Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix gold zpa 0.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix gold zpa 0.5

    Noen her som har god kjennskap til denne forsterkeren?
    Yter den virkelig så sinnsykt med effekt?

    PG skriver selv at den yter lett 1200w RMS i 4/1 ohm.
    Den er på 80amp står det. Synes selv det er lite jeg men?.?.

    Men uansett så vurderer jeg og kjøpe en meget sterkt.
    Får den til 2500kr med tbat/pld som trengs for og få max ut av den.
    Er prisen stiv?
    Kan den dra det jeg vill putte på den?. Eller er dette bare oppskrytt???

  • #2
    Står litt om den her, 1200 w hørtes kanskje litt overdrevet ut, men det er nok en relativt kraftig forsterker.

    http://www.maxdat.eu/_car%20amplifie...iers2_p.html#H

    Comment


    • #3
      Var phoenix selv som har skrevet 1200w

      Comment


      • #4
        Jeg har en lanzar optidrive 2500 fra samme tidsepoke, og den er målt i benk til 1x1254w i 4 ohm, men den har 120a sikringer.

        Comment


        • #5
          2500 er ok for å få en bit av historien.
          Effekten er der og tenk ikke på sikringen. Ifølge linken var den ekstern.
          Har selv hatt ms2250 som er sammenliknbar i effekt og du kommer garantert til å oppnå mer dynamikk med den forsterkeren enn du Gjør fra dagens 1.5kw classe d.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Jo, det stemmer det, det var snakk om ekstern sikring på den. Men sikringens størrelse gir jo generelt en viss pekepinn på om det er noe muskler innvendig.
            Er helt sikkert en kjempegod forsterker, jeg har selv en zx500 som jeg har vært kjempefornøyd med.
            Men ikke forvent noe sveiseapparat

            Comment


            • #7
              Forskjell på 1200w i 4 ohm og 1200 i 1 ohm stereo. Hvis begge kan lastes ned og ikke har regulert strømforsyning
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Tengt å dra maximalt ut av en 15" på 1kw max. :-) bare for å ha litt kontroll på den.
                Men e den virkeli verd pengan så ska æ kjøp den :-)

                Comment


                • #9
                  Klin til. Hvis du ikke blir fornøyd,er det ikke umulig at jeg vil ha den i samlinga mi av "litt-eldre" kvalitets-forsterkere.
                  Mathias.... Soundman is alive
                  Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                  Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                  Comment


                  • #10
                    Du vil nok bli overrasket over hva en "gammel haug" klarer Bare vær litt obs på lekasje i fra kondisene, er mest MS, MPS og M serien til PG som er litt plaget med dette, men det er noen av ZPA ene også som trenger nye kondiser, dette er jo også ett fint argument på prutning

                    Comment


                    • #11
                      for å få mest effekt ut av den må den modifiseres -PG hadde en beskrivelse på hva som måtte gjøres for å koble ut sikrings kretsløp som begrenser effekten -husker om det for flere år siden- som standar vil du ikke få så mye effekt,mulig i spiss/dynamisk effekt, til SPL egner seg ikke men til SQL er en god forsterker.

                      Den er best med sin tilhørende preboks som egentlig gjør bare en enkelt ubalansert signal om til ekte balansert -derifra kommer den troa fra de fleste at disse forsterkerne trenger 8 volt for å yte optimal -men det er feil... funker like fint og bra med 2-4 volt

                      Som gode og ekte PG av kompakt format så støyer de litt med vifta ved normal bruk, og i bunn og grunn er tilsvarende krets løsning som gamle og gode 275-M100 serien, dog med en bedre linje del men samme konfigurasjon i utgangene a la darligton .

                      melder interesse for den og -har den ikke i PG samlingen, men har 0.3
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                      Comment


                      • #12
                        Liker det gammle bedre enn dagens. Føler lyden er bedre å mer kraftfull.
                        Har en gammel RF nå som drar dt meste. Men blir bytta ut mest sannsynlig til zpa ja

                        Comment


                        • #13
                          har en kompis som har 8 slike, sist vi testa bare en ville den vertfall ha strøm. var det ikkje disse som hadde blitt testa med en max peak peak peak peak på
                          8-10000w da? hørte noe slikt en gang, men hvordan de gjorde det veit eg ikkje.

                          Comment

                          Working...
                          X