Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antenneplassering, Pioneer AVH-X3500DAB+AVIC-F250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antenneplassering, Pioneer AVH-X3500DAB+AVIC-F250

    Hei!
    Har kjøpt meg en pioneer 2-din spiller av typen: AVH-X3500DAB, kjøpte også med: AVIC-F250 for å få navigasjon på spilleren.
    Totalt følger det med tre antenner, en for dab signaler som skal sitte i frontruta.
    Også fulgte det to antenner med navigasjonen, en "gps antenne" og en "TMC antenne".
    Må begge disse to også festes i ruta eller kan de gjemmes?
    Noen som har noen erfaringer de vil dele? Eller vet hvor de kan festes?
    Takker for alle tips!

  • #2
    Hvilken bil har du?

    Mercedesen min har en propp hvor haifinnen skal være
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      Originally posted by Defus View Post
      Hvilken bil har du?

      Mercedesen min har en propp hvor haifinnen skal være

      Spilleren skal inn i en 2003 modell vectra gts
      Har ingen propp for haifinne på denne
      Antennene er ikke store, og ser bare ut som små svarte bokser, men tenkte å ikke få tre sånne bokser ved siden av hverandre i frontruta hvis det var mulig å unnga

      Comment


      • #4
        GPS antenna kan du montere oppå dashen, eller sammen med, DAB antenne oppe i høyre hjørne av vindu. DAB antennen er det veldig viktig at du monterer korrekt. TPS antenna kan du montere bak a-stolpe deksjel, f.eks.

        Det ligger dessverre ingen monteringsanvisning for DAB antenna i esken når du kjøper radioen. Men jeg har den og kan faxe den til deg.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Hei, ser du lurer på litt antenne hjelp.
          Ser pål her kom med gode råd.

          Selv kjøpte jeg 3500dab i juni, og lurte på montering av dab antennen selv da.
          Endte med jeg la den bak astolpen, med "antenne" flippen langs vinduet, skjult av dekselet til astolpen.

          Husk det att når du har klistret den på, så henger den :-p litt kjekt å sjekke ut best plassering før du fjerner tape beskyttelsen.
          Gps og den andre antenna har jeg ikke selv, men monterte gps antenne i bilen til en kompis.
          Den plasserte jeg på dash, i senter.
          Nå vet ikke jeg str på din antenne, eller hvordan det er med plass i bilen din desverre.

          Uansett, lykke til. Knallfornøyd med spilleren selv.

          Comment


          • #6
            Slik monterte jeg min dab-antenne etter litt "research" på nettet, funker knall
            ?

            Comment


            • #7
              Du må ha minimum 60mm fra enden av antennetråden til toppen av ruta.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Da burde du følge Pål sitt forslag, da jeg fulgte instruks fra et annet produkt enn pioneer. (jeg har DEH-x8500dab) Jeg har ihvertfall ikke noe som helst problem med å få inn signalene slik jeg har det Dumt at monteringsanvisning ikke følger med? :s
                ?

                Comment


                • #9
                  Takker så mye for alle svar!
                  Skulle gjerne lastet opp bilde av hvordan jeg plasserte antennene, men sliter litt med å legge inn bilder fra mobilen.
                  Jeg la ihvertfall dab antenna i a stolpen slik som vist på bildet over, gps og tps antennene monterte jeg øverst i frontruta "bak" sladrespeilet slik at de ikke syntes.
                  Alt fungerer veldig bra! Og jeg er strålende fornøyd med spilleren
                  Supert med mange dyktige folk ett sted, takk for hjelpa!
                  Kommer til å følge nøye med på dette forumet for flere gode tips

                  Comment

                  Working...
                  X