Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan tilkoble Mosconi 6to8 via bluetooth?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan tilkoble Mosconi 6to8 via bluetooth?

    Jeg har en Mosconi 6to8 med digital board og bluetooth adapter. Ser ikke ut til telefonen klarer å oppdage adapteret. Er det noe spesielt som må gjøres for å få til dette? Var dårlig med bruksanvisning som fulgte med i esken..

  • #2
    Det kan være du har satt i kortet feil vei. Hvis ikke er det bare å snu kortet og prøve igjen. Altså AMAS kortet hvis det er det du sikter til. Hvis det er bluetooth justeringskortet så kan dette også settes feil vei.

    Edit 3: ut i fra bilde ditt på prosjekttråden har du plassert amas kortet feil vei.

    Begge to skal komme opp om du har android telefon. Hvis du har feks iphone telefon skal det komme opp som 6to8 og pin er: 1234

    edit: Jeg antar at du har koblet på den medfølgene antennen. Vel og merke gir denne ikke god nok rekkevidde til å kunne koble til 10-20 meter utenfor bilen så du bør være så nær som mulig.

    Om du har noen videre problemer så ta kontakt på 99521108
    Last edited by Tor Ølberg; 18-07-2013, 10:02.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Ok. Takk for tipset. Klarte ikke se noe retningsanvisning når jeg monterte kortet så jeg gikk ut fra at det ikke skulle stikke ut fra boksen. Forhåpentligvis har det ikke tatt skade av det. Skal stikke ut å teste å snu det snart.

      Comment


      • #4
        Det har det nok ikke gjorde samme feilen selv
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Funka som fy

          En liten annen sak. Testet å ringe med dspn tilkoblet, da ble lyden plutselig veldig svak. Klarte ikke få den normal igjen etter litt fikling fikk jeg lyden tilbake når jeg endret preset. Noen anelse hva som kan ha skjedd?

          Comment


          • #6
            Muligens innstillinger på telefonen din hørres det ut som. Har ikke testet stort med ringing og mikrofon men på feks iphone så har talevolum og musikkvolum forskjellig volum. Merkelig nok
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Testet både med tablet og telefon (android begge deler) lyden var lav på begge og ble ikke normal før etter jeg endret preset. Skal teste senere om jeg klarer å reprodusere problemet

              Comment


              • #8
                Hmm muligens problemer med innstillinger/firmware. Skal kikke litt over softwaren senere ikveld og se om jeg finner ut noe
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Jeg har etter litt testing i dag også funnet ut at jeg sliter med litt ulyder. Det høres på en måte ut som digital skurring og er mest fremtredene på lavt volum og lyder med høye frekvenser.

                  Når jeg justerer input channel veldig lavt (rundt 10%) og skrur telefonvolumet på maks så virker det som skurringen blir lavere. Dette skjer både når jeg bruker telefonen og tablet'n. Er det noe du har vært borti?

                  Er det eventuelt en ny firmware som jeg kunne ha testet?

                  Edit:
                  Etter å ha lest litt tilbakemeldinger på nettet så kan det se ut til at dette er en android 4.2 issue. Skal se om jeg får testet med en iphone i morgen og sett om det fungerer noe bedre.
                  Last edited by trustno1; 19-07-2013, 01:05.

                  Comment


                  • #10
                    Koblet opp tablet'n via DAC og optisk, da låt det vesentlig bedre. Får vel bare satse på det kommer en android oppgradering etterhvert som fikser bluetooth problemet.

                    Forøvrig har jeg ett spørsmål til. Jeg har lastet ned android app'n som skal kunne endre level og presets. Denne står at connecter til dsp'n, men det skjer ikke noe når jeg prøver å gjøre justeringer. Noen tips her?

                    Comment

                    Working...
                    X