Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkere fra dreamtm.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterkere fra dreamtm.no

    Noen her inne som har prøvd de forsterkerne dreamtm.no selger?

    Tenkte på disse:
    ICE-150.4 - SPL Dynamics 2013 4 ch forsterker 4x140w rms
    ICE-1500D - SPL Dynamics 13 1-Ch D amplifier. 1500watts 1 ohm

  • #2
    Er vel ikke så gale de. Skal være helt kurrante
    hørte 3500 eller hva den heter på en gladen audio spl. Var ikke Dumt det spillte faktisk meget pent


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Helt kurrant er bra nok for meg Det jeg har idag er litt for svakt synes jeg. Så jeg vil kjøpe meg noe nytt og da fant jeg disse. Nå idag har jeg 6 kanals forsterker, som leverer ut 2x 240W (brokoblet) + 1x 600W (forsterker: Dynabel BF0756)

      Det jeg har idag spiller jo pent, men som sagt. Ikke fult så høyt, og hardt som jeg ønsker da

      Comment


      • #4
        Originally posted by T-Karlsen85 View Post
        Helt kurrant er bra nok for meg Det jeg har idag er litt for svakt synes jeg. Så jeg vil kjøpe meg noe nytt og da fant jeg disse. Nå idag har jeg 6 kanals forsterker, som leverer ut 2x 240W (brokoblet) + 1x 600W (forsterker: Dynabel BF0756)

        Det jeg har idag spiller jo pent, men som sagt. Ikke fult så høyt, og hardt som jeg ønsker da
        Kommer jo helt ann på hva du skal drive med 6-kanaleren da? Synes det var rart det ikke spiller høyt nok. Hva slags elementer er det snakk om? Har du en god spiller?
        You know, Im all about that bass...

        Comment


        • #5
          har focal p30db bass elementer, og focal ps165 front. og pioneer x6500dab spiller

          Comment


          • #6
            SPL Dynamics leverer gode produkter så kjør på, du blir ikke skuffet
            Fine priser hos dreamtm også.

            Comment


            • #7
              Ja, var veldig fin pris. Kom på 4000kr for 2 forsterkere. Får vel kjøpe de nærmere sommeren

              Comment


              • #8
                Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                har focal p30db bass elementer, og focal ps165 front. og pioneer x6500dab spiller
                Okei, kan ikke skjønne hva du skal med nye forsterkere :P De sub elementene ser ut til å være meget lettdrevne og har oppgitt effekt som passer godt med 6-kanaleren fra dynabel. Jeg kan godt tenke meg at du kan stille høyere enn hva elementene klarer før du får lydvrenging. Ikke forstå meg feil, er ikke sånn at jeg ikke vil at du skal kjøpe forsterkerne. Som jeg forstår virker de veldig greie. :P Men ta det til betrakting at det du er ute etter virker det som vil bety at du må investere i andre komponenter
                You know, Im all about that bass...

                Comment


                • #9
                  Det jeg sliter med er en forsterker som tuller mye. Begynte med at det kom en skarp skrape lyd om jeg skrudde opp litt. Fant da ut at senitivity sto på maks, så dempet den sånn at lyden ble bra. Da ble det jo mindre bass, så da måtte bass boosten opp. Og nå, her en dag begynte den igjen uten at jeg har rørt den. Så nå er senitivityen på min, og nesten ikke noe bass igjen.

                  Så egentlig burde forsterkeren ha vært en tur hos dynabel for en helse sjekk kanskje

                  Men hvordan er det å bruke en forsterker uten å ha bass remote koblet til? La si den ble stilt til ned, dempet helt. Vil da mye av lyden bli borte, nå som jeg ikke har den koblet til? Eller vil den ha en standard verdi om den ikke er koblet til

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                    Det jeg sliter med er en forsterker som tuller mye. Begynte med at det kom en skarp skrape lyd om jeg skrudde opp litt. Fant da ut at senitivity sto på maks, så dempet den sånn at lyden ble bra. Da ble det jo mindre bass, så da måtte bass boosten opp. Og nå, her en dag begynte den igjen uten at jeg har rørt den. Så nå er senitivityen på min, og nesten ikke noe bass igjen.

