Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkerplassering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterkerplassering

    Vurderer å sette forsterkerene mine der reservehjulet egentlig skal stå... Noen gode råd til å få til dette fint? Vil helst få "gulvet" flatt først, så bygge mdf gulv, og ha en liten ekstra etasje så 4-kanaleren kan stå over monoforsterkeren. Hvordan får jeg gulvet flatt her? Bør jeg dempe dette området? Skal bruke 25mm mdfplate, og skal over dette legge "gulv" i 25mm mdf. Råd? Hørtes dette mulig ut?

  • #2
    Det kan nok fungere fint. Husk å feste platen som forsterker står på så ingenting beveger på seg. Kan også være lurt å skape litt avstand mellom forsterkerne så du sikrer grei kjøling. Det vil si, ikke lag to tette etasjer med et nytt "gulv" over den nederste forsterkeren uten å evt sette inn noen vifter. Og ja du bør nok dempe reservehjulsbrønnen, dette avhenger samtidig av hva du skal bygge i bilen. - Litt demping skader aldri.

    Ellers litt vanskelig å bedømme kun utfra din beskrivelse, last opp en skisse så får du lettere god feedback!
    never enough!

    Comment


    • #3
      Har nå funnet ut:

      Det rommet ekstradekket lå i har plass til en kasse med mål:

      55x38x20 (x,y,z)

      Altså har jeg plass til Monoforsterkeren på "gulvplaten" og 4-kanaleren i høyden. , men 4-kanaleren blir bare så vidt plass til da... Vil jeg få problemer med varme, eller ser dette bra ut? Forstålig eller må jeg tegne det?

      Mono på 55x38

      4-kanal på 55x20

      Comment


      • #4
        Jeg har forsterkerne i hjulbrønn, ikke noe problem for min del. Har ikke hatt problemer med varme. Uansett slår forsterkern seg av før den blir for varmt til drift (ifølge sikkerhetsfunksjon/ protect).
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment

        Working...
        X