Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til ny budsjettforsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til ny budsjettforsterker

    Hei!

    Har 3xPioneer Subber og en Blaupunkt monoblokk som jeg kjøpte av en kar som fant det i en golf han kjøpte. Det har spilt fint i hele sommer, foruten mot slutten når kontakten til jordinga begynte å bli dårlig og trengte litt makt for å fungere igjen. Slik fungerte den fint utover høsten også helt til her en dag når den ikke svarte på makten med rare lyder og røyk.

    Kort fortalt, (regner jeg med) jeg trenger en ny forsterker. Helst ikke noe aaaalt for dyrt, da jeg er fattig student og har nok med bensinprisene. Vil ha noe som kan spille like bra eller bedre som den gamle forsterkeren. Har svært lite peiling på bilstereo og google har ikke gitt meg noen svar heller.

  • #2
    Hei, alle har vel vært borti at en forsterker har ryki.

    Sjekk ut lydibilen dått no har en ganske ålreit 1200.1 monoblokk der til 2500,- ish som bør passe dine 3 pioneer ganske greit

    Comment


    • #3
      2500,- hørtes vel overkommelig ut, kan du linke meg en forsterker som vil passe?
      Av ren nysgjerrighet, hvordan var den gamle forsterkeren? Altså med tanke på effekt/element?

      Comment


      • #4
        Den blaupunkten var oppgitt till 450rms i 2ohm, mens denne (lib) er oppgitt til 800rms i 2ohm, og 1200rms i 1 ohm.
        Så den vil være kraftigere.
        Kobler du alle 3 element som vist på bildet jeg la til så ender du opp på 1,34ohm.
        Du vil nok merke vesentlig forskjell vil jeg tro.

        Link : http://lydibilen.no/index.php?main_p...products_id=85
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Så du mener jeg bør koble om inne i kassa? Slik er det koblet nå:
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Ser ut som de er lastet til 1,34 ohm nå

            Comment


            • #7