                    Så egentlig burde forsterkeren ha vært en tur hos dynabel for en helse sjekk kanskje

                    Men hvordan er det å bruke en forsterker uten å ha bass remote koblet til? La si den ble stilt til ned, dempet helt. Vil da mye av lyden bli borte, nå som jeg ikke har den koblet til? Eller vil den ha en standard verdi om den ikke er koblet til
                    Hmm, de "nye" dynabel bf0756 forsterkerne er kjent for å ha støy på kanalene. Det kan mest sannsynlig være grunnen! Ta det opp med dynabel, du skulle gjerne sagt dette før! Snakk med de og finn ut om det er mulig å reparere eller om du kan ordne refundering. Men tull med forsterkeren satt til side, ville holdt meg meget fornøyd med den forsterkeren til dette oppsettet!

                    Når det gjelder bass remote så ser jeg det på som tull Kommer veldig ann på spilleren du har, men er uansett like lett å stille inn sub der? Har ikke peiling på om hverken bass remote har noe innvirkning eller om det bare er ganske praktisk. Vil tro eller håper at den stiller nivået ifra 0 til der du har satt gain på forsterkeren hvis du skjønner? Det beste er jo å stille et anlegg inn med en orginal CD av et slag. Stille volumet på spilleren 2/3, 3/4 av maks og stille gain fra bunn sakte oppover til du hører lydforvrenging eller du vet du er på grensen av hva subben tåler.
                    Last edited by emilbakken; 16-04-2013, 18:08. Reason: legge til
                    You know, Im all about that bass...

                    Comment


                    • #11
                      Ja, forsterkeren er perfekt til oppsettet mitt. Var også meget fornøyd med lyden, helt til den begynte å tulle nå.
                      Skal ta å sende Dynabel en mail nå, og høre hva vi skal gjøre. Evt så får jeg dra inn til Oslo å levere forsterkeren og få de til å ta en helse sjekk på den

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                        Ja, forsterkeren er perfekt til oppsettet mitt. Var også meget fornøyd med lyden, helt til den begynte å tulle nå.
                        Skal ta å sende Dynabel en mail nå, og høre hva vi skal gjøre. Evt så får jeg dra inn til Oslo å levere forsterkeren og få de til å ta en helse sjekk på den
                        Det høres bra ut! Synes ihvertfall det er dumt å bruke penger på nye forsterkere når du har en så bra forsterker (når det ikke er tull)
                        You know, Im all about that bass...

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har en av hver an disse forsterkerene og jeg er super fornøyd med dem.
                          Monoblokken (ice 1500) har blitt testet både opp og ned i volt og tåler generelt mye juling. det at den leverer 1500Watt stemmer så absolutt. Brukte denne forrige helg i pandaen på 2 stk 15" og den leverte rett i overkant av 1500Watt da vi målte den

                          Så dette er produkter som leverer de antall watt som dem oppgir at dem skal gjøre.
                          TEAM RE-LOUD
                          http://www.teamreloud.com

                          Norwegian Champion 08

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xcetera View Post
                            Jeg har en av hver an disse forsterkerene og jeg er super fornøyd med dem.
                            Monoblokken (ice 1500) har blitt testet både opp og ned i volt og tåler generelt mye juling. det at den leverer 1500Watt stemmer så absolutt. Brukte denne forrige helg i pandaen på 2 stk 15" og den leverte rett i overkant av 1500Watt da vi målte den

                            Så dette er produkter som leverer de antall watt som dem oppgir at dem skal gjøre.
                            Høres bra ut!
                            You know, Im all about that bass...

                            Comment

                            Working...
                            X