Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz HDP 4 crossover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz HDP 4 crossover

    hei, kjøpte min første 4 kanals forsterker i dag å lurer på hva crossover betyr får noe?
    hertz HDP 4

    har koblet opp: hertz st 44 diskanter

    og

    hertz sv 165 mellomtoner

    hører nesten bare diskant så lurer på hva jeg kan ha gjort feil?

  • #2
    det betyr delefilter Hva savner du? midbass? Det får du ikke med den komboen der Mellomtonene har en frekvensrespons fra 120hz, og de diskantene spiller høyt. Så noe deling under 120hz funker dårlig med det. Så naturlig at du synes du har mye diskant
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Originally posted by Judys Bilstereo View Post
      det betyr delefilter Hva savner du? midbass? Det får du ikke med den komboen der Mellomtonene har en frekvensrespons fra 120hz, og de diskantene spiller høyt. Så noe deling under 120hz funker dårlig med det. Så naturlig at du synes du har mye diskant

      ja har bare diskant nesten! :O spiller veeldig høyt. men kunne ønske jeg kunne få litt mer mellomtone å mindre diskant. men hva kan jeg gjøre med det da? ny forsterker eller delefilter?

      Comment


      • #4
        bare justere ivei Kan være du kan justere noe med spilleren?
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
          bare justere ivei Kan være du kan justere noe med spilleren?
          okey, så trenger ikke en annen forsterker altså?
          spilleren er http://www.caraudiodirect.co.uk/alpine-cde-9880r.html

          får ta å rote litt i bilen i morra så får jeg se om jeg får litt skikk på det.

          men jeg burte kjøre diskanetene på kanal b og melllomtonene på kanal a?

          også er det en knapp jeg kan bytte over på som det står x1 og x10 hvem burte den stå på? eneste forskjellen jeg hører er at jeg kan få bass i mellomtonene også uten bass?

          men diskanten blir jo brutal :O

          Comment

          Working...
          X