Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydstyring til forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lydstyring til forsterker

    Skal legge opp forsterker til SUB bak i bilen.
    Er en orginal forsteker der allerede, som driver lyd framme, og subbene under setet.

    Har hørt det går an å koble remote/ lydstyring, ved å stjele strøm fra de orginal sub ledingene... Eller noe sånt :P

    Noen som kan hjelpe å forklare det?

  • #2
    Da må du nesten fortelle hva du mener med lydstyring Er det signalet du vil tappe ut kan det fint hentes ut med en høy-til-lavnivåadapter.

    Hjelper også stort om du kan fortelle mer om hva slags bil det er etc.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Tenker du på et høy--->lav nivå adapter, slik at du kan få koplet til forsterkeren med vanlig RCA/Phono kabler?
      Høytalersignal = Høy
      RCA/Phonosignal = Lav
      Min facebokside: Custom Car Audio

      Comment


      • #4
        Er en BMW E92. 3 serie, 2008 modell

        Vi har jo pluss og minus på forsterkeren, og høytaler ledninger. Det er da den siste jeg mener, den som "styrer" suben, viss du skjønner :P

        Comment


        • #5
          Blir feil å si "styrer", men okei.

          E92 med hvilken høyttalerpakke? Hvis det er som i min E61 så er det kun bassene under setene som er koblet til der, og jeg har da oppgradert høyttalerpakke - men ikke toppmodellen.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Det er høytalerpakken som er midt imellom, ikke det beste

            Comment


            • #7
              Sånn for sikkerhetsskyld, kan du legge ut bilde av den originale forsterkeren?

              Slik jeg har gjort det: loddet meg inn på høyttalerutgangene fra den originale ampen og koblet opp et slikt adapter som jeg nevnte tidligere. Går også en remote-kabel inn på originalforsterkeren som jeg har også koblet videre til bassforsterker.

              Kan sikkert slenge ut et bilde av hvordan jeg har gjort det hvis du vil.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Jeg har HI INPUT inngang på den nye forstern min som skal drive 10" sub. Kan jeg ikke da stjele signal fra de ledningene som går inn på den orginale forsterkeren i bagasjerommet (Som driver subene under setene). og lodde på de 5 ledningene som går innpå HI INPUT?

                Er ikke så god å forklare :P

                Comment

                Working...
                X