 137BTi
                  B² Audio = Lyd


                  '97 E39 528

                  Comment


                  • #10
                    aah ok har bare bare inngang til forsterker (Front ,sub og bak) så blir vanskelig og justere diskant og midbass osv da:/ da jeg har sånn type: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...96&katid=5&id=
                    www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

                    Comment


                    • #11
                      Det er nok sannsynligvis enklest for deg å begynne med passiv deling. Billigere og enklere. Så får du vurdere på et senere tidspunkt om du skulle ville ta bilstereo-interessen "to the next level" :P

                      Det blir flere forsterkere (en til diskant, en til mellomtone osv) , muligens en DSP, mer kabling osv med aktiv deling

                      Siden du er relativt fersk på denne fronten så tror jeg passivt oppsett er stedet å starte, om du ikke har noen til å hjelpe deg gjennom prosessen
                      Alpine 137BTi
                      B² Audio = Lyd


                      '97 E39 528

                      Comment


                      • #12
                        Ja var sånn jeg tenkte meg. Det som er med spilleren min er at den kun gir ut 3 channel utgang. Hadde den gitt ut til diskant så kunne jeg kjørt uten passiv filter. Så får prøve digital når jeg får en spiller med mer utganger til forsterker. om det ikke er mulig og koble på en prosessor i mellom (?)

                        Ja prøve med passiv i starten^^ Bestilt ledninger fra usa nå^^ så blir en del kabler
                        www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

                        Comment


                        • #13
                          Ja, dsp/prosessor mellom er helt klart en mulighet, om ikke det eneste gode alternativet faktisk, så om du har forsterkere nok å koble på bak denne, så er du i full sving med aktiv deling
                          Alpine 137BTi
                          B² Audio = Lyd


                          '97 E39 528

                          Comment


                          • #14
                            takker for svart
                            www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

                            Comment

                            Working...
                            X