Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flere forsterkere og vifter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flere forsterkere og vifter

    Jeg har 2 remote utganger på spilleren min. Blir etterhvert fire forsterkere og to 12 volts vifter jeg skal koble til remote. Vil koble viftene også til den sånn at de ikke går hele tiden, bare når spilleren er på. Leste ett sted at jeg burde koble ett rele på remote kabelen da siden det er endel ting som skal kobles på, er det riktig?

    Hvordan skal jeg koble det? Visst noen kunne ha tegnet ett kjapt koblingsskjema over det til meg eller forklart det hadde det vært flott

    Og en link til ett rele hadde vært fint også :P

  • #2
    Hvor skal viftene stå?
    Jeg hadde et kjølingsproblem og monterte vifte i chassiet på forsterkeren.
    Fikk mekket en enkel krets med en transistor som fyrte i gang viften når den får strøm ifra remote

    Ogja, du må ha et eller annet rele på remote kabelen, er ikke mye strøm som går igjennom den.

    Comment


    • #3
      Dette har vært tatt opp en trillion ganger før deg. Søk etter "rele" så finner du sikkert noe som hjelper deg videre
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tony View Post
        Dette har vært tatt opp en trillion ganger før deg. Søk etter "rele" så finner du sikkert noe som hjelper deg videre
        Tror jeg fant ut av det nå.

        Dette relet: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...le/Rele-42134/

        Er dette riktig måte å koble releet opp på? Og trenger jeg sikring noe sted?
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Jaggu ikke dårlig

          Ja trenger sikring mellom batteri og rele, så nærme batteri som mulig.
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment

          Working...
          X