Announcement

Collapse
No announcement yet.

0.5 oh forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er ganske sikker på at bilen min har en 55A dynamo + at batteri er kun middels. Vil dette holde? :P

    Comment


    • #17
      Om du kun vil bruke dette til musikk-bruk, ser jeg for meg at et batteri eller to (150-200Ah totalt) vil være mer enn nok.
      Da skulle du nok ha mer enn nok i reserve om du en dag skulle få lyst til å guffe på litt ekstra. Det å oppgradere dynamoen er ikke noe jeg ville fokusert på før du er sikker på at du til daglig bruker mye mer enn den klarer å gi.
      Selvfølgelig, har du en bil med 55A dynamo, og et annlegg som bruker 150A konstant, må det til en ekstra dynamo.

      Forsterkeren er oppgitt til å ha en "efficiency" på 85% i 4Ohm, noe som synker ganske mye dess lavere Ohm mann velger å laste den. Ned mot 60% er ikke usannsynlig i 0,5Ohm, kanskje til og med mindre.
      Hvis den leverer 3200W i 14,4V med 60% effektivitet, vil den totalt trenge 370A for å kunne gi 3200W.
      Dette blir da veldig mye, selv om du har noen ekstra batterier.

      Har du derimot oppgradert dynamo til f. eks. 250A, og har 200 "til overs", vil dette si at batteriene kun blir tappet 170A over en time, og at V holder seg stabilt mye lengre.
      Jo mindre volten blir på annlegget, jo flere ampere trekker forsterkeren for å kompansere.

      Jeg HÅPER og tror det meste her skal være riktig, og at det muligens er til hjelp.
      Selv har jeg en dynaBel BF7501 som er oppgitt til 2500W i 1Ohm som jeg kjører i, og har til dags dato IKKE klart å tappe batteriet hvis anlegget kun er aktivt når jeg kjører.
      Hadde jeg vært deg, hadde jeg fokusert på 1-2 batterier til, og kanskje oppgradert det originale.
      Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

      Comment


      • #18
        Jeg har tilfeldigvis en 12'' fra hertz (Hertz Dieci DS 300.3) liggende. Vis jeg kjøper 1-2 slike til, kommer jeg da til å få mye dårligere ''resultat'' enn vis jeg hadde kjøpt 2 Ground Zero GZRW30SPL?
        Last edited by ThomasSPL; 21-05-2014, 21:09.

        Comment

        Working...
        X