Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mcintosh MC427?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mcintosh MC427?

    Hei!
    Er på utkikk etter en forsterker å kjøre tweeterene mine på.
    Som for øyeblikket er Gladen Zero Pro PP tweetere.

    I min leting har jeg funnet en gammel 2 kanaler Mcintosh MC427.
    Noen som har noen erfaring med denne?

    Jeg antar egentlig at det er bare å kjøpe siden mcintosh er vel ikke drit uansett hva du kjøper, men liker å høre litt rundt før jeg kjøper
    Funker denne bra både til SQ og et evt SQL bygg som jeg vurderer å begynne på? (DD VO blir nok dette isåfall)

    Takker for all respons og hjelp!

    tl;dr Hvordan er Mcintosh MC427?
    mail
    skype
    pm

  • #2
    Har en slik selv (som er til salgs, hint hint ;D), den er knallbra!
    Brukte den selv til fulltoner, som er litt mer krevende enn diskanter og det fungerte bra. Manglet bittelitt effekt så jeg oppgraderte til en større MC amp siden jeg uansett hadde to stk (planen var å kjøre treveis frontsett, men ble ikke noe av).

    Vil absolutt anbefalle den, men du skal ha i bakhodet at den låter KREM men har ikke krefter i massevis.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Originally posted by ugn View Post
      Har en slik selv (som er til salgs, hint hint ;D), den er knallbra!
      Brukte den selv til fulltoner, som er litt mer krevende enn diskanter og det fungerte bra. Manglet bittelitt effekt så jeg oppgraderte til en større MC amp siden jeg uansett hadde to stk (planen var å kjøre treveis frontsett, men ble ikke noe av).

      Vil absolutt anbefalle den, men du skal ha i bakhodet at den låter KREM men har ikke krefter i massevis.
      Da tror jeg neste det blir kjøp
      Tror og håper at de dd diskantene i det eventuelle sql bygget er lettdrevne nok til å klare seg med 100w hver
      I verste fall så blir det bare til at jeg sparer den til neste SQ bygg
      Og de diskantene jeg bruker nå skal jeg ikke spille til ørene blør uansett
      mail
      skype
      pm

      Comment


      • #4
        Litt moro hvis du skal bruke MC og "horndiskanter"
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment

        Working...
        X