Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge kasse til hatthøytalerne - erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge kasse til hatthøytalerne - erfaringer?

    Er det noen "pros & con" for og bygge kasse til hatthøytalerne? Noen som har erfaringer?

  • #2
    Nå finnes det veldig mange forskjellige høyttalere, så hvis du forteller litt mere om hvilken type høyttalere du tenker på, og hva du skal bruke dem til, så blir det enklere og hjelpe deg.

    Comment


    • #3
      Etter litt leting i PM'er så fant jeg ut at det er Audio-System CO 165PLUS Coax

      Comment


      • #4
        Ok, en 6.5" fulltone med andre ord. Disse er beregnet til å bruke hele døren som kasse, så hvis du skal ha dem i bil OG vil at de skal spille så langt ned i frekvens som mulig, så må kassa være forholdsvis stor. Skal du bruke delefilter på dem som tar bort de laveste frekvensene, så kan de ha små kasser. (bruk sammen med sub feks)

        Comment


        • #5
          Disse står i hatthyllen, så de har noen hundre liter og gå på da, de skal ikke gå så langt ned i frekvens iogmed at jeg har sub også

          Comment


          • #6
            Da antar jeg at du har de i hattehylla free-air og at de bruker bagasjerommet som "kasse"? Og at subben står der også....

            Da er jeg veeeldig spent på hva cossiemk1 sier til dette, hehe..
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Stemmer det

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Da antar jeg at du har de i hattehylla free-air og at de bruker bagasjerommet som "kasse"? Og at subben står der også....

                Da er jeg veeeldig spent på hva cossiemk1 sier til dette, hehe..
                Vel, han har i det minste tenkt til å lage kasse til dem da, og det er jo positivt i forhold til hvordan de låter nå sikkert, hehe. Men bra blir det jo ikke uansett....

                Trådstarter, det beste blir å montere disse høyttalerene foran, eller kjøpe noe bedre å ha foran. Men hvis du på død og liv må ha lyd bak deg, så holder det lenge med noen små kasser siden du også har sub

                Comment


                • #9
                  Har noen Audio system høytalere framme også, så lyden der er ikke helt på trynet.

                  Synes lydbildet blir mye bedre med noen høytalere bake også, men lyden er ikke like bra når subbene spiller ilamme hatthøytalerne, så derfor tenkte jeg at det må bygges kasser til dem..

                  Men hvor mange liter på kassen være? Tenkte og lage en avlang kasse som går imellom høytalerne, men som ikke er dyp, er dårlig nok plass der bake fra før av..

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by slippern View Post
                    Har noen Audio system høytalere framme også, så lyden der er ikke helt på trynet.

                    Synes lydbildet blir mye bedre med noen høytalere bake også, men lyden er ikke like bra når subbene spiller ilamme hatthøytalerne, så derfor tenkte jeg at det må bygges kasser til dem..

                    Men hvor mange liter på kassen være? Tenkte og lage en avlang kasse som går imellom høytalerne, men som ikke er dyp, er dårlig nok plass der bake fra før av..
                    Er bare å lage den så stor du synes du kan da, er ikke noe viktig å ha den i et bestemt volum

                    Comment

                    Working...
                    X