Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fordeler med prosessor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fordeler med prosessor?

    Har lett litt rundt i det siste, og lurer rett og slett på hva fordelen med en prosessor er? Avansert EQ er greit nok, men hvorfor legge store summer i en spiller, og større summer i en prosessor? Det blir vel - hvis jeg har skjønt det riktig - et delefilter og en equalizer samtidig. Hva mer? og hvorfor er de verdt så mye penger?
    Last edited by BaardI; 10-06-2012, 00:53.
    /// BIS

  • #2
    Et normalt frontsystem tilsier at høytalerene på høyre side er bortimot 50cm lengre unna enn de du har på venstre side.
    Med en Prosessor, kan du ved hjelp av tidsforsinkelser klare å få dette til å låte som om du satt mitt i mellom høytalerene (slik du gjør i stuen din) dette er selvsagte fordeler med en prosessor.

    En annen ting er at om du av en eller annen grunn ikke kan klare å få montert diskant, mellomtone/mellombass og en eventuell bass, i tilnærmet samme avstand til dine ører, kan en prosessor hjelpe deg med å rette på dette ved hjelp av: nettopp, tidskompansering!

    Jeg bruker selv et heller forhistorisk system bestående av en Alpine CVA1000 hovedenhet og en Alpine PRA-H400 prosessor, men i tillegg til å bruke den til å velge delefrekvenser, og nivåer på hvert enkelt element, bruker jeg den til å rette på nettopp disse problemet med at det er umulig å montere alt av høytalere i samme avstand fra mine ører.

    Jeg synes ivertfall resultatet er verdt de ekstra utleggene
    Last edited by FE3T; 10-06-2012, 01:21.

    Comment


    • #3
      Så en prosessor gjør ikke annet en en avansert spiller som f.eks. P88RS(-II) ?
      /// BIS

      Comment


      • #4
        Hvis en avansert spiller lar deg velge Nivå, Delefrekvens, og tidsforsinkelse induviduellt på hvert enkelt element i feks et 3 veis frontsystem + 2 veis bakhøytalere og en elller flere subwoofere. så er svaret JA

        Har lite erfaring med siste nytt på spiller fronten, men blir ikke overasket om endel produsenter har flyttet funksjonene du før fikk som en egen box (aka prosessor) inn i enkelte av spillerne sine

        Comment


        • #5
          Tror ikke du får alle de funksjonene i Pioneer spilleren,men man er vel godt på vei

          Comment

          Working...
          X