Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker anbefaling! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker anbefaling! :)

    Da har den gamle HarmanKardon forsterkeren tatt kvelden og jeg må gå til innkjøp av en ny.

    Forsterkeren skal drive et sett med 4" Focal 100KRS og et sett 8" Focal IS200 høyttalere. Noen som har et forslag til en bra forsterker til maks 5-6000,- ?
    Volvo 240Turbo 82"
    Volvo 760Turbo 89"
    Mazda 626GLX 86"
    BMW 525TDS E34 Touring 95"

  • #2
    http://www.judysbilstereo.no/forster.../mosconi-as100
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Sånn helt uten videre anbefaler du denne Mosconi forsterkeren?
      Volvo 240Turbo 82"
      Volvo 760Turbo 89"
      Mazda 626GLX 86"
      BMW 525TDS E34 Touring 95"

      Comment


      • #4
        jepp. Mosconi er noe av det beste som er på markedet med fantastisk lyd og godt med power. jeg bruker 4x 300.2 selv
        Joakim Skovlund har vel og bare mosconier i BMW`n sin. Til og med den jeg liknket til på "beskjedne" 4x100w har 50mm2 innganger for strøm og jord.
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
          jepp. Mosconi er noe av det beste som er på markedet med fantastisk lyd og godt med power. jeg bruker 4x 300.2 selv
          Joakim Skovlund har vel og bare mosconier i BMW`n sin. Til og med den jeg liknket til på "beskjedne" 4x100w har 50mm2 innganger for strøm og jord.
          Okei. Da er det vel ikke tvil om hva jeg bør velge da.. Har en Genesis 4-channel i BMW'n som jeg alltid har vært fornøyd med, denne har riktig nok spesifikasjonene 4 x 75W / 2 x 75W + 1 x 250W at 4 ohms. Hvordan blir denne i forhold til Mosconi forsterkeren du linket til?
          Volvo 240Turbo 82"
          Volvo 760Turbo 89"
          Mazda 626GLX 86"
          BMW 525TDS E34 Touring 95"

          Comment


          • #6
            Det er vel myntet på god lyd begge to og er nok ganske jevntbyrdige. Vet "Tufte" byttet fra Genesis til Mosconi når de kom på markedet.
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Mosconi er meget gode forsterkere. bruker selv en 200.2 til midbass. Hadde focal solid 4 før på de. Lyden ble myyyye bedre med mosconien
              Er det genesis profile four du har hatt me volvo?


              mvh kim

              Comment


              • #8
                Originally posted by kimafro View Post
                Mosconi er meget gode forsterkere. bruker selv en 200.2 til midbass. Hadde focal solid 4 før på de. Lyden ble myyyye bedre med mosconien
                Er det genesis profile four du har hatt me volvo?


                mvh kim
                Takker så mye for svar


                Nei er ikke profile serien, er den gamle typen med ganske liten strømforsyning som bare heter four channel. Forsterkeren er fort 10-15 år gammel: http://www.genesis-ice.com/global-en.../view.php?id=4
                Denne bruker jeg per dags dato i E34'n.

                I volvoen har jeg brukt en Harman Kardon 4-kanaler som nå har tatt kvelden: https://www.streetdesign.no/?id=44562
                Har aldri likt denne forsterkeren...
                Last edited by volvo2før; 02-04-2014, 00:17.
                Volvo 240Turbo 82"
                Volvo 760Turbo 89"
                Mazda 626GLX 86"
                BMW 525TDS E34 Touring 95"

                Comment


                • #9
                  Av ren nysgjerrighet, hva likte du ikke med Harman Kardon?
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment

                  Working...
                  X